Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی طی یادداشتی، مدرسه را محور بنیادین توسعه ملی و معلمان و مدیران را پیشگامان تحول و پرچمداران دستیابی به توسعه ملی دانست. متن کامل یادداشت وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

تقارن ایام بازگشایی مدارس کشور با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفته دفاع مقدس را که یادآور افتخارآفرینی‌های فرزندان رشید این مرز و بوم در پرتوی تعالیم مکتب عاشورا است به فال نیک می‌گیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل‌گیری نظام اجتماعی مطلوب با سامانیافتن نظام تعلیم و تربیت امکان‌پذیر است و اساس هرگونه توسعه پایدار و تحول در نظام اجتماعی نیز آموزش و پرورش است.

جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت سه دهه در اوایل دهه۹۰به سندی جامع برای ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزشی دست‌یافت و فرصتی گرانسنگ و مغتنم برای ایجاد اصلاحات اساسی در اختیار این بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور قرار گرفت، فرصتی که در سایه بهره‌گیری از آن می‌توان زیربنای لازم را برای ایجاد تحولات در نظام اجتماعی کشور فراهم آورد.

بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام آموزشی با تغییر سیاست از آموزش‌های صرفاً نظری به سمت نظام تربیت چند ساحتی زمینه تربیت شهروندان تراز اهداف نظام اسلامی را درگام دوم انقلاب فراهم می‌آورد. ساحت‌های شش‌گانه تربیتیواعتقادی، اخلاقی و عبادی، علمی و فناورانه، زیباشناختی و هنری، زیستی و بدنی، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی، شش مختصه بسیار مهم تربیت در چارچوب سند تحول بنیادین هستند که آموزش و پرورش برای تحقق آن‌ها در شخصیت نسل‌های نو زیرساخت‌های لازم را در زیر نظام‌های سند تحول فراهم می‌نماید. این شش ساحت تربیتی توسط شش زیر نظام مدیریت و راهبری، فضا و تجهیزات و فناوری، پژوهش و ارزشیابی، برنامه درسی ملی، منابع انسانی و منابع مالی حمایت می‌شوند تا یک تربیت جامع تمام ساحتی جامه تحقق بپوشد. رسیدن به چنین هدف بزرگی که تضمین‌کننده آینده جامعه ایران در چارچوب گام دوم انقلاب اسلامی است مستلزم شکل‌گیری عزم ملی و اراده همگانی است. آموزش و پرورش ایران در چارچوب چرخش‌های تحولی که بیانگر رویکردهای سند در حوزه‌های عمل شش‌گانه است، زمینه‌های لازم برای گذار از یک آموزش و پرورش سنتی حافظه محور به یک نظام فرهنگی تربیتی مهارت محور را فراهم خواهد کرد. خوشبختانه این رویکرد مهم ملی موردحمایت مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی است که در موقعیت‌های مختلف اراده خویش را مبنی بر لزوم اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشکار کرده‌اند همچنین در دولت‌های یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی عملاً اهداف و راهکارهای این سند در چارچوب برنامه‌های عملی ذیل زیر نظام‌ها تدوین‌شده و برای اجرا ابلاغ گردیده‌اند. گذار اساسی به آموزش و پرورش مهارت محور شش ساحتی در آموزش و پرورش ایران مستلزم تغییراتی اساسی در سازمان مدرسه و مهارت‌ها و توانایی‌ها و انگیزه‌های معلمان است.

معلمان توانمند و با انگیزه می‌توانند این رسالت خطیر را بر دوش بگیرند. در نگاه بنده، مدرسه، محور بنیادین توسعه ملی است و معلمان و مدیران پیشگامان تحول و پرچمداران دستیابی به توسعه ملی هستند لذا تلاش خواهیم کرد با همراهی و همکاری تمام نهادها به‌ویژه مساعدت هیأت محترم دولت و معاضدت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی زمینه ارتقای منزلت اجتماعی و تأمین معیشت فرهنگیان عزیز را به‌گونه‌ای فراهم آوریم تا با رفع تبعیض‌ها موجبات افزایش انگیزش معلمان عزیز بیش از پیش فراهم آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی دولت مجلس شورای اسلامی مدرسه مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود