Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این‌که تمام توطئه‌های دشمنان با اربعین حسینی خنثی می‌شود گفت: در این حرکت شاهد روحیه جهادی هستیم و جوانان در اربعین جذب می‌شوند و نقشه‌های دشمنان خنثی می‌شود. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی امروز در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار داشت: در ستاد عتبات عالیات برای اربعین حسینی تصمیم‌گیری دو طرفه و بین موکب‌داران و مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: موکب‌داران میدان‌دار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند و باید راهکارها و پیشنهادهای خود را برای این حرکت عظیم فرهنگی ارائه دهند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به این‌که میزبان مهمانان اربعین حسینی کشور عراق است، بیان کرد: مأموریت اصلی در خدمات‌رسانی برعهده عراق است و خادمان ایرانی در قالب کمک وارد کشور عراق می‌شوند.

وی با بیان این‌که موکب‌های عراق با تمام امکانات برای اربعین حسینی پای کار هستند، گفت: مردمی بودن و خروش همگانی در حرکت اربعین حسینی و خدمات‌رسانی به زائران بسیار با اهمیت است. در ایران و عراق شاهد مردمی بودن خدمات‌رسانی هستیم.

موسوی عنوان کرد: موکب‌داری و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را از برادران عراقی یاد گرفته‌ایم. خدمات‌رسانی به صورت کامل مردمی باشد و اگر دولتی شد تداوم ندارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به کم‌نظیر و بی‌سابقه بودن حرکت اربعین و شکل خدمات‌رسانی به زائران، اظهار داشت: خدمات‌رسانی موکب‌داران برای تشویق محبین و عاشقان امام حسین(ع) برای زیارت است.

وی با بیان این‌ که اربعین حسینی نماد وحدت بین تمامی اقوام در ایران اسلامی و کشور عراق است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یعنی هماهنگ بودن، قدرت تشیع، ید واحد بودن و چتری است که همه مسلمانان را زیرسایه خود جمع می‌کند.

موسوی با اشاره به این‌ که وحدت اربعین حسینی سبب شده تا عراق و کشورهای منطقه یک دست شوند، بیان کرد: حرکت اربعین حسینی تودهنی به تهاجم‌های داعش است و سبب آزادی بسیاری از کشورها از دست استعمارگران عالم شده است.

اقدامات سماح صد درصد در جهت حمایت از زائران اربعین استمسابقه عکاسی "اربعین" با محور کودکان برگزار می‌شوداردبیل| موکب‌ اربعین حسینی پایانه مرزی بیله‌سوار از سوم مهرماه مستقر می‌شود

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این‌که تمام توطئه‌های دشمنان با اربعین حسینی خنثی می‌شوند، گفت: در این حرکت شاهد روحیه جهادی هستیم و جوانان در اربعین جذب می‌شوند و نقشه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

وی با اشاره به جذب جوانان و دعوت آنها به سمت ارزش‌ها از طریق حرکت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی یعنی خنثی کردن تمام توطئه‌های دشمنان است. زیباترین، رساترین، موثرترین و لطیف‌ترین شعار در اربعین حسینی «لبیک یا حسین(ع)» است.

موسوی با بیان این‌که برخی به‌دنبال زیرسوال بردن حرکت اربعین حسینی هستند، ادامه داد: برخی افراد به اسم موکب می‌خواهند به تجارت بپردازند و کالاهای خود را به کشور عراق منتقل کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با هشدار از اینکه اربعین حسینی نباید خدشه‌دار و آلوده به معاملات شود، خاطرنشان کرد: عده‌ای شیطان‌صفت با نام موکب‌داری می‌خواهند کالاهای خود را برای صادرات به عراق ارسال کنند اما می‌دانیم دروغ می‌گویند.

وی با بیان این‌که فلسفه حرکت امام حسین(ع) برای احیای نماز است، ادامه داد: نماز جماعت هنگام خدمات‌رسانی به زائران برپا و به بُعد معنوی اهتمام ویژه داشته باشیم.

موسوی با اشاره به رعایت بهداشت در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در حرکت اربعین حسینی، امنیت موکب و تعیین بازرس، موکب توجه مدیران مواکب قرار گیرد. حضور روحانی موکب بسیار با اهمیت است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این‌که نذورات امانت مردم به موکب‌داران است، ادامه داد: باید دقت شود که نذورات در محل و مکان مناسب و تعیین شده هزینه شود.

به گزارش تسنیم بیش از 70 موکب از استان در مسیرهای مختلف عراق و خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازند و مواکب از دوم مهرماه سال جاری می‌توانند نسبت به استقرار در عراق اقدام و تا 25 ماه صفر اجازه اسکان دارند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است

دومین گردهمایی و تجلیل از فعالان فرهنگی بسیج چهارمحال و بختیاری با حضور سردار علی افضلی جانشین سپاه قمربنی هاشم (ع) و خانواده معظم شهدای مدافع حرم و امنیت در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار افضلی از فعالان فرهنگی هنری خواست: ایده ها، طرح‌ها و نظریات خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

وی گفت: بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است، که باعث شد امامین انقلاب تنها نمانند.

جانشین سپاه قمربنی هاشم (ع) افزود: با تمام سربلندی به دنیا اعلام کردیم که بیش از ۴۵ سال پشتیبان امامین انقلاب اسلامی بوده ایم.

بیشتر بخوانید

رزمایش خدمت رسانی به عشایر منطقه بازفت + تصاویر

افضلی ادامه داد: از بهمن ۵۷ تا امروز در هر عرصه‌ای که دشمنان انتخاب کردند تا به انقلاب ما ضربه بزنند، مردم ما حاضر بودند، زیرا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی، اجتماعی و مردمی بود وحضرت امام خمینی (ره) این انقلاب را با آیه شریفه «.. أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى‌...» یعنی قیام برای خدا شروع کرد.

وی با اشاره به درک متقابل بین امام و امت، اظهار کرد: دشمنان با هجمه همه جانبه از جنگ تحمیلی تا تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی به مقابله با انقلاب اسلامی آمدند، اما درک متقابل بین امامین انقلاب و امت و جهاد فرهنگی فعالان فرهنگی، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

افضلی ادامه داد: هر ۲ دقیقه با یک دروغ و شایعه پراکنی از سوی دشمنان مواجه هستیم؛ زیرا دشمن در کف میدان مبارزه با ملت ما و انقلاب اسلامی ناکام مانده است. 

وی با اشاره به آیات شریفه ۲۲ از سوره مبارکه مجادله و ۵۴ از سوره مائده، اظهار کرد: این‌ها آیات انقلاب ما هستند دشمنان بعد از شکست در تحریم‌ها و جنگ‌های پنج گانه زمینی، دریایی و هوایی، سایبری و اطلاعاتی، امروز به جنگ شناختی روی آورده اند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) افزود: دست ما در جنگ شناختی هم پر است و باید بدانیم که دشمن شگرد‌های معاویه در مقابله با امیرالمؤمنین را بروز کرده و علیه ما بکار گرفته است و دشمن به دنبال محو و ریشه کن کردن فرهنگ اسلام ناب است و رسالت فعالان فرهنگی مقابله با جنگ شناختی دشمنان است.

افضلی تأکید کرد: ما به برکت انقلاب و نظام و رهبری امامین انقلاب و مردم مکتبی، سرمایه‌های بزرگی داریم. فرهنگ و هویت ما برگرفته از مکتب دینی و الهی و قرآنی ماست.

وی، دروغ پردازی رسانه‌های فارسی زبان وابسته به بیگانگان را یادآوری کرد و افزود: ایمان مردم ما، بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت کشور است و دشمنان برای تضعیف معنویت و ایجاد فاصله بین مردم و نظام و تضعیف جایگاه رهبری و ایجاد دوقطبی کاذب در جامعه تلاش می‌کنند، که باید هوشیار باشیم و وحدت و انسجام و سرمایه‌های اجتماعی خود را حفظ کنیم.

افضلی با تقدیر از زحمات فعالان فرهنگی در عرصه جهاد تبیین و نهضت روشنگری، گفت: دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود، که شایسته است بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان داشته باشیم.

در این مراسم از پدرشهید قاسمی و والدین شهید محمد گودرزی از شهدای مدافع امنیت و رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی هاشم (ع) و همچنین فعالان فرهنگی برگزیده چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نحوه خدمات رسانی مترو در ایام نوروز
  • بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است
  • نشست «اربعین؛ نقطه تعالی انصاراللهی مقاومت» برگزار می شود
  • جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات
  • فیلم/ جزئیات توطئه دشمنان برای قطع فیبر نوری در روز انتخابات
  • احداث تقاطع شهید کجباف اهواز در ایستگاه آخر
  • آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه
  • مازندران برای خدمات رسانی به مسافران آماده است/ پویش نه به زباله
  • اجرای طرح نوروزی پلیس راه تا ۱۷ فروردین
  • ۸۰ درصد آبگرفتگی‌های سطح شهر رفع شده است