Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ارسلان زارع استاندار گیلان روز دوشنبه در دیدار جاگاریان سفیر روسیه در ایران، با یادآوری روابط مثبت دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دولت های یازدهم و دوازدهم، شاهد توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده ایم و به طور حتم ، روابط متقابل زمینه توسعه همکاری های مشترک را فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه همکاری های متقابل میان گیلان و آستراخان، منطقه آزاد انزلی به عنوان یک مزیت محسوب می شود چراکه یکی از قطب های اقتصادی ایران است.

استاندار گیلان یادآور شد: به سبب وجود اشتراکات اجتماعی و فرهنگی بین دو گیلان و آستراخان ، می توان توسعه روابط را بیش از پیش گسترش داد و در این مسیر؛ ایجاد شبکه حمل و نقل هوایی و گسترش گردشگری سلامت باید مورد توجه باشد و گیلان در حوزه گردشگری سلامت، ظرفیتی ممتاز است.

وی اضافه کرد: می توان آژانس های مسافرتی را برای فعالیت بیشتر در حوزه گردشگری دو کشور تقویت کرد ضمن اینکه تقویت خطوط کشتیرانی، روابط را توسعه می دهد و برگزاری نمایشگاه تولیدات استان گیلان در روسیه و آستراخان و بالعکس، می تواند علاوه بر امکان معرفی ظرفیت های دو کشور، در زمینه سودآوری نیز اثربخش باشد.

زارع افزود: در خصوص فرصت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان گیلان با کشور روسیه به ویژه آستراخان، مقرر شد برای بسط و گسترش روابط اجتماعی و اقتصادی، تصمیمات لازم اتخاذ و بر اساس ضرورت، تفاهم‌نامه‌های نیز در آینده امضا شود.

وی گفت : صادرات 5۰۰ میلیون دلار در سال جاری برای فعالین اقتصادی و واحدهای تولیدی گیلان هدفگذاری کردیم که بخش زیادی از آن از طریق ارتباط با روسیه محقق می شود.

پیشنهادات کتبی استاندار آستراخان برای توسعه همکاری‌های متقابل با گیلان

سفیر روسیه در کشورمان نیز در این دیدار گفت: نشست کنونی در زمینه توسعه روابط آستراخان با گیلان بود چراکه از سوی استاندار آستراخان پیشنهادات کتبی در خصوص توسعه همکاری‌های متقابل در ابعاد مختلف از جمله حوزه حمل و نقل، گردشگری ، اقتصادی و کشاورزی به سفارت روسیه داده شده که امروز آن را تقدیم طرف گیلانی کردیم.

لوان جاگاریان ادامه داد: امیدوارم در آینده ای نه چندان دور ، برای توسعه روابط و اجرای اقدامات مشترک کارهای خوبی صورت گیرد؛ در حوزه روابط تجاری نیازمند توسعه و اجرای اقدامات بهتری هستیم ولی در عین حال سطح همکاری های دو جانبه در حوزه سیاسی، بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی حجم تبادل کالا بین طرفین طی شش ماه اخیرخاطرنشان کرد: امیدوارم نتیجه نشست دوجانبه رئیسان جمهوری ایران و روسیه در آنکارا، منجر به توسعه روابط شود.

وی با یادآوری دیدار رئیس جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در حاشیه پنجمین دوره اجلاس سه جانبه سران ایران ، روسیه و ترکیه در آنکارا برگزار شد، افزود: راه های جدیدی در جهت توسعه روابط و نیز تعمیق تعاملات و افزایش فرصت های گسترش همکاری های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت ضمن اینکه در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران با همتای روسی خود ، در مورد امکان افزایش تبادل کالا و افزایش حجم مبادلات نیز بحث شد.

جاگاریان یادآور شد: تحریم ها تنها به ایران خلاصه نمی شود بلکه روسیه هم در تحریم به سر می برد و تحریم های غیر قانونی شامل هر دو کشور است؛ ما ضمن محکوم کردن این حرکت ها، همچون گذشته در کنار ایران هستیم .

وی افزود: در حوزه صادرات گندم و گوشت قرمز آمادگی داریم و نیز امکان اجاره زمین در آستراخان برای کشاورزان ایرانی جهت تولیدات مشترک یا فروش به روسیه و یا صادرات به ایران وجود دارد اما باید بخش خصوصی نقش کلیدی در این زمینه ایفا کند و ما به عنوان بخش دولتی، از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی حمایت می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، عصر امروز به وقت محلی در دیدار آقای «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، نقش مجالس دو کشور را در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر توصیف کرد.

آقای رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان دو راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکایی‌ها، گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاورد‌های خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به آقای رئیسی خوش‌آمد گفت و اظهار داشت: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف کرد و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، گفت: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

دیگر خبرها

  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟