Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@16:50:38 GMT

۶ترفند برای خریدن راحت‌تر گوشی جدید

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۳۰۵

۶ترفند برای خریدن راحت‌تر گوشی جدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، یکی از مشکلات جهانی علاقه‌مندان به فناوری پیداکردن پول برای خریدن گوشی جدید است. خیلی‌ها تلاش می‌کنند بخشی از این مشکل را با فروختن گوشی قدیمی جبران کنند. اما چطور می‌توانید این کار را بهتر انجام دهید تا در موقع فروختن گوشی خودتان کمتر ضرر کنید؟ مجله سی‌نت به تازگی راهکارهایی را برای این مسئله معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از اول به فکر فروختن باشید!

از زمانی که یک گوشی جدید می‌خرید یادتان باشد روزی مجبور می‌شوید آن را برای خریدن گوشی جدید بفروشید! به همین‌خاطر از همان زمان حواس‌تان باید به چند سال بعد باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر خریدار گوشی دست دوم به آن توجه می‌کند سالم‌بودن وضعیت ظاهری گوشی است. همیشه گوشی را با کاور و کیس‌های مناسب استفاده کنید. سعی کنید کاورهایی برای گوشی بگیرید که از کناره‌ها، حاشیه‌ها و بدنه گوشی محافظت کنند. حتما محافظ صفحه‌نمایش بخرید و روی نمایشگر گوشی نصب کنید تا کمتر دچار خش شود.

گوشی را تمیز نگه دارید

سعی کنید به‌صورت هفتگی بدنه گوشی را تمیز کنید و گردوغبارها را پاک و از بین ببرید. به تمیزی و نگهداری گوشی اهمیت دهید تا هنگام فروش، لبه‌های آن ضربه ندیده باشند؛ رنگ گوشی هنوز برق بزند و صفحه‌نمایش کیفیت اولیه خود را داشته باشد. یادتان باشد گوشی قدیمی شما برای فردی دیگر یک گوشی تمام عیار است که زندگی‌اش را بهتر می‌کند. خیلی‌ها برای یک گوشی قدیمی اما تمیز حاضرند مبلغ بیشتری بپردازند.

محافظ صفحه را عوض کنید

محافظ‌های صفحه نمایش به مرور زمان دچار خش می‌شوند. اگر قصد فروختن گوشی قدیمی‌تان را برای خرید گوشی جدید دارید، خریداران روی صفحه‌نمایش حساسیت بالایی دارند. بنابراین، بهتر است محافظ صفحه‌نمایش قدیمی گوشی را دور انداخته و با یک هزینه پایین و ناچیز، یک محافظ صفحه‌نمایش جدید خریداری و نصب کنید. همین کار را برای کاور هم انجام دهید. نصب یک محافظ صفحه‌نمایش و کاور جدید روی گوشی و بعد عکس‌گرفتن از آن و گذاشتن آن روی سایت‌های فروش شانس شما را بیشتر می‌کند.

حفظ تجهیزات گوشی 

این روزها تجهیزات همراه گوشی اهمیتی اندازه خود آن دارند. هدفون‌، شارژر و سیم شارژ و انتقال اطلاعات اصلی گوشی‌ها بسیار گران شده‌اند و به همین‌خاطر همه دوست دارند گوشی با تجهیزات اصلی و سالم خریداری کنند. بهتر است هنگامی که یک گوشی جدید می‌خرید، جعبه، دفترچه راهنما و تمام لوازم همراه آن را تمیز و در یک جای مطمئن نگه دارید تا زمان فروش آن فرا برسد.

برخی از کاربرانی که در خرید و فروش گوشی‌ مهارت دارند، وقتی یک گوشی جدید می‌خرند، دست به هدفون و شارژر آن نزده و از هدفون و شارژر قدیمی خود استفاده می‌کنند.

گوشی‌تان را تمیز کنید 

پیش از فروختن گوشی قدیمی بهتر است آن را برای خریدار جدید آماده کنید. هرچه گوشی قدیمی شما تمیزتر باشد نظر خریداران بیشتری را جلب می‌کند؛ چه بخواهید گوشی را به یک آشنا بفروشید و چه بخواهید در سایت‌های خرید و فروش گوشی آگهی کنید.

تعمیر قبل از فروش

گوشی‌ای که بخشی از آن خراب شده خیلی‌ها را ناراضی می‌کند. گاهی اوقات تعمیر یک قطعه خراب‌شده گوشی می‌تواند ارزش آن را داشته باشد تا خریدار جدید گوشی تمیز گیرش بیاید.

اگر درگاه هدفون خراب شده یا بلندگوها خاک گرفته و صدای خوبی ندارند، با کمی هزینه و تعمیر آنها می‌توانید دوباره گوشی را به وضعیت عادی برگردانید. البته شرط انصاف حکم می‌کند که به خریدار بگویید که مثلا صفحه نمایش یا پورت هدفون گوشی تعمیر شده است.

اهمیت تمیز بودن گوشی

 به تمیزی و نگهداری گوشی اهمیت دهید تا هنگام فروش آن، لبه‌های آن ضربه ندیده باشند؛ رنگ گوشی هنوز برق بزند و صفحه‌نمایش کیفیت اولیه خود را داشته باشد. یادتان باشد گوشی قدیمی شما برای فردی دیگر یک گوشی تمام عیار است که زندگی‌اش را بهتر می‌کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سامسونگ گوشی هوشمند هوآوی خرید گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟

زی‌سان: معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

 ناگفته‌‌های زندگی امام خمینی به روایت مرحوم معصومه حائری 

معصومه حائری سال ۱۴۰۰، در گفتگو با نشریه «حریم امام» به بیان نکاتی درباره خانواده امام خمینی پرداخت: 

- امام خیلی به من علاقه داشت و یادم هست هر هفته که می‌خواست سر و صورتش را اصلاح کند، به من می‌گفت بیا رو به روی من بنشین تا در کنار اصلاح کردن با هم حرف بزنیم. آقا در آن زمان خودش سر و صورتش را اصلاح می‌کرد و علاوه بر کوتاه کردن مو‌های سر و صورت، مو‌های پرپشت ابروهایش را که روی چشمش را می‌گرفت کوتاه می‌کرد. مژه‌های امام هم خیلی بلند بود و من به شوخی می‌گفتم مژه‌هاتان را هم کوتاه کنید.

- آقا خیلی تمیز و اهل رعایت بهداشت بود، به طوری که ما سر سفره برای ایشان دو تا چنگال می‌گذاشتیم تا اگر دو نوع غذا در سفره بود، هر کدام را با چنگال جداگانه‌ای بردارد. ایشان این قدر تمیز و اهل مراعات بود که می‌گفتم من خانواده‌های روحانی زیادی را دیده‌ام، اما شما از همه مدرن‌تر و امروزی‌تر هستید.

- یادم هست یک بار مرحوم حاج احمد آقا پیش ایشان می‌خواست با دست غذا بخورد که فرمود احمد، اگر می‌خواهی با دست غذا بخوری، برو بیرون بخور! باز به یاد دارم که خانم در بشقابی که پلو خورده بود و می‌خواست خربزه بگذارد و بخورد، باز آقا به ایشان تذکر داد. آقا خیلی مرتب و تمیز بود و به عنوان نمونه دیگر، یک میز جلوی در خانه بود که آقا وقتی وارد منزل می‌شد، کفش‌هایش را در می‌آورد و داخل آن می‌گذاشت و یک جفت دمپایی برمی‌داشت و می‌پوشید.

- خانم اصالتاً تهرانی و امروزی و از یک خانواده اصیل بود و خود آقای خمینی هم اصالت خانوادگی بالایی داشت و برادر ایشان، مرحوم آقای پسندیده هم یک آدم حسابی به تمام معنا بود. حسین آقا می‌گفت بعد از رحلت حاج آقا مصطفی اگر جریان انقلاب و مبارزه پیش نمی‌آمد و فکر و ذهن امام معطوف به این مسائل نمی‌شد، امام از غصه مرگ حاج آقا مصطفی دق می‌کرد و از دنیا می‌رفت.

- من قضایای شب رحلت حاج آقا مصطفی را از زبان خدمتکاری که به او ننه می‌گفتیم و زن فهمیده‌ای بود نقل می‌کنم؛ چون خودم مریض بودم و در طبقه پایین منزل پیش بچه‌ها خوابیده بودم. ننه می‌گفت آن شب وقتی حاج آقا مصطفی به خانه آمد، به من گفت در خانه را ببند، ولی قفل نکن؛ چون قرار است کسی به ملاقات من بیاید. اتاق ننه روبروی در خانه بود و می‌توانست ببیند چه کسی وارد منزل یا خارج می‌شود. حاج آقا مصطفی طبق معمول برای مطالعه به کتابخانه خودش در طبقه بالا رفت تا مطالعه کند. آن شب ننه دیده بود چه کسانی پیش آقا مصطفی رفته بودند و همه آنها را شناخته بود و ما هرچه اصرار کردیم اسم از آنها را به ما نگفت. ننه صبح خیلی زود صبحانه حاج آقا مصطفی را برده بود و ایشان را برای خوردن صبحانه صدا زده بود، اما ایشان بیدار نمی‌شود و به همین علت پیش من آمد. به طبقه بالا رفتم و دیدم حاج آقا مصطفی در حالت نشسته، روی میز کوچکی که جلویش بود خم شده است. دیدم بدنش گرم و از عرق بسیار زیاد، کاملاً خیس و نقاطی از بدنش کبود است. حاج آقا مصطفی را به بیمارستان بردند، ولی دیگر کار از کار گذشته و حاج آقا مصطفی از دنیا رفته بود.

- یکبار به آقا گفتم شما که در خمین بزرگ شدی، چرا این قدر مدرن و امروزی و تمیز و مرتب هستی؟! ایشان هم می‌خندید.

- آقا منظم و دقیق بود و همیشه دقیقاً سر وقت غذا می‌خورد. زمان تبعید آقا در نجف، گاهی من و خانم به ایران می‌آمدیم و امام تنها بود و حاج آقا مصطفی برای این که ایشان تنها نباشد، پیش امام می‌رفت و با ایشان غذا می‌خورد. یک روز حاج آقا مصطفی کمی دیرتر رفت و دید امام غذایش را سر وقت و مطابق معمول خورده و منتظر ایشان نمانده است. بعد از آن، هر روز حاج آقا مصطفی می‌رفت و موقع غذا خوردن، کنار امام می‌نشست و فقط نگاه می‌کرد و لب به غذا نمی‌زد و امام هم انگار نه انگار، به غذا خوردن ادامه می‌داد و اصلاً به حاج آقا مصطفی تعارف نمی‌کرد تا غذا بخورد. پدر و پسر کار خود را بلد بودند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند