Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@09:20:05 GMT

یک فعال دانشجویی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۴۹۸

خرداد؛وکیل مدافع فرشته طوسی فعال دانشجویی و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، از محکومیت موکلش به ۱۸ ماه حبس تعزیری از سوی دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

امیر رییسیان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: پرونده فرشته طوسی فارغ التحصیل و فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به اتهام  فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در ویژه برنامه روز دانشجوی انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش در سال ۹۵، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، رسیدگی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به دلیل سابقه محکومیت قطعی موکلم به همین اتهام در سال ۹۳ و با استناد به ماده ۱۳۷ قانون مجازات، نهایتا او از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۸ ماه حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و خروج از کشور محکوم شد.

رییسیان در پایان گفت: پس از اعتراض به رای صادره، پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر ارسال شد و در نهایت دادگاه تجدیدنظر، رای بدوی را عینا تایید کرد. برچسب ها: فعال دانشجویی ، حبس تعزیری ، فرشته طوسی

منبع: خرداد

کلیدواژه: فعال دانشجویی حبس تعزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم

به گزارش همشهری آنلاین، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 847052 منبع: مهر برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه اعدام

دیگر خبرها

  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • اولین دادگاه برخط در دادگاه بخش قلعه نو در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نقره داغ شدن تعمیرکار متقلب در قائم شهر