Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیبرمن رهبر حزب بیت نو اسرائیل از نتانیاهو و گانتس خواست استدلال‌های بچگانه خود را کنار گذاشته و یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند. او از آنها خواست برای تعیین اینکه چه کسی برای نخست وزیری در اولویت قرار بگیرد شیر یا خط بیندازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال انتخابات پارلمانی ۱۷ سپتامبر رژیم صهیونیستی حزب بنی گانتس آبی و سفید تقریبا نتیجه‌ای مساوی با حزب لیکود بنیامین نتانیاهو کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها راه خروج از این بن بست توافق با احزاب کوچکتر بوده و حزب لیبرمن به نام اسرائیل بیت نو می‌تواند به عنوان تعیین کننده نهایی تلقی شود. با این حال وزیر جنگ سابق اسرائیل از حمایت از هیچ یک از این دو کاندیدا خودداری کرده است.

آویگدور لیبرمن که زمانی دست راست بنیامین نتانیاهو بوده است نخواسته که هم از بنیامین نتانیاهو و نه از رقیبش یعنی بنی گانتس بعد از انتخابات سراسری بی نتیجه ۱۷ سپتامبر اسرائیل حمایت کند. انتخاباتی که نهایتا باعث شده که وضعیت نخست وزیری اسرائیل مبهم باشد.

لیبرمن که رهبر حزب دست راستی اسرائیل بیت نو است در بیانیه‌ای روز یکشنبه گفت نتانیاهو و گانتس باید استدلال‌های بچگانه خود را کنار گذاشته و یک دولت وحدت ملی تشکیل دهند. او از آنها خواست برای تعیین اینکه چه کسی برای نخست وزیری در اولویت قرار بگیرد شیر یا خط بیندازند.

نتایج نسبتا نزدیک انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل خبر از وجود یک بن بست میان حزب آبی و سفید بنی گانتس با به دست آوردن ۳۳ کرسی موقت از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست اسرائیل و حزب لیکود نتانیاهو با به دست آوردن ۳۱ کرسی خبر داد. نتیجه‌ای که خیلی کمتر از ۶۱ کرسی لازم برای کسب اکثریت در این پارلمان است. تا کنون آینده دولت اسرائیل در دستان بازیگران کوچکتر قرار داشته است.

از طرف دیگر یک ائتلاف دیگر به نام ائتلاف لیست مشترک متشکل از احزاب عرب اسرائیلی در یک اقدام چشمگیر گفت: تصمیم گرفته با حمایت از بنی گانتس اجازه ندهد نتانیاهو برای یک دور دیگر نخست وزیر شود. این ائتلاف قرار است با داشتن ۱۳ کرسی سومین بلوک بزرگ کنست باشد. این ائتلاف در درخواست‌هایش از بنی گانتس خواسته که روند تخریب منازل فلسطینی‌ها در جوامع عربی رسمیت نیافته متوقف شود و قانونی که اسرائیل را به عنوان کشور مردم یهود منحصر ساخته لغو شود و فرآیند صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری از سر گرفته شود.

هر چند که گانتس هنوز درباره توافق بالقوه با فهرست مشترک اظهار نظر نکرده اما ائتلاف او با لیست مشترک هنوز هم به او اکثریت لازم را در کنست نخواهد داد و آویگدور لیبرمن که پیش بینی ۱۰ کرسی برای او شده می‌تواند تغییر دهنده بازی باشد.

نتانیاهو نیز به نوبه خود با احزاب ارتدوکس افراطی ائتلافی تشکیل داده که او را حائز حدود ۵۵ کرسی پارلمان خواهد ساخت. این نخست وزیر اسرائیل به گانتس پیشنهاد داده برای مصالحه نخست وزیری چرخشی داشته باشند اما گانتس فکر می‌کند که در موضع قدرتمندتری قرار دارد و از پیوستن به دولت تحت رهبری نتانیاهو خودداری کرده است.

لیبرمن وزیر جنگ سابق اسرائیل که کابینه نتانیاهو را به دلیل ناخرسندی از اعلام آتش بس با حماس ترک کرد گفت: تنها از تشکیل یک دولت ائتلاف سراسری لیبرال متشکل از احزاب لیکود آبی سفید و اسرائیل بیت‌نو حمایت خواهد کرد.

این دولت از دید او هم نباید شامل احزاب ارتدوکس افراطی حامی نتانیاهو و هم نباید شامل هم پیمانان عرب بالقوه بنی گانتس باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبرمن نتانياهو بنی گانتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشورها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

کد خبر 6085737

دیگر خبرها

  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • ژنرال سابق صهیونیست از نتانیاهو خواست پایان جنگ را اعلام کند