Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با صدور پیامی آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانشگاهیان تبریک گفت و از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کرد به عنوان «سفیران سلامت جامعه»، با شعار «توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و سلامت فرهنگی» مسئولیت اجتماعی خویش را بیش از پیش ایفا نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مفدا، در متن پیام دکتر سیماسادات لاری آمده است: امسال در طلیعه پنجمین دهه انقلاب اسلامی، سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می‌کنیم که جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهیان با الهام از حماسه حسینی و نهضت عاشورا، همراه و همگام با ملت آزاده و سربلند ایران با اراده‌ای استوار در مسیر ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی و اصلاح‌گری گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک پیشگامی و حضور فعال دانشجویان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، متأثر از فرهنگ انسان‌ساز عاشورا و تداوم مسؤولانه راه و مرام حسینی است که با ایمان، آگاهی و زمان‌شناسی از سال‌های دور در دانشگاه‌های ما پیموده شده و به برکت روشنگری‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به سوی سرمنزل مقصود در حرکت است.

در دنیای معاصر امروز اگرچه سرمایه در گونه‌های مختلفی نظیر سرمایه اقتصادی، اجتماعی، علمی و ... تعریف می‌شود، لیکن در عصر حاضر در کنار توانمندی‌های علمی و توان خلق و دستیابی به فناوری‌های زیرساختی و استراتژیک، آنچه که عامل تفوق و برتری است، «سرمایه فرهنگی» به معنی قابلیت‌ها، دانش‌ها، مهارت‌ها و مجموع کالاهای فرهنگی یک ملت است.

این نوع از سرمایه که نوعی خاص از ارزش‌ها و هنجارهای والای جامعه است، اساساً نمی‌تواند مورد سوء استفاده واقع شود و مثل سرمایه اقتصادی قابلیت تحصیل زودهنگام و خرید و فروش نداشته و تدریجی است.

با آغاز سال تحصیلی جدید بر ماست که با درک این رسالت بزرگ که همانا افزایش سرمایه فرهنگی دانشجویان در کنار تحصیل علم و آگاهی است، زمینه‌ساز مشارکت فعال دانشجویان علوم پزشکی کشور در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و سیاسی باشیم و بکوشیم در فرصت مغتنم حضور آینده‌سازان کشور در دانشگاه، با برنامه‌ریزی هوشمندانه افکار و اندیشه‌های آنها را بارور ساخته و سکانداران تأمین سلامت را افرادی چند بعدی و واجد ویژگی‌های متعالی یک انسان کامل تربیت کنیم.

اینک در آغاز سال تحصیلی جدید از دانشجویان عزیز درخواست می‌نمایم به عنوان «سفیران سلامت جامعه»، با شعار «توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و سلامت فرهنگی» مسؤولیت اجتماعی خویش را بیش از پیش ایفا نمایند.

اینجانب با تبریک سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ و با آرزوی این که سال تحصیلی جدید سالی سرشار از امید، نشاط، تفاهم، همدلی، هم‌زبانی، مشارکت و تعاون، قانون‌گرایی و ارزش‌مداری باشد، لازم می‌دانم در طلیعه مهرماه که هم‌زمان با «هفته دفاع مقدس» است، یاد و خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های جامعه علوم پزشکی را در دوران دفاع مقدس گرامی داشته و از مقام والای «شهدای عرصه سلامت» کشور تجلیل کنم.

 از خداوند جان و خرد می‌خواهم که سال تحصیلی جدید را برای جامعه دانشگاهی و عموم ملت شریف ایران، سالی قرین با موفقیت و پیروزی‌های چشمگیر در عرصه‌ علم و فرهنگ و سال بلوغ و بالندگی سیاسی و فرهنگی قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است