Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با حضور اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس وکیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران و جمعی از مسئولان استانی و سازمانی در محل سالن همایش‌های پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 16:48 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۲۱۰

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید محمودی در این مراسم با اشاره به اینکه در دنیای امروز مسائل و چالش‌های محیط زیستی عمده‌ترین مسائل دنیا هستند، افزود: اگر مسائل سیاسی را کنار بگذاریم موضوعات محیط زیستی دومین مسائل حادی هستند که در دنیای امروز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروزه انسان‌ها سالانه ۴۰ میلیارد تن کربن وارد جو می‌کنند که باید از آن استفاده کنند، گفت: مسائل محیط زیست بسیار گسترده و پیچیده است و شرایط بگونه ایست که امروزه هیچ شهری در دنیا حتی در کشور‌های پیشرفته از آلودگی در امان نیست.

محمودی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از جمعیت کشورمان در معرض آلودگی هوا قرار دارند و چیزی در حدود ۶ میلیون نفر در دنیا سالانه به دلیل مسائل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: این‌ها موضوعاتی است که در دنیا بررسی شده و اگر بخواهیم به سمت و سوی بهتری در خصوص حل مشکلات محیط زیست پیش برویم باید از تجربیات سایر کشور‌ها استفاده کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم در دهه ۵۰ میلادی اوج رونق اقتصادی بویژه در غرب اتفاق افتاد و جمعیت‌ها به سمت کلانشهر‌ها سرازیر شدند و در این شرایط تولید و اقتصاد در اوج خود قرار داشت و استفاده از منابع در طول تاریخ بی نظیر بود، گفت: نتیجه این موضوع این شد که در اوایل دهه ۷۰ میلادی هزاران نفر در این شهر‌ها جان خود را از دست داده و مشکلات متعدد محیط زیستی گریبان گیر این شهر‌ها شد.

وی با بیان اینکه در ۵۰ سال گذشته برای محیط زیست کشور تلاش‌های بسیاری شده است، بیان داشت:، اما آن چیزی که باعث شده به هدف نهایی خود نرسیم این بود که هدف مشترک و طرح جامعی نداشته و اجرای قانون را مد نظر قرار نداده و بصورت سلیقه‌ای عمل کرده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: اگر گذشته کلان شهر‌های دنیا را بررسی کنیم می‌بینیم این شهر‌ها هم، مشکلات زیست محیطی به مانند ما داشته اند، طرح و برنامه هم داشتند، اما برای اجرای این برنامه‌ها قانونی وجود نداشت که باعث همگرایی و دنبال کردن هدف مشترک شود و اگر می‌خواهیم کلان شهر تهران که یکی از بزرگترین شهر‌های دنیاست به لحاظ محیط زیستی وضعیت مطلوب تری داشته باشد ضمن وجود طرح و برنامه‌های کلان باید اجرای قانون را مد نظر قرار دهیم.

محمودی به وجود قوانین محیط زیستی خوب و مترقی در کشور بویژه در حوزه پسماند و آلودگی هوا اشاره داشت و گفت: در اینخصوص باید گفت همگرایی و تعریف یک وظیفه مشترک و مشخص شدن نقطه‌ای به عنوان هدف و همچنین کار اشتراکی، در کشور ما مشکل داشته و عمده مشکلات ما نیز به این دلیل است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آموزش درست کسانی که برای آینده این کلان شهر تصمیم می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: اگر این افراد آموزش درست نبینند مشکلات بصورت تصاعدی رشد خواهد داشت و بنابراین داشتن طرح و برنامه هدفمند، اجرای قانون و همگرایی راه نجات کلان شهر تهران در طول زمان خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست در تعریف عام خود وظیفه همه بوده و فقط سازمان محیط زیست در آن وظیفه ندارد، افزود: در واقع محیط زیست یک موضوع بین بخشی است و همه باید به دنبال حل آن در یک برنامه جامع و هدفمند باشند.

محمودی با بیان اینکه کشور ما صاحب تولید اقتصاد و نظام هماهنگ و برنامه بین المللی است و در چنین کشوری مردم مطالبه محیط زیستی دارند و این مطالبات ناشی از پیشرفت جامعه بوده و باید آن را به فال نیک بگیریم، گفت: با همگرایی که در استان تهران است و اراده‌ای که در مسئولان تهران برای حل مسائل محیط زیستی وجود دارد امیدواریم شاهد روز‌های خوبی در کلان شهر تهران بوده بتوانیم بصورت جدی و هدفمند مسائل محیط زیست را در کنار اقتصاد حل کنیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود موضوع زمین خواری در اطراف شهر تهران را از عمده‌ترین مشکلات استان دانست و افزود: تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت و عرصه را بر زمین خواران و شکارچیان سنگدلی که به دنبال از بین بردن ذخایر ژنتیکی و ارزشمند هستند تنگ خواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به اینکه پایه و روش

در سازمان محیط زیست بر اساس محیط بانی است و انتظار از محیط بانان در این حوزه بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: بدنه کارشناسی در اوج تصمیم گیری‌ها خواهد بود و همچنین حفظ حرمت و کرامت کارکنان بسیار حائز اهمیت بوده و عملکرد واقعی همه ما اخلاق مداری و نام نیکی است که از ما باقی خواهد ماند.

این گزارش می‌افزاید: سعید محمودی پیش از این مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس را در کارنامه مدیریتی خود داشته و همچنین از جمله دیگر سوابق وی می‌توان به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان‌های مرکزی و سیستان و بلوچستان و همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سعید محمودی محیط زیست کربن آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود