Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  در این مراسم که باحضور حجت الاسلام وحیدی نژاد نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ، مهندس غلامپور مدیر جهادکشاورزی شهرستان رودسر، دکتر مصطفوی راد رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، دکتر شاهین رخسار معاون پژوهش و فناوری، دکتر غلامی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و دکتر کشاورز معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، دکتر صالحی نماینده شرکت های تعاونی مشارکت کننده ، مهندس شریفی بخشدار رحیم آباد،  خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان  و جمعی از محققان همراه بود نکات مهمی برای توسعه و تقویت محصول فندق برای کشاورزان و باغداران فندق کار  به منظور آشنایی کشاورزان و بهره برداران با مقوله تحقیقات در زمینه فندق و معرفی ارقام  و انتقال دانش به جامعه هدف و احیای ایستگاه تحقیقات کشاورزی اشکورات زیاز مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این همایش نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از تلاشها و زحمات  کشاورزان در عرصه تولید به اهمیت برگزاری این همایشها و کمک به ارتقاء سطح علمی کشاورزان را خواستار شد.

 در ادامه دکتر مصطفوی راد رییس مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان در خصوص ایستگاه فندق و روشهای علمی ارتقاء عملکرد وکیفی فندق و مجموعه فعالیت های پژوهش های انجام شده در زمینه فندق و لزوم واگذاری زمینی به مساحت حدود 5 هکتار در اراضی پایین دست منطقه زیاز برای ایجاد کلکسیون ارقام فندق و راه اندازی ایستگاه تحقیقات فندق توضیحاتی ایراد کرد.

در این مراسم همچنین بخشدار منطقه رحیم آباد، مدیر جهاد کشاورزی رودسر و دونفر از باغداران پیشرو منطقه، گزارشی از مشکلات و وضعیت منطقه ارائه نمودند.

 گفتنی است در خاتمه جمع بندی و ارئه پاسخ های لازم توسط دکتر مصطفوی راد انجام شد و سپس ضمن پذیرایی از مدعوین حاضر، راهکار های عملی هرس فنی درختان فندق، روشهای کنترل آفات و بیماریها و نحوه تغذیه درختان توسط معاونت پژوهش و فناوری و محققین مربوطه در باغ فندق یکی از باغداران پیشرو منطقه ارائه و همایش رأس ساعت 12:30 ظهر خاتمه یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ مریم برزنونی گفت: به زودی فصل برداشت آغاز می‌شود و کمباین داران از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت فرصت دارند، برای تایید سلامت کمباین‌های خود به مراکز معاینه فنی که مورد تایید جهاد کشاورزی است، مراجعه کنند.

برزنونی ادامه داد: معاینه فنی به عنوان ضرورتی برای کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای تسهیل در روند معاینه فنی کار بررسی مکانیزاسیون کشاورزی را متخصصان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌دهند، افزود: این کارشناسان که تعداد آنها ۴۰ نفر است از دانش آموختگان رشته ماشین آلات کشاورزی هستند و یک ماه فرصت دارند بیش از ۳ هزار کمباین را معاینه کنند.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی گفت: در سه شهرستان کردکوی بندرگز و گمیشان تعاونی کمباین داران تشکیل شده است و اعضای این تعاونی‌ها نیز همراه با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی کار بررسی این ماشین آلات را انجام می‌دهند.

برزمینی خاطرنشان کرد: استان گلستان بعد از استان فارس، بیشترین کمباین را داراست که برای بیش از ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: تا زمانی که فصل برداشت محصولات کشاورزی در گلستان به اتمام نرسیده است، جهاد کشاورزی مجوز خروج از استان را به کمباین داران نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم