Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-20@12:45:07 GMT

دلار دیگر «جوگیر» نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۲۶۹۰

دلار دیگر «جوگیر» نمی‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند،  بهاءالدین‌ هاشمی، تحلیلگر بازارهای مالی، در این زمینه می‌گوید: «در بازار، اصناف هوش‌های تجاری اقتصادی دارند که با استفاده از آن می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند و به صورت هیجانی عمل نمی‌کنند. البته در گذشته این چنین نبود و حالا بازاریان به این نتیجه رسیده‌اند که خیلی نباید اخبار را جدی بگیرند؛ چرا که در حال حاضر تمامی تحریم‌ها برای ما اتفاق افتاده و اقتصاد راه خود را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»  او ادامه می‌دهد: «البته نباید تدابیر بانک مرکزی را نادیده گرفت که باعث به وجودآمدن ثبات قیمت در این زمینه شده است و از ورود دلالان سوداگران و… جلوگیری کرده‌ است.»

23 خردادآبه شینزو

همزمان با سفر شینزوآبه، نخست‌وزیر ژاپن، به ایران دو نفتکش نروژی و سنگاپوری که محموله‌های نفت ژاپن را حمل می‌کردند، در خلیج فارس مورد حمله قرار گرفت اما این اتفاق که واکنش‌های جهانی زیادی به دنبال داشت، تأثیری بر افزایش یا کاهش روند دلار نداشت و دلار که با قیمت 12هزار و 900 تومان قیمت عرضه می‌شد به قیمت 12‌هزار و 930 تومان رسید.

30 خردادپهپاد آمریکا

سرنگونی پهپاد جاسوسی «گلوبال‌هاوک» آمریکا در سواحل هرمزگان توسط سپاه سرنگون شد و این مسأله باعث شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای ایرانی‌ها خط و نشان‌های زیادی بکشد و حتی احتمال وقوع حمله نظامی را دور از ذهن ندارند اما این اتفاق هم نتوانست دلار را تکان بدهد و قیمت دلار که تا روز قبل از این حادثه با نرخ 13‌هزار و 95 تومان عرضه می‌شد، به 13‌هزار و 200 تومان رسید.

9 مردادظریف

آمریکا با اعلام تشدید تحریم‌ها علیه ایران در تاریخ 9 مرداد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است اما این موضوع تأثیری بر افزایش یا کاهش قیمت دلار نداشت؛ به ‌طوری که قیمت دلار در ششم مرداد 12‌هزارو150 تومان بود و در تاریخ 9 مرداد به 11هزار و 940 تومان رسید.

13تیرنفتکش

13 تیر نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق توقیف شد. این موضوع هجمه‌های زیادی علیه ایران داشت و بسیاری از رسانه‌های خارجی نوشتند که ایران برخلاف برجام در حال حمل نفت به سوریه بوده است. با این حال این رخداد هم روی قیمت دلار تأثیری نداشت و اسکناس آمریکایی با همان نرخ 12‌هزار و 750 تومان روز گذشته معامله شد.

23 شهریورحمله به تاسیسات عربستان

حمله پهپادی به قلب نفتی عربستان یعنی آرامکو هم که اوج جبهه‌گیری رسانه‌های خارجی و آمریکا علیه ایران بود، باز هم نتوانست موجب جهش قیمت دلار شود؛ به ‌طوری که در 22 شهریور قیمت دلار 11هزار و 440 تومان بود و در 23 شهریور 11هزار 400 تومان داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار عربستان نرخ ارز قیمت دلار محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران از نزدیک در حال بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ موشکی ایران در سیزدهم آوریل بودند که به تلافی حمله این رژیم به سفارتخانه ایران در دمشق صورت گرفت.

در این بین، قانونگذاران آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران به دنبال پاسخ موشکی این کشور به رژیم صهیونیستی وضع کردند.

ایران سومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خود را از ماه ژوئیه افزایش دهد.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته توافق کردند کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان ماه ژوئن تمدید کنند. این تصمیم قیمت نفت را در سطح بالا نگه داشته است.

اما سرمایه‌گذاران عقیده دارند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند عرضه نفت را مختل کرده و قیمت آن را بالاتر ببرد.

تحلیلگران بانک‌های گلدمن ساکس و کامرزبانک پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام را افزایش داده‌اند و دلیل آن را احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، افزایش تقاضا و محدود شدن عرضه اوپک و متحدانش اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • پیش‌گویی یک نماینده درباره قیمت دلار
  • قیمت‌سازی برای قاچاق
  • طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟
  • نرخ ارز امروز ۱ اردیبهشت۱۴۰۳ +جزئیات
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین