Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از  روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه مأموریت و فلسفه وجودی وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح در تمامی حوزه های دفاعی است اظهار داشت: وزارت دفاع با عمل به منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای در سال "رونق تولید" و در راستای افزایش اقتدار، خودباوری و تکیه بر دانش بومی و عزم ملی، همزمان با هفته دفاع مقدس، چهار فروند بالگرد شاهد ۲۷۸ و ۲۸۵ ساخت متخصصان سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع را تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین وزیر دفاع گفت: متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت و بهره برداری از تمام ظرفیت های کشور اعم از شرکت های دانش بنیان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و به خصوص مراکز علمی و فناوری سپاه دست به دست یکدیگر داده و با توجه به تحریم های ظالمانه موفق شدند با مدد گرفتن از سید و سالار شهیدان و در ادامه راه شهدای انقلاب  در هشت سال دفاع مقدس به این دستاورد بزرگ ملی دست یابند.

سردار تقی زاده با تشریح مشخصات این بالگردها گفت: بالگرد شاهد ۲۷۸ بالگردی ۵ نفره با ماموریت های متنوعی از جمله  گشتی، شناسایی،تاکسی هوایی ،جابجایی فرماندهان،اسکورت و پشتیبانی نیروهای زمینی ،فیلمبرداری ، آموزشی  و امداد هوایی است و بالگرد شاهد ۲۸۵ نیز یک بالگرد یک نفره با ماموریت تکور و رزم نزدیک  بوده که هر دو بالگرد در کلاس سبک با استفاده از یک پلتفرم می باشند و چرخه محصولی آنها شامل  طراحی ،تولید و تعمیرات و نگهداری کاملا بومی و به دست توانای فرزندان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

جانشین وزیر دفاع طراحی بومی، افزایش عملکرد نسبت به بالگردهای مشابه در دنیا، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری و بومی سازی سامانه های مکانیکی ،هیدرولیکی ، الکترواویونیکی و بدنه کل بالگرد را از دیگر ویژگی های بالگرد شاهد برشمرد.

وی افزود: این بالگردها با امکانات به روز، آماده آموزش نسل آینده خلبانان بالگردی، محافظت از مرزهای کشور و رویارویی با دشمن در صحنه های نبرد درون مرزی را دارا می باشد .

وی خاطر نشان ساخت : بالگرد شاهد ۲۷۸ با کاربری نظامی و تجاری اولین بالگرد کشور می باشد که با رعایت کلیه الزامــات بین المللی موفــق به اخذ گواهینامه های طراحی نوع(Type Certificate)و  خط تولید(POA)  از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

سردار تقی زاده ادامه داد: با طراحی و ساخت این بالگردها توسط مرکز تحقیقات هوایی شاهد،  ایران  در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت بالگرد قرار گرفته است.

سردار تقی زاده در پایان تصریح کرد: رسیدن به قله های پیشرفت و افتخار، هدفی است که جوانان ایرانی آن را فتح کرده اند و به فضل الهی هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست توقفی در آن ایجاد کند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰

طی عملیاتی به نام «کربلای ۱۰» که در غرب کشور به اجرا درآمد، مناطق بسیاری به دست رزمندگان ایرانی آزاد شد. حضور نسبتاً گسترده کرد‌های معارض عراقی در این مناطق باعث شد تا در مرحله نخست گشایش جبهه تازه در غرب کشور، تلاش‌ها عمدتاً به اتصال عقبه مناطق آزاد شده به ایران و بازشدن عقبه نیرو‌های معارض معطوف شود. منطقه عمومی این عملیات در محور بانه‌- سردشت از شمال به رودخانه مرزی «گلاس»، از جنوب به رودخانه «آوسیویل»، از شرق به «سورکوه» و از غرب به ارتفاعات «گرده‌رش» و سپس ارتفاعات عمومی «آسوس» منتهی می‌شد. این منطقه دارای عوارض حساس و ارتفاعات نسبتاً بلند و صعب‌العبور است.

تردد در این مناطق به خاطر نبود راه بسیار دشوار بود، اما به دلیل وجود درختان مرتفع در پایین ارتفاعات، وضعیت برای اختفای نیرو‌های عمل کننده و حتی تحرک و جابه‌جایی آنها در روز، کاملاً مناسب تشخیص داده شد. استعداد نیرو و گسترش دشمن در این منطقه تا قبل از عملیات «والفجر ۹» که در پاییز سال ۱۳۶۴ توسط نیروی زمینی سپاه صورت گرفته بود قابل توجه نبود، اما پس از آن و بویژه پس از دو عملیات «فتح‌۱ و۲» دشمن مجدداً حساس شد و تلاش‌های نسبتاً وسیعی را به منظور تصرف مناطق تحت تسلط کرد‌ها و مسدود کردن معابر وصولی به عمق خاک عراق انجام داد. چنان که تیپ‌های کماندویی سپاه هفتم و سوم و چند تیپ و گردان مستقل دیگر با نظارت شخص صدام طی ۱۰۰ روز، بسیاری از ارتفاعات را به تصرف درآوردند.

تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح ۱» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت «ازمر» و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد، اما با وجود همه تلاش‌های دشمن، سرانجام در روز ۳۰ فروردین ۱۳۶۶ عملیات کربلای ۱۰ با «رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» توسط نیروی زمینی سپاه در منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰ کیلومترمربع آغاز شد.

این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» و اتحادیه میهنی کردستان عراق در شمال سلیمانیه انجام گرفت.

طی این حمله آزادسازی ۵۰ روستای منطقه، ارتفاعات سرلگو، بردهوش، قشن، اسبیدار، کلان و چند ارتفاع دیگر میسر شد. همچنین ۲۰ کیلومتر از جاده ماووت‌- سلیمانیه تحت کنترل رزمندگان ایرانی درآمد. تجهیزات منهدم شده دشمن شامل یک فروند هلی‌کوپتر، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، چندین قبضه خمپاره‌انداز، مقداری سلاح سبک و نیمه سنگین است. همچنین ۱۳ گردان و تیپ مستقل دشمن آسیب دیده، تعداد کشته و زخمی‌ها و اسرای دشمن به ۴۲۳۵ نفر رسید.

در این عملیات هشت دستگاه تانک و نفربر، چندین دستگاه خودرو و مقداری سلاح و مهمات به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد. از جمله شهیدان شاخص عملیات کربلای می‌توان ۱۰ «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه اشاره کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • رژیم صهیونیستی بداند نیرو‌های مسلح ما آماده هستند
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ در فرودگاه خرم آباد
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم