Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، بیانیه‌ای را به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«کربلای جبهه ها یادش بخیر؛ بسم رب الشهدا و الصدیقین

با گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و همه‌جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران که با شکست توطئه بزرگ جبهه متحد دشمنان اسلام و میهن اسلامی همراه بود، پرچم مقاومت و ایستادگی این سرزمین همچنان برافراشته و از یک سو معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی را مغموم و عصبانی کرده و از سوی دیگر خرسندی علاقمندان و ارادتمندان به ایران اسلامی و انقلابی را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.

همزمانی شور و حماسه حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات من الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود

نهادینه شدن راهبرد مقاومت و ایستادگی و عمق یافتن روحیه جهادی و تفکر و فرهنگ بسیجی در لایه‌های اجتماعی، ظرفیت بالنده‌ای برای خلق حماسه‌های بزرگ و پیش برنده در اختیار ملت ایران قرار داده است تا به مدد آن با شتاب بیشتر به سمت فتح قله‌های بلند پیشرفت و ترقی حرکت خود را تداوم بخشد.

روایت هنرمندانه دفاع مقدس و تبیین هوشمندانه و واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه جنگ تحمیلی از چرایی تا فرجام و پیامدهای آن در سطح یک نیاز راهبردی جامعه، مقوله‌ای است که می‌تواند دفاع علوی و عاشورایی را در مکتب دفاعی انقلاب و ملت ایران تحکیم بخشیده و سپر مستحکمی را در برابر بحران‌ها و خطرات احتمالی در آینده کشور ایجاد نماید.

تردیدی نیست امنیت پایدار و کم‌نظیر امروز و بازدارندگی تهدیدات که همراه با اقتدار و اشراف بر روند تحرکات و طرح‌های جبهه دشمن و عوامل داخلی و منطقه‌ای آن در کشور حاصل شده، از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس به شمار می‌رود.

شکست هیمنه استکبار جهانی در منطقه و جهان و نیز تقویت اعتماد به نفس گروه‌های مقاومت به‌خصوص در فلسطین، سوریه، لبنان و یمن، گواه این پیام است که جبهه مقاومت با توکل بر خدای متعال و عنایات ائمه اطهار به پیشگامی ایران اسلامی و به مدد هدایت های داهیانه و الهی فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز، روز به روز گسترش یافته و در آینده ای نزدیک با شکست کامل استکبار جهانی و اسقرار دولت یار، مستضعفین عالم وارث زمین خواهند شد.

گام دوم انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری در این خصوص چراغ راه ما و خون شهیدان گلگون کفن تضمین راستی و درستی مسیرمان است. صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهیدان ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان این سرزمین را ارج می نهیم و یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گران‌قدر دفاع مقدس را گرامی می داریم و عزت و سربلندی روزافزون را برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آرزومندیم.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج»

کد خبر 4726686 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب دفاع مقدس ایران بسیج هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی سپاه پاسداران مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا اسحاق جهانگیری هفته دفاع مقدس دولت دوازدهم هیئت دولت محمد جواد ظریف انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی ارتش و سپاه در عملیات «وعده صادق» اقتدار دفاعی ایران را به جهان نشان داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیامی، ۲۹ فروردین روز ارتش را به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

برادر عالیقدر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی 
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم؛

۲۹ فروردین ماه یادآور جانفشانی و مجاهدت‌های سترگ غیورمردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصت شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش‌نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده بزرگ آجا تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران گواهی می‌دهد ارتش سرافراز و مقتدر در صحنه‌های مختلف و حساس جهاد و ایثار در هشت سال دفاع مقدّس و سال‌های پرفراز و نشیب پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره در حراست از ملّت و مملکت درخشیده و تاکنون هزاران شهید تقدیم کشور کرده است.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و درک عمیق از ضرورت‌های زمانه و پاسخ به مأموریت‌ها و انتظارات فراروی آن در حوزه بازدارندگی و قدرت‌افزایی دفاعی با هوشمندی، فراست و درایت مثال‌زدنی در عرصه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، پدافند و جنگ الکترونیک جایگاه خود را در تراز یک ارتش کارآمد، روزآمد و قدرتمند تحکیم و تثبیت نموده است. مصداق این آمادگی‌ها در همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش حزب‌الله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات تاریخی و غرورانگیز «وعده صادق» برای تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جامعه جهانی نشان داد؛ از این رو انتظار می‌رود برای پیشگیری از هرگونه ماجراجویی دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی بر افزایش توانمندی‌های دفاعی و استمرار آمادگی‌ها بیش از پیش مراقبت و اقدام نمایید.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه‌سازی‌ها و فداکاری‌های جانبازان و رزمندگان غیور و سرافراز آجا، دوام توفیقات جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان مؤمن و خدوم آن سازمان باصلابت و ولایتمدار در میدان‌های مختلف دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز و خدمت به مردم شریف این سرزمین را از پیشگاه خداوند قادر متعال آرزومندم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح 
سرلشکر پاسدار محمد باقری
فروردین ماه ۱۴۰۳

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • ارتش در عرصه های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • هم‌افزایی ارتش و سپاه در عملیات «وعده صادق» اقتدار دفاعی ایران را به جهان نشان داد
  • عملیات وعده صادق مصداق همدلی، همیاری و هم‌افزایی ارتش با سپاه است
  • سرلشگر باقری: «وعده صادق» مصداق هم‌افزایی ارتش و سپاه بود
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است