Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:15:54 GMT

جزئیات برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۲۶۱۸

جزئیات برگزاری مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای نخستین بار مسابقه کتابت قرآن کریم در جریان مسابقات ملی قرآن برگزار خواهد شد که ۲۰ شرکت‌کننده دارد و در مسجد جامع شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ظهر امروز در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم  اظهار داشت: این مسابقات بعد از 3 دهه به اصفهان رسیده است و متسابقین از سن 18 سال به بالا هستند و هیچ محدودیت دیگری برای شرکت در این مسابقات وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت کنندگان این دوره بعد از مسابقات منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری راه یافته و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود،  حضور خواهران بیشتر است و این مسابقات در سالن ابن‌سینا اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه 216 نفر از خواهران و 138 نفر از برادران در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: این دوره به مدت یک ماه در استان اصفهان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ قرآن و ... برگزار می‌شود و در مجموع 22 نفر از استان اصفهان شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مسابقه کتابت قرآن کریم در جریان مسابقات ملی قرآن برگزار خواهد شد که 20 شرکت‌کننده دارد و در مسجد جامع شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام بلک افزود: 57 نفر داور برای نظارت بر این مسابقه در بخش برادران و 25 نفر داور در بخش خواهران حضور دارند و اختتامیه مسابقات خواهران و برادران به طور همزمان برگزار می‌شود که برگزیدگان به مرحله بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.

مسابقه قرآنی «چراغ هدایت» در حرم رضوی برگزار می‌شودحسینی: مسابقات قرآن، میدان شناسایی نخبگان استاصفهان| پیشنهاد فعال قرآنی برای تحول در فضای آموزش و پرورش؛ بخشی از مسابقات قرآن در مدارس برگزار شود

وی با بیان اینکه مسابقات به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد، تصریح کرد: همه مسئولان با برگزاری این مسابقات همکاری لازم را داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: 20 برنامه جانبی مسابقات در استان برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه قرآن در دستور کار است؛ همچنین همزمان با مسابقات، محافل قرآنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

تفکیک اهل سنت و تشیع برای مسابقات قرآنی صورت نمی‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات تفکیک اهل سنت و تشیع را نداریم زیرا قرآن محور وحدت مسلمانان است، برای شرکت در مسابقه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و بخشی از هزینه‌ها به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است؛ کارهای دکوراسیون، پخش صدا و سیما، تردد، هزینه داورها و برندگان بر عهده استان نیست و از هزینه‌ها در بخش بودجه مرکزی اطلاعی نداریم و سعی شده که از هزینه‌های گزاف خودداری شود.

حجت الاسلام بلک افزود: نگاه اصلی برگزاری این مسابقات به سهولت برگزاری است و چون این برنامه به مدت دو هفته به طول می‌انجامد از روز افتتاحیه میزبان مسئولان کشوری و استانی خواهیم بود.

وی گفت: پیش‌بینی ما این نیست که برنامه بدون اشتیاق و حضور گرم مردم و مسئولان باشد و تلاش کردیم بُعد مردمی آن حفظ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در این راستا کمیته مدعوین برنامه‌ریزی مدونی را داشته و در 7 کمیته پیش‌بینی شده شامل تشریفات، حراست، پشتیبانی، اطلاعرسانی، فناوری و خواهران مدیریت انجام‌ می‌شود‌.

انتهای پیام/ ت

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز شنبه در سخنانی با اشاره به حذف مطالب درسی مربوط به جنایات یهودیان در قرآن کریم گفت: آل سعود بیش از آنکه به قرآن کریم احترام بگذارد، برای یهودیان صهیونیست احترام قائل است.

وی افزود: سعودی‌ها به جایی رسیدند که آیات قرآنی را که درباره جنایات یهودیان سخن می‌گوید و آنان را رسوا می‌کند، حذف می‌کنند. آنان حتی بدون هیچ خجالتی، به یهودیان صهیونیست بیشتر احترام می‌گذارند تا به قرآن کریم.

عبدالملک الحوثی گفت: آل سعود در راستای اصلاح برنامه درسی مدارس، موضوع یهودیان صهیونیست را رکن اصلی قرار داد و آیات قرآنی درباره جنایات یهودیان را حذف کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از سران سعودی گفته است اسرائیل، هم‌پیمان آینده عربستان است؛ این در حالی است که ما شاهد دشمنی روزافزون رژیم صهیونیستی با اسلام و مسلمانان هستیم.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد امارات نیز مانند عربستان، شیوه‌های آموزشی خود را تغییر داده که مبتنی بر دوستی با رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • تغییر کتب درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست‌ها
  • برپایی محفل انس با قرآن کریم درسنندج به شکرانه «وعده صادق»