Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که طبق یک عهدی مذهبی مسافران عتبات عالیات برای ثبت ارادت خود به اهل بیت، ایام اربعین را برای پیاده روی و رسیدن به سرزمین کربلا در پیش می‌گیرند.   سازمان‌های دولتی و مردم نهاد نیز برای سهولت در این امر به زائران این مسیر مقدس، خدمات و امکانات ویژه‌ای را ارائه می‌کنند تا تعداد شرکت کنندگان در این مسیر علی رغم تمام مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بانک مرکزی ایران نیز در تمامی این سال‌ها تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهینه در تامین ارز اربعین حسینی انجام داده است، متاسفانه در سال گذشته تجربه تلخی در ارائه ارز به این مسافران رقم خورد که دلیل این اتفاق عدم همکاری سازمان‌های دولتی و غیر دولتی عراقی بود.   روز‌های قبل نیز رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را باید از بازار آزاد و با نرخ آزاد تهیه کنند، خوشبختانه با توجه به اینکه کشوری ایران سال هاست ارادت ویژه‌ای نسبت به اهل بیت و دین و مذهب شیعه داشته و دارد مسئولان امر تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم انجام می‌دهند.

روز گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که هر زائر اربعین حسینی می‌تواند با در دست داشتن مدارک لازم به صرافی‌ها مراجعه کرده و ۱۰۰ یورو یا معادل آن را با نرخ بازار ثانویه از صرافی‌های بانکی و غیر بانکی تهیه کند.بیشتر بخوانید: ارز اربعین با نرخ سامانه نیما عرضه می‌شود/ تخصیص ۱۰۰ یورو یا معادل آن به هر زائر
نرخ خرید و فروش یورو در سامانه نیما، ۱۲ هزار تومان گزارش شده است که معادل ریالی ۱۰۰ یور چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. بانک مرکزی اعلام کرده بود که معادل ۱۰۰ یورو به نرخ بازار ثانویه سایر اسعار را نیز در اختیار افراد قرار می‌دهد حال باید دید که در قبال ۱۰۰ یورو چه میزان ارز دیگر را می‌توان دریافت کرد.

شما می‌توانید معادل ۱۰۰ یورو به نرخ بازار ثانویه مبلغ ۱۱ هزار و ۲۱۴ دینار عراقی دریافت کنید چرا که در دینار چیزی حدود ۱۰۰ تومان محاسبه می‌شود. همچنین با ۱۰۰ یورو به نرخ سامانه نیما چیزی معادل ۱۱۲ دلار آمریکا را می‌توانید از صرافی‌های تهیه کنید.

البته گفتنی است که نرخ انواع اسعار در بازار آزاد نیز تفاوت فاحشی با بازار ثانویه ندارد و تفاوت بین این عدد مبلغی حد فاصل ۶۰ تا ۵۰ هزار تومان است چراکه اگر ۱۰۰ یورو در بازار آزاد تهیه شود معادل ریالی یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان را در بر می‌گیرد و تفاضل آن با نرخ سامانه نیما تنها ۷۰ هزار تومان است.

کامران سلطانی زاده؛ رییس شورای عالی کانون صرافان می گوید: معتقدم بانک مرکزی درباره پرداخت ارز اربعین به زوار تصمیم درستی را اتخاذ کرد، زیرا ارجاع دادن زوار به صرافی‌های مجاز موجب می‌شود تا با رفع اختلاف قیمتی بین بازار آزاد و سهمیه بانک مرکزی تقاضای کاذب رفع شود.

وی افزود: همچنین گزینه‌ای هم در سامانه سنا با نام "ارز زیارتی" باز شده که هر شخص می‌تواند با مراجعه به صرافی‌های مجاز و ارائه مدارک لازم، ۱۰۰ یورو یا معادل آن دلار و دینار خریداری کند.

این عضو کانون صرافان، با اشاره به اینکه این مبلغ در نظر گرفته شده برای سفر زوار کفایت می‌کند، گفت: البته آنطور که شواهد نشان می‌دهد این ۱۰۰ یورو در نظر گرفته شده برای هر نفر، سر فصلی جداگانه از ۲ هزار یورو ارزی است که صرافی‌های مجاز می‌توانند در یک سال به هر فرد پرداخت کنند.   انتهای پیام/   تخصیص ارز اربعین با ارز مورد نیاز سایر مسافرت های خارجی متفاوت است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک مرکزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ارزش لیونل مسی در بازار نقل و انتقالات

لیونل مسی باارزش‌ترین بازیکن بالای 34 سال فوتبال دنیا و همچنین باارزش‌ترین بازیکن فوتبال در لیگ MLS است.

طرفداری | با شروع فصل لیگ برتر فوتبال آمریکا، سایت ترانسفرمارکت ارزش بازاری 122 بازیکن را به‌روز کرده است.

در این به‌روزرسانی که به صورت دوره‌ای انجام می‌شود، تمرکز اصلی روی بازیکنان جدید یا جوانی است که در این فصل به این لیگ پیوسته‌اند. لیونل مسی تابستان گذشته وارد MLS شد و هیاهوی رسانه‌ای قابل توجهی در آمریکای شمالی و فراتر از آن ایجاد کرد. با توجه به افزایش فروش پیراهن‌های اینتر میامی با نام و تصویر مسی و افزایش قابل توجه دیده شدن لیگ MLS، ترانسفرمارکت در به‌روزرسانی گذشته خود که در آبان ماه صورت گرفت، ارزش مسی را 35 میلیون یورو در نظر گرفت.

کاهش 5 میلیون یورویی ارزش لیونل مسی در ترانسفرمارکت

 گذر زمان حتی روی یکی از بهترین بازیکنان جهان هم تاثیر خودش را گذاشته و به همین دلیل، ترانسفرمارکت تصمیم گرفته است ارزش مسی در بازار نقل و انتقالات را از 35 میلیون یورو به 30 میلیون یورو کاهش دهد.

دومینیک بکر، مدیر داده ترانسفرمارکت در آمریکای شمالی، دراین‌باره می‌گوید:

مسی همچنان ستاره MLS است و علیرغم سنش، هنوز هم یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان است. اما سن، حتی برای مسی هم یک عامل است. او به طور فزاینده‌ای با مصدومیت‌های جزئی دست و پنجه نرم می‌کند و نادیده گرفتن این موضوع غیرممکن بود.

کاهش 5 میلیون یورویی ارزش لیونل مسی در ترانسفرمارکت

با وجود این افت، مسی همچنان با ارزش‌ترین بازیکن بالای 34 سال در جهان است و 15 میلیون یورو بیشتر از روبرت لواندوفسکی (15 میلیون یورو) که دومین بازیکن با ارزش است، قیمت دارد. او همچنین با ارزش‌ترین بازیکن در MLS  و بالاتر از تیاگو آلماادا از آتلانتا یونایتد (با ارزش ثابت 27 میلیون یورو) است.

مسی تنها بازیکن اینتر میامی نیست که ارزشش کاهش یافته است. ارزش هم‌تیمی‌های او، جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس، هر دو 35 ساله، از 3 میلیون یورو به 2.5 میلیون یورو کاهش یافته و ارزش سرگی کریوفتسوف، مدافع 33 ساله، از 2 میلیون یورو به 1.8 میلیون یورو کاهش یافته است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • یک شرکت متخلف در لرستان محکوم به بازگرداندن ۵۷۲ هزار یورو شد
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار دلاری فدراسیون به استقلال
  • ماجرای کمک ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال به استقلال چیست؟
  • کاهش ارزش لیونل مسی در بازار نقل و انتقالات