Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان از اجرای بالغ بر 79 برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قرآنی در قالب برنامه‌های ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: همچنین هشت برنامه هماهنگ در طول سال تحصیلی جاری در مراکز دانشگاهی منتخب استان اجرا خواهد شد.

حسین فرختار در گفت‌وگو با ایسنا، گفتمان‌سازی حرکت جهادی را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: امروز جهاددانشگاهی می‌تواند عرصه بروز و ظهور حرکت‌های جهادی در بخش‌های فرهنگی و آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرمایشات رهبر انقلاب درباره جهاددانشگاهی را نشان‌دهنده تاکید ایشان بر سپردن امور به جوانان متعهد، متخصص و انقلابی دانست و افزود: «جوانان» یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است و لذا بدنه جهاددانشگاهی بدنه جوانی است و ماموریت سنگینی در این مهم داریم.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به آغاز سال تحصیلی99-98، عنوان کرد: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را با محوریت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد کرد.

مدرس دانشگاه از اجرای بالغ بر 79 برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قرآنی در قالب برنامه‌های ملی و استانی خبر داد و یادآور شد: این برنامه‌ها متناسب با نیاز دانشجویان به مباحث روز طراحی شده است. همچنین هشت برنامه هماهنگ در طول سال تحصیلی جاری در مراکز دانشگاهی منتخب استان

اجرا خواهد شد.

وی فرهنگ دینی، هویت ملی، زیست‌محیطی، معارف قرآنی، فرهنگ ایثار و شهادت و مفاخر علمی و فرهنگی را از جمله مهم‌ترین محورهای برنامه‌های هماهنگ پیش رو دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری پنجمین دوره سمینار آموزشی مهارت‌های‌ زندگی، کارگاه ادبی، کارگاه آموزشی زیست‌محیطی «طبیعت پاک»، بزرگداشت مفاخر، نشست باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها دانست.

فرختار از برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی سازمان دانشجویان گیلان نیز با همکاری و مشارکت کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان در قالب کارگاه، نشست، اردو، نمایشگاه و...

اجرایی می‌شود.

وی از انتشار فراخوان عضوگیری سازمان دانشجویان گیلان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود تا نیمه آبان‌ماه 98 ادامه خواهد داشت لذا دانشجویان علاقمند می‌توانند با مراجعه به سامانه «سدا»(http://studentcity.ir) اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) آماده پذیرش دانشجویان و حمایت از ایده‌های جدید آنان است، گفت: معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان در راستای وظایف ذاتی خود در شوراهای فرهنگی استان عضویت و حضور فعال دارد و با دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی گیلان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان با اشاره به نامگذاری اول ماه ذیقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا یازدهم ماه ذیقعده ولادت امام رضا (ع) به عنوان «دهه کرامت»، اظهار کرد: این دهه در سال جاری از جمعه ۲۱ اردیبهشت آغاز و در دوشنبه ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد.

وی به عشق و ارادت قلبی مردم مسلمان و انقلابی ایران به اهل بیت (ع) به ویژه هشتمین ستاره تابناک آسمان ولایت و امامت امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی و برگزاری جشن‌های مردمی و ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تبیین و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم معنوی، نشر فرهنگ رضوی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، تشریح اصل ولایت‌مداری و تبیین سلوک نورانی خاندان عصمت و ولایت از رویکردها و اهداف این ستاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از همه ظرفیت‌های موجود استان به منظور گسترش مفاهیم اسلامی، تصریح کرد: بهره‌مندی از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی و هنری، هیئات مذهبی و حوزه‌های علمیه در دهه کرامت دوچندان شود.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برگزاری جشن در شهرها، محلات و روستاها، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) از بلندگوهای مساجد، ادارات و پارک‌ها از برنامه‌های این ستاد در استان گیلان است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری به حضور خادمان رضوی در سطح استان اشاره کرد و افزود: تکریم از دختران نمونه، قرائت زیارت امین الله در مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، فعال شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین آذین بندی و چراغانی میادین، بلوارها و معابر عمومی از جمله دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و هنری متعددی به مناسبت این دهه خجسته برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: برگزاری مراسم با بهره‌مندی از ظرفیت نماز جمعه روزهای ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت سراسر استان با دعوت از سخنرانان و ستایشگران از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

کد خبر 6085366

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید» در تبریز
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است