Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به نحوه رسیدگی به موضوع حذف نام شهید در برخی از خیابان‌های شهر قزوین گفت: بنا به دستور رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با هر مسئولی که در حوزه نام‌گذاری شهدا در معابر و کوچه‌ها کوتاهی کند برخورد قاطع خواهد شد لذا به مسئولان شهرداری قزوین تذکر داده شده تا اگر چنین مواردی هم وجود دارد بلافاصله اصلاح و با عوامل خاطی برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از حماسه‌آفرینی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، اصحاب رسانه با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کردند.

امیر پیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس مربوط به همه اقشار مردم است، اظهار کرد: هر چند نمی‌توان ابعاد عظمت، ایثار، رشادت و شهادت را به رشته تحریر درآورد اما باید تلاش ما این است تا در این ایام در راستای رسالت خود عمل کنیم.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و در این فضا می‌توانیم فعالیت‌های بسیاری در راستای انتقال فرهنگ و سیره شهدا به نسل کنونی انجام دهیم.

پیری اضافه کرد: رسیدگی به حوزه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، همسران شهدا به‌عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت، روحانیان حاضر در دفاع مقدس نیز به عهده بنیاد حفظ آثار است.

وی با اعلام اینکه استان قزوین سه هزار شهید دارد و بیش از ۵۰ هزار رزمنده از سطح استان در دفاع مقدس حضور داشتند، یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت از صفر تا ۱۰۰ درصد حوزه شهدای گمنام را بر عهده دارد و فعالیت در حوزه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم نیز با بنیاد شهید است.

6 نقطه از مزار شهدای گمنام استان یادمان ندارد

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین ۷۲ شهید گمنام دارد که این شهدا در ۳۲ نقطه استان مدفون هستند، ادامه داد: تاکنون برای اکثر این شهدا یادمان ساخته شده است و تنها شش منطقه هنوز یادمان ندارد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالیانه ۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ می‌کند و در سال جاری نیز تا به این لحظه ۲۰ عنوان کتاب چاپ‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: در هفته دفاع مقدس پنج کتاب صوتی در حوزه بانوان فعال در حوزه دفاع مقدس استان قزوین رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌های موجود در حوزه دفاع مقدس بحث موازی کاری است بااین‌حال بنیاد حفظ آثار در جمع‌آوری آثار و اسناد دوران دفاع مقدس ممارست دارد.

پیری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر رسیدگی به موضوع حذف نام شهید در برخی از خیابان‌های شهر قزوین گفت: خوشبختانه قزوین جزو شهرهای خوب در حوزه فعالیت در خصوص شهداست ازاین‌رو در این زمینه مورد خاصی اتفاق نیفتاده و اگر موردی هم بوده باشد تعمدی نبوده است.

این مسئول ادامه داد: بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان قزوین با هر مسئولی که در حوزه نام‌گذاری شهدا در معابر و کوچه‌ها کوتاهی کند برخورد قاطع خواهد شد لذا به مسئولان شهرداری قزوین تذکر داده شده تا اگر چنین مواردی هم وجود دارد بلافاصله اصلاح و با عوامل خاطی برخورد شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با تأکید بر اینکه معنویت، شور و حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس باید به نسل امروز منتقل شود، گفت: مقام معظم رهبری جنگ را گنج دانستند لذا باید این گنج را استخراج و آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهدا کوچه شهدا شهرداري منطقه قزوین دفاع مقدس بنیاد حفظ ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت

پیکر حاجیه‌خانم «تاج دولت کمار» مادر شهیدان «هادی و حمیدرضا فرشیدفر» تا خانه ابدی خود بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، حاجیه‌خانم «تاج دولت کمار» مادر شهیدان «هادی و حمیدرضا فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر در گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج، در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

 «هادی فرشیدفر» متولد بیست و دوم مردادماه سال ۱۳۴۳، بیست و دوم  فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر ۱» در فکه و «حمیدرضا فرشیدفر» متولد هفدهم فروردین ماه سال ۱۳۴۷، شانزدهم آبان ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر ۴» در پنجوین براثر اصابت ترکش به شهادت رسیدند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان