Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:47:09 GMT

صلح، پیام ایران به جامعه جهانی است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۲۴۹۹

صلح، پیام ایران به جامعه جهانی است

این نشریه روز دوشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد رییس جمهوری ایران در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل این برنامه را اعلام خواهد کرد و تلاش ایران بر این است که به تنش ها خاتمه دهد.

روزنامه می نویسد رییس جمهوری ایران که به دنبال ارایه پیشنهاد صلح برای دنیا است از آمریکا نیز خواسته است با اعزام نیروی نظامی به منطقه باعث بی ثباتی و ناامنی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، برنامه اعزام نیروی نظامی آمریکا به منطقه از دیدگاه ایران باعث بروز ناامنی برای خطوط نفتی و کشتیرانی خواهد شد و چنین کاری به صلاح نیست.

گزارش می افزاید روحانی در سخنرانی در رژه نظامی سالانه در روز یکشنبه تاکید کرد که نیروهای بیگانه برای مردم ما و منطقه ناامنی و بی ثباتی به ارمغان می آورند.

تارنمای سینا از چین نیز گزارش کرده که روحانی در سخنرانی خود تاکید کرده است ایران نیروی صلح خواه است و دست دوستی را به سمت همسایگان دراز می کند.

گزارش ها خاطر نشان می سازد از زمانی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای بین المللی خارج شد، تنش ها در منطقه شدت گرفته است و اعزام نیروی نظامی این کشور می تواند باعث بروز تنش های بیشتر شود.

روحانی بنا به این گزارش ها تاکید کرد قدرت های بیگانه باید از خلیج فارس دور بمانند و اگر صداقت دارند نباید با اقدامات خود باعث بروز مسابقات تسلیحاتی شوند.

رسانه های چین گزارش کرده اند در جریان این رزمایش ایران تسلیحات پیشرفته نظامی از جمله سامانه دفاعی موشکی خرداد ۳ را به نمایش گذاشته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این کشور، گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیأت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.

اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه به ویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، گفت: پاکستان بابت پیامدهای حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود، از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذی‌نفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

گفتنی است، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان قرار است ۳ اردیبهشت ماه در یک سفر رسمی با هدف تقویت مناسبات دوجانبه عازم پاکستان شود.

کد خبر 6082021 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • مهم‌ترین پیام عملیات وعده صادق
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر