Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اتهامات آمریکا و عربستان سعودی درباره دست داشتن کشور دیگری در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را بی پایه و فاقد شواهد لازم خواند.
به گزارش خبرگزاری آریا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در واکنش به اتهامات عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران در زمینه دست داشتن در حملات پهپادی اخیر به تاسیسات آرامکو تاکید کرد که «چنین اتهاماتی کاملا غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی افزود: «ما قویا این اقدامات را محکوم می‌کنیم. در هر صورت شواهد بی طرفانه آشکاری (درباره اتهامات) مورد نیاز است. اتهامات سست و بی‌پایه درباره برخی کشورها، جنبش‌ها یا هر نیروی دیگر که می‌گویند آغازگر آن اقدامات است کاملا غیرقابل قبول است.»
به دنبال حملات غافل گیرکننده شنبه دو هفته پیش علیه تاسیسات مهم نفتی عربستان سعودی که منجر به تعلیق تولید و صادرات بخشی از نفت و گاز این کشور شده، واشنگتن و ریاض در مواضعی هماهنگ ایران را به انجام این حملات متهم کردند. این درحالیست که نیروهای انصارالله یمن این عملیاتها را سازماندهی کرده بودند و خودشان نیز رسما مسئولیت آن را قبول کرده‌اند.
دیگر مقامات دولت روسیه نیز این اتهامات علیه ایران را بی پایه و اساس خوانده و معتقدند که آمریکا با این ادعاها به دنبال تشدید تشنها پیرامون مسائل مربوط به ایران است.
یک روزنامه کره‌ای نیز اخیرا با اشاره به عدم وجود شواهد کافی و سابقه مقامات آمریکایی در اتهام پراکنی علیه ایران در گزارشی نوشته بود که حتی اگر یک شهاب سنگ نیز به زمین برخورد کند آمریکاییها ایران را مقصر آن می‌دانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید آمریکا درباره جنگ با ایران

«سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌گویی در پاسخ به این که آیا آمریکا در صورت پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی عملیات «وعده صادق»، از این عملیات حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش جنگ غزه و اسراییل در منطقه باشیم و این دلیل مستقر کردن جنگ‌افزارهایمان در منطقه است.

سینگ با اشاره به همکاری نیرو‌های آمریکایی با رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی که در پاسخ به اقدامات متجاوزانه این رژیم انجام گرفت، ادعا کرد: این جنگ‌افزار‌ها توانستند پاسخی قوی از سوی نیروی هوایی ما، ارتش اسراییل و دیگر کشور‌های شریک برای منهدم کردن حدود ۳۰۰ موشک بالستیک، کروز و پهپادی شکل بدهند که به سمت اسراییل شلیک شده بود. بنابراین، ما به اقدامات خود و دستاوردمان در آخری هفته (شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه) مفتخریم.

ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

اظهارات سخنگوی پنتاگون درباره همکاری قابل توجه نیرو‌های آمریکایی با شرکای آن و ارتش رژیم صهیونیستی برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی و تلاش برای ناموفق جلوه دادن این اقدام ایران در حالی است که رسانه‌های عبری گزارش دادند: حمله ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپاد‌ها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند.

در این راستا، یک مسئول صهیونیست نیز به روزنامه فایننشال‌تایمز گفت: پهپاد‌هایی که ایران به سمت اسرائیل شلیک کرد با هدف بررسی واکنش‌های اسرائیل و ردیابی پایگاه‌ها و مسیر‌های سامانه‌های دفاعی آن طرح‌ریزی شده بود.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: پاسخ ایران از نظر اهمیت و گستردگی سخت‌ترین حمله از زمان تشکیل اسرائیل بود.

سینگ در بخش دیگری از گفتگو با بلومبرگ در پاسخ به این که با توجه به این که آمریکا به طور علنی حمایت خود از پاسخ نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را اعلام نکرده است، آیا می‌توان گفت که آمریکا در صورت وقوع چنین عملیاتی، به اسراییل کمک‌های نظامی و اطلاعاتی ارائه نخواهد کرد، گفت: چیزی در این باره برای گفتن ندارم. این تصمیمی است که اسراییل باید اتخاذ کند. آنچه می‌توانم بگویم و به طور علنی و غیرعلنی در تماس‌های وزیر دفاع با همتای او «گالانت» و دیگر تماس‌های این وزارت‌‎خانه و در واقع، دولت مطرح شده، این است که ما نمی‌خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم. آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

منبع: ایسنا

tags # آمریکا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • موضع‌گیری جدید آمریکا درباره جنگ با ایران
  • آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران