Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:04:56 GMT

تراز ورود گردشگران خارجی به کشور مثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۵۰۹

تراز ورود گردشگران خارجی به کشور مثبت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به ملایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتقاد دارم روند توسعه گردشگری کشور همچنان با حمایت های دولت و مجلس ادامه پیدا می کند، گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری جی دی پی کشور در سال گذشته که بنا بر آمار بانک مرکزی اتفاق افتاده عدد خوبی است و دست یافتنی است که این عدد را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در حال تدوین یک برنامه هستم تا بر اساس این برنامه نیاز ها مشخص شود، گفت: گزارش نهایی تقدیم دولت و مجلس می شود و خواسته اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های کشور را شناسایی خواهیم کرد تا به عدد ۳۰ تا ۴۰ میلیارددلار برسیم و حق گردشگری کشور را به دست آوریم، گفت: البته موضوعاتی در حال رخداد است که این موضوعات به گردشگری هر کشوری آسیب می زند.

مونسان با بیان اینکه موضوعاتی در حال پیش آمد است که بر روی گردشگری موثر است و تقابلات نظامی موجود در منطقه اثرات منفی در گردشگری دارد، گفت: از دست دادن پروازهای مستقیم پس از تحریم اثرات منفی دارد.

تاب آوری اقتصاد کشور را شاهد هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تاب آوری اقتصاد کشور را شاهد هستیم، ادامه داد: تمام بخش های کشور باید در اقتصاد مقاومتی تاب آوری را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه با ظرفیت های خوب کشور و برنامه ریزی های انجام شده در بخش گردشگری شاهد رشد قابل ملاحظه شمار گردشگران هستیم، گفت: البته بازارها دچار تغییراتی شده و افت را به واسطه اتفاقاتی شاهد بودیم اما اقداماتی انجام شد که جبران کننده باشد.

مونسان با بیان اینکه روی حوزه منطقه ای به شدت کار کردیم، گفت: با ترکیه که تراز منفی داشتیم و ۲۴۰۰ گردشگر خروجی و ۴۵۰ گردشگر ورودی داشتیم و همواره شمار گردشگران خروجی از ورودی بیشتر بود وارد تعامل شدیم و آمار ورودی به یک میلیون و آمار خروجی به یک میلیون و ۷۰۰ رسیده که این عدد بیانگر آن است در حال نزدیک شدن به تراز مثبت در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در مجموع تراز مثبت شده و شمار گردشگران ورودی به کشور افزایش یافته است، گفت: تنوع محصولات گردشگری را افزایش داده و گردشگران خارجی منطقه ای در سفر به ایران که بیشتر سفر زیارتی را مدنظر دارند  علاوه بر زیارت محصولات گردشگری را تهیه می کنند تا درآمد ارزی از محل این گردشگران افزایش یابد.

مونسان با بیان اینکه گردشگران زیارتی ایران علاوه بر زیارت حتما بخش گردشگری سلامت را نیز بیش از پیش فعال کرده اند، گفت: بخش گردشگری تفریحی نیز به واسطه این گردشگران فعال شده و گردشگری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری به گردشگری یک هزار و ۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار رسیده است.

۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شد

وی گفت: پارسال ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شد که افزایش ۵۲ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می داد.

وی به وضعیت شهر ملایر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ثبت جهانی ملایر دنبال می شود، گفت: هرجا ثبت جهانی محقق شده به مراتب شمار گردشگران به آن منطقه افزایش یافته است.

مونسان با بیان اینکه ثبت جهانی یک شهر رونق گردشگری را به همراه دارد،  ادامه داد: بعد از ثبت ملی مبل و منبت ملایر شمار گردشگران ورودی به این شهر افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بازدیدی از بام شهر ملایر انجام شد، گفت: پروژه های جاذب گردشگری را حمایت می کنیم تا بخش گردشگری هم به تناسب ثبت جهانی شهر ملایر پیش برود.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه ملایر یک افق بسیار خوب در بخش گردشگری و صنایع دستی مبل و منبت داشته باشد، گفت: برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی تسهیلات لازم پیش بینی می شود.

کد خبر 4726757

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی اصغر مونسان گردشگری هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی