Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‎ای کشور در گیلان خبر داد و گفت: «مدرسه مفتاح» که مزین به نام شهید مدافع حرم "حامد کوچک‎زاده" است جهت آموزش سواد رسانه‎ای به دانش‎آموزان افتتاح شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ مهدی پارسا صبح امروز در آئین بازگشایی سال تحصیلی جدید در مدرسه مفتاح شهر رشت ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار داشت: بهترین الگو برای موفقیت دنیوی و اخروی دانش‎آموزان، شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به عزیمت رزمندگان محصل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: رزمندگان محصل در آن دوران دفاع از کشور، ناموس و انقلاب اسلامی را مقدم بر درس خواندن دانستند و با رشادت‎های خود حماسه‎آفرینی کردند.

پارسا به رشادت‎های رزمندگان و شهدای نوجوان از جمله شهید «بهنام محمدی» اشاره کرد و عنوان داشت: اگر تاریخ دفاع مقدس را رصد کنیم، از رشادت و جانفشانی‎های رزمندگان نوجوان متحیر می‎شویم به‎طوریکه صدام ظالم و متجاوز برای سر شهید محمدی جایزه تعیین کرده بود.

10 مرکز سواد رسانه‌ای در گیلان راه‌اندازی می‌شودگیلان| دوره‌های آموزش عالی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای در تالش برگزار می‌شودآقای عراقچی سَری به کلاس سواد رسانه‌ای بزنید

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن از طریق فضای مجازی انقلاب را تهدید می‎کند و نیاز است که نیروهای انقلاب در سنگر مجازی نیز حضور فعالانه داشته باشند تصریح کرد: داشتن برنامه جامع و کامل و حضور پیوسته و مؤثر در فضای مجازی توسط نیروهای انقلاب از ضروریات این دوره است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان از افتتاح نخستین مدرسه سواد رسانه‎ای کشور در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد:«مدرسه مفتاح» با نام مرکز سواد رسانه‎ای شهید مدافع حرم "حامد کوچک‎زاده" در رابطه با روشنگری و همچنین آموزش سواد رسانه‎ای به دانش‎آموزان فعالیت می‎کند.

 

وی تفاوت استفاده از رسانه در گذشته و حال را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه گسترش فضای مجازی موجب شده است که مردم ساعات زیادی از روز را با رسانه‎های مختلف در ارتباط باشند در حالیکه در گذشته تنها در اوقات بیکاری به رسانه مراجعه می‎کردند

پارسا پیشگیری از فریب مردم توسط اطلاعات غلط موجود در فضای مجازی را یکی از اهداف آموزش سواد رسانه‎ای عنوان کرد و گفت: امروزه اطلاعات در حوزه‎های مختلف با سرعت و حجم بالا در اختیار همگان قرار می‎گیرد و نمی‎توان این امر را متوقف کرد اما نحوه برخورد با اطلاعات گوناگون و تحلیل درست آنها را می‎توان به مردم آموزش داد.

 

وی با تأکید بر آموزش سواد رسانه‌ای از سنین کودکی و در مدارس افزود: در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن و کانادا آموزش سواد رسانه‎ای به 50 سال قبل برمی‎گردد در حالیکه متولیان امر در کشورمان در این رابطه عملکرد ضعیفی داشتند و بایستی عقب‎ماندگی‎های خود را جبران کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان به استفاده کودکان از ابزارهایی مانند تبلت و موبایل اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از نقاظ ضعف ما در این رابطه عدم آموزش سواد رسانه‎ای در دانشگاه‎ها نیز است و دانشجویان ما در این رابطه دچار مشکل هستند اما این آموزش‎ها بایستی از سنین کودکی آغاز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک جنگ رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی توسط دشمن علیه ایران به‎طور همزمان شکل گرفته است تصریح کرد: برای پیروز شدن در این میدان نبرد بایستی مردم را با تکینک‎های دشمن آشنا کنیم تا توانایی تشخیص اطلاعات درست و غلط را داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم

محمد صادق افراسیابی کارشناس سواد رسانه با بیان اینکه واقعیت اخبار را فقط از یک رسانه نباید جویا شد گفت: تشخیص خبر‌های جعلی از خبر‌های واقعی با درنظر گرفتن چند تکنیک و داشتن سواد رسانه‌ای امکان پذیر است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • مشارکت ۹ میلیون نفر در ارتقای سواد سلامت در کشور
  • مولدسازی وقف در گلستان؛ نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری