Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرهودی سرپرست گمرک چذابه درخصوص میزان صادرات کالا از پایانه گمرکی چذابه در ۶ ماهه اول امسال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در مدت مذکور، بیش از ۴۰۰ هزار تن کالا‌های مختلف از طریق این گمرک به کشور عراق صادر شد.

او افزود: ارزش دلاری این میزان صادرات، بیش از ۴۲۱ میلیون دلار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهودی تصریح کرد: کاشی، سرامیک، سیمان سفید، گچ، فرمستون مواد غذایی از جمله؛ چیپس و ... بیش‌ترین کالا‌هایی هستند که در مدت مذکور از طریق گمرک چذابه به کشور عراق صادر شده است.

سرپرست گمرک چذابه اظهار داشت: در ابتدای سال جاری، بدلیل وقوع سیلاب و بسته شدن این پایانه گمرکی، با افت صادرات کالا مواجه شدیم، ولی تلاش کردیم با کار شبانه روزی و بالا بردن حجم کار، کاهش صادرات کالا را جبران کنیم.

این مقام مسئول درخصوص فعالیت پایانه گمرکی چذابه در ایام اربعین بیان کرد: در سال‌های گذشته به منظور سهولت در تردد زائران و کنترل و نظارت واردات و صادرات کالا و جلوگیری از قاچاق کالا، این گمرک تعطیل می‌شد.

علی فرهودی ادامه داد: تاکنون بخشنامه‌ای درخصوص فعالیت یا تعطیلی پایانه گمرکی چذابه اعلام نشده و در صورت ابلاغ، اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

افزایش صادرات از پایانه‌های گمرکی خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان