Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه اول مهرماه ۹۸)، با افزایش ۹۳۶۷ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۰۴ واحدی به رقم ۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۱۷ واحدی معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ درصد به رقم ۸۳ هزار و ۷۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۶۵ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، عدد ۹۰ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۴۹ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۱۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۰ درصد را رقم زد و به سطح ۳۵۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۴۹ واحد افزایش معادل ۳.۰۷ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۶۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۳۱۴ واحد افزایش معادل ۳.۱۵ درصد همراه بود و عدد ۶۳۲ هزار و ۳۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.



در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۶۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۴۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۳۱ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۷۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۶۵ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۴۳ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۸۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شگل متعلق به گلتاش با ۱۹ واحد و نماد کبافق متعلق به معادن بافق با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۳۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به گزارش نبض بورس، امروز نماد‌های شیمایی با ارزش معاملاتی ۳۲۰.۲ میلیارد تومانی بیشترین نقدینگی بازار را به خود اختصاص دادند و پس از آن‌ها نماد‌های خودرویی با ۲۲۳.۲ میلیارد تومان و بانکی‌ها با ۲۱۶.۲ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را ثبت کردند و بیشترین حجم معاملات با ثبت رقم یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون برگه سهم در نماد‌های بانکی رقم خورد.

عرضه و تقاضا

در جریان معاملات امروز نماد‌های بیمه آسیا (آسیا)، پتروشیمی نوری (نوری)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، قند ثابت خراسان (قثابت)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، گروه صنعتی بارز (پکرمان) و نوش مازندران (غنوش) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد‌های لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله) صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، معادن بافق (کبافق)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، تولیدمحورخودرو (خمحور) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوسح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، تامین ماسه ریخته گری (کماسه) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی وعادی به طور فوق العاده بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱) و لبنیات‌کالبر (غالبر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر و سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن یزدانی ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس عملیات کمان ۹۹ مالیات پزشکان شاخص کل بورس بازار سرمایه بورس تهران نمودار بورس سهامداران بورس حسن یزدانی ابتکار صلح هرمز هپکو اراک هفته دفاع مقدس عملیات کمان ۹۹ مالیات پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳