Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به همت شورا و شهرداری الوند با همکاری سپاه امام رضا (ع) البرزو شرکت شهرصنعتی البرز آیین نکوداشت سردار جانباز میرزامحمد سلگی از جانبازان دوران وفاع مقدس روز دوشنبه در تالار شهر الوند برگزار شد.

در این مراسم که محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاداسلامی، حجت الاسلام مهدوی امام جمعه الوند، فرماندهان سپاه امام رضا(ع) و نیروی انتظامی شهرستان البرز و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر الوند و جمعی از خانواده های شهدا و رزمندگان حضور داشتند از این جانباز اسلام تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم گفت: فرهنگ جبهه و جنگ برگرفته از فرهنگ شهادت و عاشوراست که باید آن را زنده نگهداریم.

وی افزود: امروز در مراسم نکوداشت یکی از یادگاران دفاع مقدس حضور داریم که شهید زنده است و سرداران جانبازی چون  محمد میرزا سلگی که دو پای خود را در راه دفاع از دین و خاک ازدست داده باید الگوی جوانان ما در عصر کنونی باشد.

حسینی تصریح کرد: جانبازان ما با دلاوری ها و ایثارگری های بی نظیر خود در کنار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان توانستند تابلوی زیبایی از دفاع مقدس را به تصویر بکشند که درس آزادگی را به همه آموختند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: دوران دفاع مقدس با رشادت فرماندهان و نیروهایی ارزشی با پیروزی رقم خورد و رزمندگان با ایمان و تقوا توانستند با دست خالی ولی با عزمی راسخ در یک جنگ نا برابر در برابر قدرت های شرق و غرب ایستادگی کرده و برگ زرینی در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط کنند.

وی گفت: رمز موفقیت دوران دفاع مقدس این بود که رزمندگان از روحیه شهادت طلبی که برگرفته از فرهنگ و مکتب عاشورا بود برخورداربودند و با این روحیه بدون ترس در خط مقدم حاضر شدند و در مقابل حجم عظیم آتش و انواع سلاح های دشمن ایستادند و این همان مکتب ایستادگی سالار شهیدان در مقابل زورگویی و ستم است.  

حسینی تصریح کرد: کسانی که ادعای ملی گرایی دارند و احساس میهن پرستی می کنند در آن زمان کجا بودند که نیروهای متدین و مسجدی و حزب اللهی در جبهه های نیرد حق علیه باطل حاضر می شدند و بدون چشم داشتی می جنگیدند و خیلی ها نیز شهید یا جانباز،  اسیر ‌و یا مفقودالاثر شدند.

وی بیان کرد: امثال خانواده سردار سلگی که ۵ برادر رزمنده و جانباز دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده اند در کشور زیاد است که با این همه اثیارگری هیچ ادعایی ندارند ولی متاسفان امروز شاهدیم کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند و در انقلاب نیز سهمی نداشتند مدعیان سهم خواهی هستند و با هجمه علیه نیروهای ارزشی و انقلابی بخصوص رزمندگان خودشان را صاحب و مالک انقلاب می دانند ولی ایثارگران و جانبازانی که پای آرمان های انقلاب و امامشان ایستادند هیچ گونه ادعایی ندارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد تاکید کرد؛ باید فرهنگ جبهه و دفاع مقدس به نسل جدید انتقال داده شود تا جوانان بدانند آنچه در دفاع مقدس گذشت قصه و افسانه نبوده بلکه حقایقی است که بدست بزرگان و پدران و برادران و نیاکان آنها در برابر ابر قدرت های جهان رقم خورده است.

محمد حسینی در ادامه به شکل گیری جبهه مقاومت حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت؛ زمانی که در مجلس پنجم بعنوان عضو کمیسیون وزارت خارجه خدمت سید حسن نصرالله رسیدم ایشان رسیدیم ایشان نقل کردند ما برای تشکیل مقاومت هم نجف رفتیم و هم به قم رفتیم و برخی علما با ایده و خواسته ما مخالف بودند ولی وقتی خدمت امام خمینی(ره) رسیدیم ایشان با استقبال از این پیشنهاد فرمودند بروید گروه خودتان را تشکیل دهید و در مقابل ظلم و ستم و تجاوزگری اسرائیل غاصب بایستید و بعنوان مرجع به شما حکم می کنم که این حرکت شما جهاد فی سبیل الله است و اگر کشته شوید در راه خدا کشته شده اید.

وی اضافه کرد: امروز می بینیم این جریان مقاومت به یک جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در مقابل استکبار جهانی تبدیل شده و توانسته قویترین ارتش دنیا که دارای مجهزترین و پیشرفته ترین سلاح های جنگی است بایستند و آنها را از سرزمین لبنان بیرون کند.

در ادامه نمایشگاهی با نام «از کربلا تا ابوکمال» محل شهادت شهید حججی با حضور وزیر اسبق فرهنگ ارشاد اسلامی و سردار جانباز سلگی با موضو محرم، عاشورا، جبهه و جنگ و مدافعین حرم افتتاح شد.  

کد خبر 4726787

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی قزوین جانبازان و ایثارگران هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز