Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@22:12:09 GMT

رکورد عجیب در اینستاگرام برای «امیر تتلو»

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۲۴۰

رکورد عجیب در اینستاگرام برای «امیر تتلو»

آفتاب‌‌نیوز :

امیر تتلو را اگر پیش از این به‌عنوان یک خواننده می‌شناختیم حالا با آمدن اسمش اول حاشیه‌هایش را به یاد می‌آوریم. خواننده‌ای که هر چند وقت یک بار با یک حاشیه جدید یا بازی از پیش تعیین شده سر زبان‌ها می‌افتد و طرفداران جدیدی را به خود جذب می‌کند. آخرین حاشیه او اما مربوط به شکستن رکورد کامنت‌های اینستاگرام‌اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار بود که تتلو در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد تا وقتی کامنت‌های یکی از پست‌هایش به ۱۰ میلیون نرسد، موزیک جدیدش را منتشر نمی‌کند. چند روز گذشت اما کامنت‌ها به این مقدار نرسید و تتلو در یک پست با ادبیات نامناسب و همراه با فحش و ناسزا خطاب به مخاطبانش گفت که اگر تا فلان ساعت تعداد کامنت‌ها به ده میلیون نرسد دیگر در اینستاگرام فعالیتی نمی‌کند.

همین تهدید انگار برای مخاطبانش کافی بود تا در کمتر از چند روز تعداد کامنت‌ها را به ده میلیون برسانند؛ اما تتلو که انگار از این بازی خوشش آمده بود، این بار گفت که کامنت‌ها باید به ۱۲، ۱۳ و در آخر ۱۶ میلیون برسد. در انتها هم شب گذشته طرفداران امیرتتلو توانستند ۱۵ میلیون کامنت بگذارند و تتلو بالاخره موزیک جدیدش را منتشر کرد؛ اما این حاشیه جدید از کجا نشات می‌گرفت؟ بیشترین رکورد کامنت برای یک فرد مشهور بود که ۱۴۷ میلیون فالوئر دارد و توانسته ۸/۹ میلیون کامنت بگیرد. به همین خاطر تتلو با کمتر از ۲ میلیون فالوئر از طرفدارانش خواست تا رکورد کامنت‌ها را بشکنند و با ۱۵ میلیون کامنت این رکورد شکسته شد.

اما طرفداران تتلو یا همان تتلیتی‌ها به چه چیزی دل خوش کرده‌اند؟ به فحش‌هایی که هر روز نثارشان می‌شود یا آهنگ‌های تتلو؟ به جمله‌های قصار یا جزیره خودمختاری که تتلو برای خودش و طرفدارانش ساخته و هر روز یک اظهارنظر جدید می‌کند؟ یک بار طرف یک خط سیاسی را می‌گیرد و فردایش فحش و ناسزا نثارش می‌کند، یک بار ورزشکار می‌شود و تصمیم می‌گیرد فوتبالیست شود و مدتی بعد زیر همه چیز می‌زند. الان هم که دوباره دائما ورزش می‌کند و رژیم گیاهخواری را تجویز می‌کند و دائما می‌گوید کسی که ورزش نکند و گیاه‌خوار نباشد از ما نیست.

حاشیه یا سناریویی برای معروف‌تر شدن؟

در واقع به‌نظر می‌رسد تتلو بعد از ناکامی‌های فراوانی که در ایران برای گرفتن مجوز و برگزاری کنسرت داشته، حالا در تلاش است تا هر چند وقت یک‌بار با یک سناریوی جدید معروف شود و خودش را سر زبان‌ها بیندازد و بی‌شک در این بازی طرفدارانش هستند که همراهی‌اش می‌کنند. در واقع تتلو می‌خواهد تمام نابهنجاری‌هایش را گردن دیگران بیندازد و از خودش سلب مسئولیت کند. بعد از حاشیه‌های اخیرش هم خیلی‌ها گفتند او مشکل روانی دارد و نباید جدی‌اش گرفت اما مسئله این است که تتلو این حرف‌ها را در تنهایی و جمع ۴،۵ نفره‌ای نزده که بشود این حرف‌ را زد. تتلو این حرف‌ها را برای چند میلیون میلیون مخاطب می‌زند و از این جهت می‌تواند فرد خطرناکی باشد؛ زیرا می‌خواد به هر طریقی که شده فرد مهم و تاثیرگذاری قلمداد شود.

اگر هم قرار بر حذف تتلو باشد، نمی‌توانیم مخاطبانش را حذف کنیم. مخاطبانی که عموما دهه هشتادی هستند و هرکدام هرکاری می‌کنند تا شبیه به تتلو باشند زیرا او را الگوی خود می‌دانند؛ از پیروی از دستورالعمل‌های او در زندگی مثل کشیدن گل گرفته تا تتویی مثل تتوهای تتلو تا حرف‌شنوی از او و همانندسازی از سبک زندگی‌اش. در واقع باید در کنار رویکرد قهری و حذفی برای مخالفت با تتلو، رویکرد جایگزینی برای فرهنگ‌سازی و آموزش در این حوزه به نوجوانان و به‌خصوص دهه هشتادی‌ها به‌عنوان بیشترین مخاطبان تتلو باشد. نکته مهم این است که بار اولی نیست که تتلو حاشیه جدیدی ایجاد کرده و قطعا بار آخر هم نخواهد بود.

بسته‌شدن اینستاگرام تتلو با ۴ میلیون فالوئر

پیش از این نیز در آبان ماه سال گذشته تتلو در استوری‌های اینستاگرامش در نقش یک معلم بهداشت ظاهر شد و سعی در آموزش بهداشت فردی به مخاطبان ۴ میلیونی‌اش داشت. آموزشی که در نبود سواد، اشراف به موضوع و ناآگاهی با ادبیاتی زننده همراه شد و واکنش منفی اینفلوئنسرهای فعال حقوق زنان را به‌همراه داشت. افرادی که تتلو را یک نابهنجار می‌دانستند که با ادبیاتی زنانه سعی در القای تفکرات مردسالارانه‌اش دارد و زن را یک موجود حقیر می‌داند. پس از این واکنش‌ها، تتلو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و استوری‌هایی گذاشت که با فحاشی همراه شد و محتوای تمام آن فحاشی‌ها ترویج خشونت علیه زنان و تجاوز به آنها بود. در همین میان که تتلو به فحاشی‌هایش ادامه می‌داد، گروه‌های متفاوت دیگری در اینستاگرام و توییتر، از فعالان زنان گرفته تا کاربران عادی اینستاگرام و حتی خواننده‌های رپ و پاپ، او را نقد می‌کردند و از کاربران می‌خواستند که تتلو را ریپورت کنند تا اینکه اینستاگرام صفحه تتلو را با ۴ میلیون مخاطب بست.

ناکامی تتلو و یک جز از کل

پیش از این نیز یک بار تصمیم گرفت در فوتبال بازی کند و سرزده وارد تمرین پرسپولیس شد. پس از آن با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شد که آنها هم با حضورش مخالفت کردند. پس از آن وارد جریان سیاسی کشور شد و مدتی بعد آنها را هم نقد کرد. مهم‌ترین ابزار تتلو برای تتلو شدن، ساختن حاشیه‌هایی بود که از هیچ عقل سلیمی بر نمی‌آمد. از یک شبه تصمیم برای فوتبالیست‌شدن، حمایت از یک خط سیاسی و اظهاراتش درباره حجاب گرفته تا درست کردن پرچم مخصوص برای تتلیتی‌ها، ساختن موزیک برای انرژی هسته و .. . در نهایت هم کار به جایی می‌رسد که طرفدارانش رفته رفته جدی می‌شوند و به بغبغوی او پاسخ می‌دهند. حالا تتلو مهاجرت کرده و دو کنسرت در گرجستان و استانبول هم داشته است؛ حاشیه‌های این دو کنسرت را هم که در نظر نگیریم، تتلو نمونه‌ای از جوان ناکامی است که با کوچک‌ترین خواسته‌هایش مخالفت شده و حالا نمود بیرونی‌اش، جوان ۳۲ ساله‌ به ظاهر دیوانه‌ای است که با انواع و اقسام مخدرها خودش را رهبر یک گروه معرفی می‌کند. رهبری که طرفدارانش هم هر کدام به نوعی ناکام‌اند و الگوی‌شان تتلو است. آسیبی که بی‌توجهی به ریشه این آسیب‌ها یا برخوردهای قهری فقط این ژانر را خطرناک‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینستاگرام امیر تتلو موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟

ایتنا - اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.

محتوای برخوردار از حمایت اسپانسر، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد اینفلوئنسرهای کوچکتر در اینستاگرام است. اینفلوئنسرها می‌توانند به دیده شدن محصولات و خدمات یک برند توسط افراد بیشتر کمک کنند و برندها لزوما به دنبال اینفلوئنسرهایی با میلیون‌ها دنبال کننده نیستند. برندهایی که بودجه کمی دارند، ممکن است ترجیح دهند با اینفلوئنسرهای کوچکتری که تعامل قوی و هزینه کمتری دارند، همکاری کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اکثر این قراردادها، قابل مذاکره هستند و می‌توانند از یک پست تک تا مجموعه‌ای از پست‌ها، استوری‌ها یا ریلزهایی که پیشنهادات برند را برجسته می‌کنند، باشند. تولیدکنندگان محتوا در مقابل، محصولات یا خدمات رایگان، هدایا، معرفی شدن به دنبال کنندگان برند، یا پول نقد (یا ترکیبی از آنها) را دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش تایم، اینفلوئنسرها به طور کلی بر اساس تعداد دنبال کنندگانشان، دسته بندی می‌شوند.

طبق بررسی اسپاتیفای، پنج سطح  به همراه پتانسیل درآمد معمولی در هر پست، به این ترتیب است:

نانو: هزار تا ۱۰ هزار دنبال کننده (۱۰ دلار تا ۱۰۰ دلار برای هر پست)

میکرو: ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار دنبال کننده (۱۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار برای هر پست)

سطح میانی: ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده (۵۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار برای هر پست)

ماکرو: ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده (۵ هزار دلار تا ۱۰ هزار دلار برای هر پست)

مگا: بیش از یک میلیون دنبال کننده (۱۰ هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار برای هر پست)

هر چه تولیدکننده محتوا، دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند و تعامل بیشتری با آنها داشته باشد، برندهای بیشتری برای محتوای اسپانسری، پول پرداخت خواهند کرد. اگر پایگاه مخاطبان تولیدکننده محتوا به حد کافی بزرگ باشد، برندها ممکن است با آنها تماس گرفته و به آنها پیشنهاد شراکت دهند. به عبارت دیگر، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به بازار تولیدکننده محتوا اینستاگرام ملحق شوند یا یا برندهایی ارتباط برقرار کنند که می‌توانند به طور واقعی آنها را تبلیغ کنید و متناسب با جایگاه آنها هستند. یا می‌توانند از یک پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر برای یافتن فرصت‌ها و ارتباط با شرکا استفاده کنند.
  تبلیغ شرکت‌های وابسته
شرکت‌های وابسته از فروش ناشی از تگ‌های محصول استفاده شده در پست‌ها، استوری‌ها و ریلزها، کمیسیون دریافت می‌کنند. بنابراین، به جای دریافت پول برای تبلیغ و شناساندن برند، زمانی که دنبال کنندگان یک تولیدکننده محتوا، روی پیوندهای قابل پیگیری کلیک می‌کنند یا از کدهای تبلیغاتی برای خرید محصولات و خدماتی که تبلیغ می‌کنید استفاده می کنند، درآمد کسب می‌کند و  در مقابل، برند به تولیدکننده محتوا، کمیسیون اندکی به شکل درصد یا نرخ ثابت به ازای هر فروش می‌پردازد.

برندها ممکن است مستقیما با تولیدکننده محتوا تماس بگیرند تا علاقه او را برای تبدیل شدن به یک عضو وابسته، ارزیابی کنند. از سوی دیگر، می‌توانند با یکی از بسیاری از بازرگانانی که برنامه‌های وابسته را تبلیغ می‌کنند یا بازارهای جستجوی آنلاین برای یافتن فرصت‌ها، تماس بگیرند. البته، اینفلوئنسرهای بزرگ، بیشترین درآمد را به عنوان وابسته دارند. با این حال، اینفلوئنسرهای کوچکتر با دنبال کنندگان وفادار، می‌توانند از طریق این برنامه‌های مبتنی بر کمیسیون، از بازدهی متوسطی برخوردار شوند.
  فعال کردن بج یا نشان
اگر حداقل ۱۰ هزار دنبال کننده و یک حساب تجاری یا تولیدکننده محتوا دارید، می‌توانید با بج‌های اینستاگرام درآمد کسب کنید. بج‌ها به دنبال‌کنندگان، اجازه می‌دهند در طول ویدئوهای زنده، قدردانی و حمایت خود را از تولیدکننده محتوا نشان دهند (می‌توانید آنها را به عنوان انعام در نظر بگیرید).

هنگامی که بج‌ها را از طریق پروفایل اینستاگرام خود فعال می‌کنید، به طور خودکار در زمان ویدئوهای زنده شما، در دسترس خواهند بود. وقتی مخاطبان شما بج را می‌خرند، قلب‌ها را در کنار نام کاربری آن‌ها می‌بینید.

طبق اعلام اینستاگرام، سازندگان ۱۰۰ درصد درآمد را از بج‌های خریداری شده در طول یک ویدئوی زنده منهای مالیات‌های قابل اعمال، هزینه‌ها و ۳۰ درصد سهم گوگل و اپل برای خریدهای درون برنامه‌ای، دریافت می‌کنند.
  کالای خود را بفروشید
 اگر محصولات یا کالایی برای فروش دارید، می‌توانید یک فروشگاه اینستاگرام باز کنید و شروع به کسب درآمد کنید. هنگامی که فروشگاهی را باز کردید (برای انجام این کار به یک حساب تجاری یا سازنده نیاز دارید)، خریداران می‌توانند کاتالوگ شما را مرور کنند، قیمت‌ها را بررسی کنند، درباره محصولات، اطلاعات کسب کنند و مستقیما در اینستاگرام یا با کلیک کردن بر روی وب سایت شما خرید انجام دهند.

 برای تبلیغ فروشگاه خود، می‌توانید محصولات خود را در ریلزها برچسب‌گذاری کنید، استیکرهای خرید را به استوری‌های خود اضافه کنید و با اجازه دادن به سایر تولیدکنندگان محتوا که محصولات شما را برچسب‌گذاری کنند، از مخاطبان جدید استفاده کنید.
  فعال کردن تبلیغات در ریلزها
پس از پایان دادن به برنامه جایزه Reels Play اینستاگرام در اوایل سال جاری، شرکت متا اعلام کرد که در حال توسعه «تبلیغات در ریلزها» است که یک برنامه کسب درآمد مبتنی بر عملکرد در اینستاگرام و فیس‌بوک است. طبق اعلام متا، با یک مدل مبتنی بر عملکرد، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بر محتوایی تمرکز کنند که برای مخاطبانشان معنادار است و به رشد آنها کمک می‌کند. تبلیغات کنندگان برای دسترسی به افراد بیشتر، به موجودی تبلیغات بیشتری دسترسی پیدا می کنند و افراد با تبلیغات مرتبط‌تر، تجربه‌ی مشاهده‌ی ثابت‌تری را دریافت می‌کنند.
  چقدر می توانید در اینستاگرام درآمد کسب کنید؟    پتانسیل درآمد اینستاگرام شما به چهار عامل اصلی بستگی دارد:
تعداد دنبال کننده‌ها: هرچه تعداد دنبال کننده‌های بیشتری داشته باشید، پتانسیل درآمد شما بیشتر است. با این حال، برندها همچنین می خواهند نرخ تعامل خوبی را مشاهده کنند. طبق بررسی شرکت فناوری بازاریابی هایپ آدیتور، اینفلوئنسرهایی با ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دنبال کننده، به طور متوسط ۱۴۲۰ دلار در ماه درآمد دارند، در حالی که افرادی که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند، حدود ۱۵ هزار و ۳۵۶ دلار درآمد دارند.

نرخ تعامل: تعامل، نحوه تعامل افراد با محتوای شما از طریق پسند، نظرات، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. اگر مخاطبان کمی داشته باشید اما تعامل بسیار خوبی داشته باشید، می‌توانید درآمد بیشتری نسبت به زمانی که مخاطبان انبوهی بدون تعامل دارید، داشته باشید.

حوزه فعالیت: طبق اعلام شرکت سِل فای، ۱۱ حوزه سودآور در اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ به ترتیب نزولی، سفر، زیبایی، مد، سلامت و تناسب اندام، سبک زندگی، فرزندپروری، تجارت، موسیقی، عکاسی، غذا و حیوانات هستند. هدف قرار دادن یکی از این حوزه‌ها، می‌تواند ایجاد مخاطبین بیشتر و ایجاد پست‌های حمایت‌شده را آسان‌تر کند.

شهرت شما: تعداد زیاد دنبال کنندگان در اینستاگرام، مطمئنا به افزایش پتانسیل درآمد شما کمک می‌کند. با این حال، بسیاری از برندها با ورزشکاران مشهور، دانشمندان و سایر متخصصان موضوع کار می‌کنند تا از شهرت خود بدون در نظر گرفتن تعداد دنبال‌کنندگان آنلاین‌شان، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • کامنت بازیگر انگلیسی و معروف سریال پیکی‌بلایندرز برای قایدی!
  • (تصویر) بازیگر پیکی بلایندرز مهدی قائدی را غافلگیر کرد
  • کامنت بازیگر پیکی بلایندرز برای مهدی قائدی + عکس
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تصویری عجیب از وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه ترکمنستان | اعتراض قلعه نویی بی دلیل نبود
  • آموزش: چگونه از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • سرنوشت عجیب بیوه امیرکبیر؛ تن دادن به ازدواج با سه مرد دربار!