Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:28:09 GMT

آغاز سال تحصیلی جدید با 54 هزار دانش آموز در ساوه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۶۱۲

آغاز سال تحصیلی جدید با 54 هزار دانش آموز در ساوه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه از سازماندهی و ثبت نام 54 هزار دانش آموز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم فراشیانی در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه رسالت ساوه که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: بهار تعلیم و تربیت در حالی در شهرستان ساوه آغاز می‌شود که حدود 54 هزار دانش آموز در 1510 کلاس و بالغ بر 300 مدرسه تحت آموزش و خدمات حدود 2400 پرسنل آموزشی، اداری و پرسنلی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به درخشش آموزش و پرورش شهرستان ساوه در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و ... در سال تحصیلی گذشته و کسب رتبه های برتر استانی و کشوری اشاره کرد و افزود: در بسیاری از حوزه های علمی و فرهنگی شاهد درخشش دانش آموزان و کادر آموزشی نظام تعلیم و تربیت ساوه بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه توازن رشته‌ای و سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و مهارت آموزی، شهرستان ساوه در سطح استان مرکزی رتبه اول را داراست و این برنامه جزو سیاست های وزارت آموزش و پرورش و ذیل برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: در سال تحصیلی گذشته هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد تومان بابت ساخت مدارس جدید از طرف خیرین نیکوکار و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در ساوه انجام شده است که بخشی از نیازهای فضای آموزشی را برطرف کرده است.

وی تصریح کرد: مهاجر پذیر بودن این شهرستان باعث شده است که با وجود ساخت و افتتاح مدارس جدید، همچنان با مشکل فضای آموزشی مواجه باشیم و این در حالی است که در برخی از شهرها به علت نبود دانش آموز، مدارس تجمیع می شود.

به گفته فراشیانی، افزایش جمعیت دانش آموزی و کمبود فضاهای آموزشی متأسفانه باعث شده است مدارس دوشیفت ساوه نسبت به سایر مناطق استان بیشتر باشد و این به دور از عدالت آموزشی برای دانش آموزان است. باید در این حوزه مردم، خیرین و دولت ورود پیدا کنند تا این مشکل را بتوان بر طرف کرد.

وی تصریح کرد: نبود نیروی انسانی تک شیفت که باعث بالا رفتن بهره وری آموزشی برای دانش آموزان و بالا رفتن سطح آموزش شهرستان می شود نیز یکی دیگر از مشکلات و چالشهای پیش روی آموزش و پرورش ساوه است. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ادامه گفت: در آزمون استخدامی کشور که در سال جاری انجام خواهد شد 590 نفر برای آموزش و پرورش استان مرکزی ظرفیت ایجاد شده است که از این میزان، 200 نفر ظرفیت خالی برای استخدام در آموزش و پرورش شهرستان ساوه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به آسیبهای اجتماعی موجود در بین دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: رشد فزاینده دانش آموزان و وجود فرهنگ‌های مختلف باعث شده است آموزش و پرورش و دانش آموزان ساوه با آسیب‌های اجتماعی مختلفی مواجه باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با این آسیب ها مقابله کند و لازم است که اولیاء، مردم و سایر دستگاه‌ها و نهادها با هوشیاری کامل در این حوزه وارد شوند تا فرزندانمان را بتوانیم از این آسیب‌ها حفظ کنیم.

فراشیانی، اولویت کار آموزش و پرورش ساوه را هدایت دانش آموزان به سمت مسائل دینی، تربیتی و پرورشی عنوان کرد و گفت: با سوق دادن دانش آموزان به سمت مسائل دینی، ورزشی و پرورشی می‌توان دانش آموزان را از آسیب‌های اجتماعی پیش روی‌شان نجات داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش بهاباد، صبح امروز در این جلسه با تبریک ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، کمبود نیروی انسانی، هزینه‌های مدارس و کمبود امکانات را از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش بهاباد دانست و اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت همگانی و پشتیبانی شورای آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر دستگاه تعلیم و تربیت، این مشکلات رفع شود.

علیرضا قطب الدینی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان شهرستان در مسابقات فرهنگی هنری شهرستان و استان گفت: در سال گذشته ۴۴ نفر از دانش آموزان این شهرستان در رشته های فرهنگی هنری رتبه های برتر استان یزد را به خود اختصاص دادند و سبب افتخاری برای شهرستان شدند که امیدواریم در یک مراسم خاص از این دانش آموزان تجلیل کنیم.

فرماندار بهاباد نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد بسیارمهم در کشور است، افزود: شورای آموزش و پرورش در کشور و شهرستان از جایگاه بالایی برخوردار است و آینده و فرهنگ و نیروی انسانی در شهرستان نگاه به مجموعه آموزش و پرورش دارد بنابراین این جایگاه باید تقویت شود.

علیرضا تیموری به برگزاری برنامه های هفته معلم در شهرستان اشاره کرد و افزود: در هفته معلم باید برنامه هایی که در خور شأن و مقام و منزلت معلم است، برگزار شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: آموزش و پرورش هم به مشارکت مردم نیاز دارد و با مشارکت و حمایت مردم می تواند رونق بیشتری پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث مشارکت مردم در آموزش و پرورش به طور جدی یکی از ضروریات است، افزود: باید بحث مشارکت مردم در آموزش و پرورش را جدی بگیریم و بعضی از کارها و امور آموزش و پرورش را به دست مردم بسپاریم.

حسن عبداللهیان اضافه کرد: بر اساس اظهارات رئیس جمهور ابر پروژه دولت در سال ۱۴۰۳ تقویت ایمان، امید و اعتماد مردم نسبت مسئولان و بدنه اجرایی کشور است و این مهم تنها با خدمت بیشتر و با حرکت به سمت تحول و خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم میسر خواهد شد.

وی به نامگذاری شعارسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت جدی تحقق یابد.

امام جمعه بهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه تجربه و آموزش می‌تواند تحول در اندیشه ها ایجاد کند، افزود: توسعه هر شهری باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیی بشکانی به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و سند آموزش و پرورش برای دانش آموزان و معلمان تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین ماموریت در آموزش و پرورش، اجرا و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اهتمام و اهمیت به علم و پژوهش است، گفت: باید به مسئله پژوهش و علم و تحقیق در آموزش و پرورش بها داده شود.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادات خود را در مورد برنامه های آموزش و پرورش به ویژه برنامه بزرگداشت هفته مقام منزلت معلم ارائه کردند.

کد خبر 6063965

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار