Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران در توضیح به برخی سوالات مربوط به سامانه سماح اظهار کرد: از همه دستگاه ها و نهادها و افرادی که دلسوز و صاحب نظر هستند دعوت می شوند تا در جلسات ما شرکت کنند و در رابطه با موضوعاتی مانند تصمیمات اتخاذ شده برای سامانه سماح گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک نگاه این است که اجازه بدهید هر فردی که دوست دارد برای شرکت در مراسم اربعین خودش را بیمه کند و هر فردی که دوست ندارد از بیمه استفاده نکند در این مورد باید بگویم ما به عنوان مسئول وقتی از مشکلات احتمالی پیش آمده در کشور عراق باخبر هستیم تاکید داریم تا تمامی افرادی که قصد دارند در این ایام به مراسم اربعین بروند حتما بیمه شوند.

ذوالفقاری تصریح کرد: شما بیایید آمار افرادی که در این ایام به عراق سفر می کنند و خدمات رایگان درمانی در اختیارشان قرار می گیرد حساب کنید معلوم می شود هزینه ای که برای خدمات درمانی از زائران گرفته می شود با خدماتی که ارائه داده می شود متفاوت است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ تن دارو به عراق فرستادیم و تعداد زیادی هم افراد برای خدمات داوطلبانه به عراق مراجعه کردند و خدمات درمانی دادند.

وی ادامه داد: ستاد اربعین تعیین نرخ نمی کند بلکه در راستای حمایت از زائران تصمیم گیری می کند، به عنوان مثال ۱۶ هزار تومانی که هلال احمر در طول سال از تمام زائران عتبات عالیات دریافت می کند را برای اربعین به ۷ هزار تومان کاهش داده است.

وی افزود: تمام بیمه گزاران نمی توانند در خارج از کشور خدمات ارائه دهند ما باید بیمه گزاری را انتخاب می کردیم که در خارج از کشور هم کارگزار داشته باشد و از بین شرکت های بیمه ای که این امکان را داشتند مناقصه ای برگزار کردیم و در نهایت یکی از آنها انتخاب شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: سال گذشته هزینه بیمه ۱۶ هزار تومان بود که امسال با رایزنی های ستاد اربعین با شرکت بیمه این مبلغ به ۱۵ هزار تومان کاهش داده شده است یعنی کاهش هزار تومانی داشتیم ولی در عوض افزایش خدمات بیمه ای برای زائران داشته ایم.

وی افزود: خدمات بیمه ای را در داخل خاک ایران از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش داده ایم و همچنین اگر در عراق فردی بر اثر مرگ طبیعی فوت می شد در گذشته بیمه گزار به خانواده آن فرد ۲۵ میلیون تومان پرداخت می کردند که امسال این رقم به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

ذوالفقاری اظهار کرد: منظورم از ارائه چنین مطالبی این است که تعهدات بالا رفته و میزان حمایت ها افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به معترضانی که می گویند چرا مردم باید برای شرکت در مراسم اربعین بیمه شوند و این بیمه اجباری باشد، گفت: ما وقتی مشکلات کشور عراق را می بینیم باید برای مردم خود کاری انجام دهیم به عنوان مثال اگر یک فرد به صورت عادی در خاک عراق فوت کند برای ترخیص و تحویل پیکر او به ایران خانواده اش باید حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند ما می توانستیم چنین چیزهایی را به مردم نگوییم و اجازه دهیم مردم بدون پوشش بیمه به عراق بروند و بعد دچار مشکل شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما اگر می خواستیم بی مسئولیت باشیم به مردم می گفتیم درمان سرپایی و مسائل این چنینی اصلا وجود ندارد و بعد از سفر به عراق هر اتفاقی که برای تان رخ داد هزینه اش برای خودتان است آن موقع بود که مردم از ستاد اربعین مطالبه گری می کردند و می گفتند شما که از وضعیت عراق باخبرید چرا به ما نگفتید.

وی افزود: مجدد تاکید می کنم یک ریال از این هزینه ها به ستاد اربعین داده نمی شود و حساب و کتاب پول های دریافت شده از مردم کاملا معلوم است این پول ها با حضور نماینده بیمه، سازمان بازرسی، سازمان حج و زیارت و نماینده ستاد اربعین در صورت لزوم برای افراد هزینه می شود.

کد خبر 4726583 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین حسین ذوالفقاری اربعین شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی آتش سوزی اربعین 98 دادگاه کمیته امداد امام خمینی عملیات امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی اظهار داشت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد