Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: توجه به نیازهای جدید، بهبود مهارت‌های ارتباطی، ایجاد توانایی کار جمعی، ایجاد توانایی گفتگو، افزایش خلاقیت های فردی، توجه به محیط زیست، شناخت حقوق انسانی و اجتماعی و صلح خواهی و صلح طلبی از جمله موارد مهمی است که سیستم آموزشی امروز ما باید در کلاس‌های درس به دانش آموزان آموزش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سونیا اندیش درآیین زنگ مدرسه در دبیرستان دخترانه انقلاب، با گرامیداشت همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس، از رشادت‌ها و ایثار فرزندان پاک این سرزمین در مقابل دشمن بعثی تقدیر کرد.

وی اول مهر را از مهم‌ترین مناسبت‌های تقویمی کشور دانست و گفت: شاید این جمله بارها توسط اشخاص مختلف و در زمان‌های گوناگون گفته شده باشد و آن، این‌که آینده هر جامعه‌ای در کلاس‌های درس امروز آن جامعه رقم خواهد خورد. بر این اساس اگر امروز توجه خود را به بهبود وضعیت آموزش در کشور متمرکز کنیم، در دهه‌های آتی شهروندانی به مراتب مفیدتر و موثرتر برای کشور خواهیم داشت.

اندیش در ادامه با اشاره به روند فعالیت نهاد آموزشی در کشور، ادامه داد:  طی یک قرن گذشته توانستیم از جامعه‌ی فاقد سواد به جامعه‌ای با شهروندان با سواد برسیم. ولی امروز کمبود تمرکز روی آموزه‌های علمی و کم توجهی به سایر نیازهای آموزشی را در جامعه به شدت احساس می کنیم. 

وی ادامه ‌داد: امروز شاهد جای خالی آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی در بین شهروندان هستیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اولویت تقویت روحیه کار جمعی بر ایجاد حس رقابت بین شهروندان، افزود:  ما رقابت‌های انفرادی را تشدید کردیم، بی آنکه دقت کرده باشیم برای فردای جامعه میل به کار جمعی و همکاری بیش از میل به رقابت نیاز خواهد بود. سیستم آموزشی ما علوم مختلف را به ذهن دانش آموزان تزریق کرد، بی آنکه مهارت زیست اجتماعی آنان را افزایش دهد و ما امروز متاسفانه با میوه‌های ناقص این سیستم آموزشی در جامعه روبرو هستیم.

اندیش با اشاره به تعریف یونسکو از آموزش، افزود:  امروز در کنار تدریس علم و دانش روز مجبور به یادگیری مهارت های زندگی در آن‌ها نیز هستیم، کلاس‌های درس امروز ما باید به گونه‌ای نقش خود را ایفا کنند که نسل های جوان آتی ما نسبت به نسل‌های فعلی در این زمینه توانمندتر باشند. تعریفی نیز که امروز سازمان یونسکو از آموزش و پرورش ارائه می دهد، مبتی بر همین موضوع است. 

در انتهای این مراسم از تعدادی از فرهنگیان فعال در این مدرسه و همچنین تعدادی از جانبازان و ایثارگران حاضر در مراسم تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی

امسال با همکاری آموزش و پرورش ۱۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه سنندج آموزش مهارت‌های دیجیتال خواهند دید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از مجتمع نوآوری نور در محوطه دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: با توجه به برنامه ملی که در وزارت ارتباطات به تصویب رسیده، امسال با همکاری آموزش و پرورش 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در حوزه مهارت‌های دیجیتال در سطح کشور آموزش داده خواهند شد. در استان کردستان نیز با توجه به فضا و پتانسیل خوبی که وجود دارد 10 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه آموزش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک برای معلمان دوره ابتدایی برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جلساتی که خواهیم داشت تیم‌های آموزشی را مشخص و به آموزش و پرورش استان جهت آغاز کار معرفی خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هدف از اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت اقتصاد و مها‌رت‌های دیجیتال و ظرفیت بالای کشور، درصدد ترویج و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این حوزه هستیم، بنابراین این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان کردستان پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، 32 شرکت دانش‌بنیان مجتمع نوآوری نور دانشگاه پیام نور در حال فعالیت است که امروز 3 شرکت مورد بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، که در این بازدید نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد