Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد نیک‌فطرت ظهر دوشنبه در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به مناسبت روز سرباز که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در تمام یگان‌های نظامی برای تجلیل از سربازان نمونه برگزار و تمامی آماده‌سازی برنامه‌های این جشنواره بر عهده خود سربازان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به شرایط کسب عنوان سرباز نمونه، گفت: تاهل، داشتن فرزند، برگزیده مسابقات قرآنی، دارای نظم ظاهری و حس خدمت در انجام وظایف محوله از جمله معیارهای انتخاب سرباز نمونه است.

وی با تاکید بر اینکه سربازان وظیفه، ید واحد نیروهای مسلح هستند، ادامه داد: سربازان همانند فرزندان ما و امانت مردم در دست نیروهای مسلح هستند.

سرهنگ نیک‌فطرت با اشاره به اینکه نوع ارتباط با سربازان بر مبنای مهر و و عاطفه است، افزود: آموزش‌های نظامی، فرهنگی، مسابقات ورزشی، کوهپیمایی، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، نماز جماعت،  اردوهای یک روزه  اقداماتی جهت ایجاد اوقات و خاطراتی خوش در دوران سربازی برای این افراد پیش بینی می شود.

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت به آموزش سربازان وظیفه در راستای اشتغالزایی نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از دستورالعمل‌های جدید ستاد کل نیروی‌های مسلح کشور توجه و اجرای آموزش‌های فنی حرفه‌ای سربازان است تا پس از اتمام دوران خدمت بتوانند با بهره ‌گیری از تسهیلات اقتصادی برای خود اشتغالزایی کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا توافقی با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است، افزود: در راستای این توافق در طول سال بر اساس علایق و گرایش سربازان دوره‌های آموزشی مهارت برگزار می‌شود تا سرباران پس از پایان خدمت سربازی حداقل فعالیت و مهارت اقتصادی داشته باشند.

در پایان از تعدادی از سربازان نمونه استان گیلان تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 4726657

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه قدس گیلان جشنواره جوان سرباز رشت هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند استانداری سمنان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانی هم سرباز می گیرد

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

به گزارش فارس؛ مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر  فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه  می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علل فرار از خدمت سربازی بررسی می شود 10 نكته مهم در ارتباط با خدمت سربازي

دیگر خبرها

  • آتش نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • ابعاد ژئوپلیتیکی جنگ غزه