Web Analytics Made Easy - Statcounter

قنبر کریم نژاد روز دوشنبه در نخستین جلسه هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: در تائید یا رد صلاحیت‌های افراد در انتخابات مختلف، پرونده و سوابق شخصی افراد ملاک است و گرایش‌های سیاسی قانونی، جنسیت و قومیت‌های افراد تأثیری در رد یا تائید صلاحیت آن‌ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه دفاتر شورای نگهبان در سطح شهرستان‌های استان فعال است، بیان کرد: وظیفه اصلی این دفاتر رصد انتخاباتی، حفظ، نگهداشت و آموزش شبکه نظارت بر انتخابات در شهرستان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: جذب این افراد از میان داوطلبان و پس از احراز صلاحیت‌ها انجام می‌شود و همکاری آنها با مجموعه شورای نگهبان داوطلبانه و افتخاری و فقط برای روز انتخابات است که در صورت تأمین اعتبار از طرف دولت حق‌الزحمه یک‌روزه مثل عوامل اجرایی برای این عوامل در نظر گرفته می‌شود.  

 رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان وظیفه اجرای قوانین موجود را دارد، گفت: قانون انتخابات خلأهایی را دارد که مشکلاتی را نیز بعضی اوقات برای شورای نگهبان و پروسه اجرای انتخابات ایجاد می‌کند.  

کریم نژاد ادامه داد: یکی از این موارد امکان ثبت‌نام رد صلاحیت شده‌های مکرر دوره‌های قبلی می‌باشد که در هر دوره باعث افزایش تعداد رد صلاحیت شده‌ها می‌شود و این موضوع شورای نگهبان و درنهایت نظام را زیر سؤال می‌برد که چرا تعداد رد صلاحیت شده‌ها در هر دوره به‌جای کاهش، افزایش می‌یابد.

۱۲ هزار نیروی ناظر امین در ۱۷ شهرستان این استان فعال است و ۲ هزار نفر از این ناظران امین در مرکز استان و باقی در سایر شهرستان‌ها فعال هستند.

۹‪۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.
ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.
اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی