Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه اسما مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: تولد شخصیت و تولید شخصیت دو رسالت مهم و اساسی آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی رسالت مجموعه‌های آموزشی و مدارس را تولد شخصیت عنوان کرد و افزود: انسانی که متولد می‌شود قطعا مرگی به هم را به دنبال دارد اما برای تولد شخصیت مرگ معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سنگر آموزش و تحصیل به منظور تزکیه و بصیرت افزایی باید به گونه‌ای باشد که شخصیت هایی را در جامعه تولد کند تا در آینده این شخصیت‌ها که همان معلمان هستند به تولید شخصیت پردازند و کادر سازی نمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به راهکار امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای تولد شخصیت٬ تصریح کرد: باید به دنبال علمی باشیم که علم نافع و دانش سودمند، جامعه ساز و تمدن ساز باشد و در این بین هر چیزی را یاد نگیریم چراکه یادگیری قواعد و حدودی دارد. کتابی که شخصیت ما را تحریف نموده و آشفتگی به همراه دارد باید کنار گذاشته شود. دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند. فضای مجازی علاوه بر علم نافع٬ علم مضر را هم به دنبال دارد.

امام جمعه مرکز استان در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تاکید ویژه ایشان بر استفاده از مدیریت جوانان در کشور خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش ما به این دو رسالت بنیانی به درستی عمل کند چهره نظام آموزشی ما دگرگون می‌شود و شخصیت‌های کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی تربیت می‌شوند. امیدوارم آموزش و پرورش بر اساس سند تحولی که در اختیار دارد در تمام حوزه‌ها تحولی عظیم داشته باشد تا کشوری با انسان‌های کارآمد برای سایر ملل تلقی شویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه خراسان شمالی دانش آموزان فضای مجازی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد گفت: میزان تعهد آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در مراکز و آموزشگاههای مرتبط شهرستان گناباد طی سال گذشته ۲۴ هزار نفر ساعت بود ولی به ۹۰ هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرد.   مهدی مروج با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی آموزشهای فنی و حرفه ای دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد طی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: میزان تعهد دانشجویان از فراگیری آموزشهای فوق ۱۲ هزار نفر ساعت بود در حالی که ۲۴ هزار و ۴۷۱ نفر ساعت محقق شد.   رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد گفت: میزان تعهد آموزشهای رشته های فنی و حرفه ای زنان سرپرست خانوار این شهرستان هم طی سال گذشته پنج هزار نفر ساعت بود در حالی که ۱۲ هزار و ۹۷۹ نفر ساعت و ۲۶۰ درصد بیشتر از تعهد، دوره های آموزشی برگزار شد.   مروج با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آموزشهای فنی و حرفه ای معتادان بهبودیافته و شاغلان بنگاههای اقتصادی، افراد دارای معلولیت و زندانیان شهرستان گناباد علت آن را کاهش نیازسنجی و تقاضای سازمانها و ادارات متقاضی و علاقه مندی این افراد و یا کمبود مربی و نیروی انسانی برای آموزش این بخش برشمرد.   وی ادامه داد: ۴۱۸ هزار و ۴۳۱ نفر - ساعت آموزش برای متقاضیان مهارت آموزی شامل ساکنان مناطق روستایی، سربازان وظیفه ،آسیب دیدگان اجتماعی (خانواده های آسیب دیده از اعتیاد)، زنان خانه دار، دانش آموختگان دانشگاهی ، معتادان بهبود یافته ، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی ،دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان ندامتگاه، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار در ۱۴ گروه هدف آموزشی در گناباد برگزار شد.   رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر روان سازی کسب و کار بخش خصوصی ۲۴۸ هزار و ۴۶۶ نفر - ساعت از مجموع آموزشهای سال گذشته در گناباد در آموزشگاههای فنی و حرفه ای خصوصی ارایه شد.   مروج افزود: از مجموع ۲ هزار و ۹۷۲ نفر که پارسال در آزمونهای فنی و حرفه گناباد شرکت کردند هزار و ۴۹۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند و ۴۷۲ نفر نیز در آزمون های اصناف شرکت و موفق به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه ای شدند.   وی گفت: برای نخستین بار ۴۰ نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه ای برتر گنابادی که طی پنج سال قبل پس از کسب مهارت های لازم، کارآفرین شده و برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کرده بودند قدردانی شد.   رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد از راه اندازی ۱۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای جدید طی سال گذشته در شهرستان گناباد خبر داد.   مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناباد یکی از مراکز قدیمی این شهرستان در سال ۱۳۵۳ با نام صندوق کارآموزی فعالیت خود را آغاز کرد.   این مرکز هم اکنون دارای چهار مرکز آموزشی ثابت مخصوص زنان و مردان و امکانات و تجهیزات در رشته های مهارتی از جمله کارگاه اتومکانیک، کارگاه خودروهای سنگین و نیمه سنگین، کارگاه برق خودرو، کارگاه plc برق، جوشکاری، تاسیسات، سفال، چوب، گوهرتراشی، رباتیک، شبکه هوایی، جاجیم، صنایع غذایی، معرق و منبت است.   ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان گناباد نیز در رشته های هنرهای تجسمی، صنایع غذایی، طراحی، فناوری اطلاعات، معماری ساختمان، امورمالی و بازرگانی، خدمات آموزشی، کامپیوتر، حسابداری، عمران، مدیریت خانواده، خیاطی و رباتیک فعالیت دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار
  • «من‌ و سردار، شما همه‌»؛ پویشی برای قدردانی از سردار حاجی زاده
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • از راه‌اندازی پویش «سپاس سردار» تا ساخت‌ پروفایل‌ «من‌ و سردار، شما همه‌»
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • ضرورت در معرفی معلمان نمونه
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان