Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی 99-98 دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه در دبیرستان پسرانه سما 1 مشهد مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برای بنده افتخار بزرگی است که در ایام مبارک و خجسته آغاز سال تحصیلی در این مکان شریف حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس، 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم از جامعه فرهنگیان کشور، خون خود را برای باروری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند.

مهندس بطحایی با قدردانی از حضور دکتر طهرانچی در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی 99-98 در مشهد مقدس، گفت: امیدواریم این مراسم نمادین که در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، خیر بوده و به سال تحصیلی پیش رو برکت دهد و شاهد سالی پر از موفقیت و دستاوردهای علمی و پژوهشی باشیم.

مدرسه همچون کارگاهی است که دانش‌آموزان در آن باید زندگی کردن را تمرین کنند​

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدرسه همچون کارگاهی است که دانش‌آموزان در آن باید زندگی کردن را تمرین کنند، اظهار داشت: محیط مدارس باید به گونه‌ای باشد که دانش، ایمان و اعتقادات مذهبی، حس تعلق به کشور و مردم و توجه به ارزش‌ها در دانش‌آموزان تقویت شده و افزایش یابد. متأسفانه مدرسه‌ها امروز با این اهداف فاصله دارند و باید به این موضوعات توجه داشته باشیم تا دانش‌آموزان در مدارس از کنارهم احساس خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش و مدارس سما تلاش دارند تا فضایی ایجاد کنند که دانش‌آموزان با هم زندگی کردن، صبوری، احترام به بزرگترها و... را در مدرسه تمرین کنند. بنا داریم در سال تحصیلی جدید، به این حرکت شتاب بیشتری بخشیم چرا که مدارس را به عنوان کارگاهی برای تمرین این اهداف می‌دانیم.

مهندس بطحایی با تأکید بر اینکه سما می‌تواند الگو و نمونه خوبی برای سایر مدارس باشد، گفت: همکاران ما در مدارس سما تلاش دارند که بیش از گذشته الگو قرار گیرند و خاطرات شیرین و به‌یادماندنی از دوران تحصیل، برای دانش‌آموزان خلق کنند. کشور ما منتظر دانش‌آموزان است تا با مهارت‌ها و دانش‌هایی که کسب کرده‌اند، به گره‌گشایی از مسائل کشور بشتابند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با قدردانی از زحمات همکاران مدارس سما، اظهار داشت: امیدوارم تلاش‌های دسته‌جمعی در مدارس که محور آن دانش‌آموزان هستند، به سرانجام برسد. ما در خدمت‌گذاری به دانش‌آموزان به خود می‌بالیم و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که به مبارکی و برکت این مراسم که در جوار حرم ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، سالی پر از خیر و برکت برای دانش‌آموزان و خادمان آنها در مدارس سما، رقم بزند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام رضا دانش آموزان دانشگاه آزاد اسلامی مدرسه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان استان برگزار شد، با بیان اینکه تلاش در جهت جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان است، گفت : اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی در استان به دلیل فقر مالی از درس و تحصیل بازبماند.

محمدی با بیان اینکه نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... نیز در راستای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان پای کار بوده و برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته‌اند، افزود: انتظار داریم نهاد‌های حمایتی و خیریه کمک‌های خود را با هماهنگی مجموعه آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهند تا کمک‌ها به صورت عادلانه‌تری به دست نیازمندان برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار افراد بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها در سال تحصیلی جاری در مجموع ۱۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه بازمانده از تحصیل شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۹۷ نفر آنها جذب مدارس شده‌اند.

محمدی ادامه داد: با توجه به آمار جذب ۱۹۷ نفری افراد بازمانده از تحصیل، هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ نفر بازمانده از تحصیل داریم که البته این آمار به دلایلی مثل مهاجرت خانواده تعدادی از این دانش‌آموزان به خارج از استان و یا حتی خارج از کشور، مرگ احتمالی آنها و... خیلی دقیق نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۳۸۹ نفر از افراد بازمانده از تحصیل دارای معلولیت هستند، گفت: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت ثبت‌نام دانش‌آموزان معلول در مدارس است، چون معتقدیم دانش‌آموزان معلول هم با تحصیل کردن می‌توانند آینده بهتری داشته باشند و نباید بخاطر معلولیت از تحصیل باز بمانند.

محمدی توضیح داد: هم‌اکنون مدارس استثنایی با طیف وسیعی از خدمات آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت، از دانش‌آموزان دارای معلولیت اوتیسم گرفته تا معلولیت‌های جسمی مثل بینایی، شنوایی و دیگر معلولیت‌ها در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید محمودوند» برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان اظهار کرد: در این طرح کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و کد ملی و آدرس آنها جهت پیگیری در اختیار دفتر معاونت آموزش ابتدایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر پنج نفر دانش‌آموزی که در استان بازمانده از تحصیل شده باشند، یک نفر راهبر شامل مدیر یا معاون مدرسه پیگیر بازگردادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس هستند، تاکید کرد: راهبران آموزشی خانه به خانه به درب منزل دانش آموزان بازمانده از تحصیل مراجعه کرده و پیگیر ثبت‌نام افراد بازمانده از تحصیل در مدارس می‌شوند.

محمدی ادامه داد: راهبران آموزشی بعد از شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در جهت جذب و ثبت‌نام آنها در مدارس اقدام کرده و در ادامه پیگیر حضور آنها سرکلاس درس خواهند شد.

محمدی از مردم استان خواست تا اگر در بین اقوام، اطرافیان و یا همسایه‌های خود فردی را می‌شناسد که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده، نام و آدرس او را برای پیگیری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند