Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:51:29 GMT

نظم آینده جهان هنوز استحکام نیافته است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۷۶۵

نظم آینده جهان هنوز استحکام نیافته است

حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک با گفتن اینکه «در سازمان ملل اعلام خواهیم کرد که ما یک طرح برای امنیت با همکاری کشور‌های منطقه خواهیم داشت و می‌خواهیم همه با هم امنیت را تامین کنیم. البته این طرح تنها امنیتی نیست و مسائل اقتصادی هم در آن جای دارد» از آمادگی جمهوری‌اسلامی برای تفاهم منطقه‌ای خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی‌مطهرنیا در گفتگو با پارسینه در این رابطه اظهار داشت: بافت موقعیتی کنونی جهان در دوران گذار قرار دارد. به‌طوریکه نظم آینده جهان هنوز استحکام نیافته است. در چنین حالتی کنشگران، کنشوران و کنشورزان جهانی در تکاپو برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر برای آینده نظام نوین جهان هستند.

وی افزود: قدرت‌های متفاوتی در ابعاد نظم منطقه‌ای بین‌المللی در رقابت با یکدیگر برآنند بتوانند زمینه همگرایی بیشتر در جهت افزایش فزون‌تر قدرت خویش را در قالب اتحاد‌ها و همکاری‌های متفاوت فراهم سازند.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد: این مساله‌ای جدید نیست. در واقع در دوران جدید پس از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی سوسیالسیتی تا کنون نیز ما شاهد تلاش‌های متفاوتی از نیرو‌های گوناگون بوده‌ایم. اخیرا ایالات متحده آمریکا بر آن شد که زمینه‌ساز ایجاد فضای مناسب برای تشیکل رژیمی حقوقی برای انتقال انرژی در خلیج‌فارس باشد. فلذا باید به این معنی متوجه باشیم که هم اکنون احتیاط و محافظه‌کاری برای ایجاد فضای این زمینه از سوی کنشگران و بازیگران متفاوت منطقه‌ای و صحنه نظام بین‌الملل وجود دارد. قبلا نیز ایران نیز سخن از یک امنیت منطقه‌ای در خلیج فارس را به میان آورده است و بار‌ها این معنا با تلاش‌هایی شروع شده است. اما متاسفانه نتوانسته است، زمینه‌هایی برای ایجاد یک فضای تفاهمی در این زمینه را فراهم سازد.

مطهرنیا افزود: به نظر می‌رسد که این معنا قابل قبول است که ایران تلاش‌های خودش را ادامه بدهد و طرح‌های خود را در این زمینه تکامل بخشیده و آن‌ها را مطرح کند تا در مجامع گوناگون بتوان زمینه‌پرور حرکت به سوی آینده باشد.

وی ادامه داد:اما اگر بخواهیم، واقعیت‌ها را ببینیم بیان این طرح‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد. به عبارتی دیگر با بیان این طرح در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌توانیم فضای رسانه‌ای را در یک موقعیت معین و بازه زمانی مشخصی را به وجود بیاوریم. اما به نظر می‌رسد، این امکان حاصل نخواهد شد که استقبال عملیاتی درباره این درخواست به وجود بیاید.

مطهرنیا تاکید کرد: در طرح آمریکایی‌ها می‌دیدیم که کشورهایی، چون استرالیا، کره‌جنوبی و عربستان و البته رژیم حاکم بر تل‌آتیو از آن حمایت کردند و منطق رژیم حقوق دریایی برای نقل و انتقال انرژی از تنگه هرمز و دریا‌ها را کلید زدند. اما آنگونه که باید و شاید استقبال چندانی از آن نشد.

مهدی‌مطهرنیا در پایان صحبت‌هایش گفت: با توجه به وضعیت کنونی ایران در قالب تحریم‌های بین‌المللی و تلاش‌هایی که برای ایجاد تنش بیشتر در منطقه وجود دارد، چندان نمی‌توان به چشم‌انداز طرح آقای روحانی از منظر عملیاتی خوش‌بین بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهدی مطهرنیا روحانی ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس

تین نیوز

فنگ چنگ بائو ۸ یا همان لئوپارد ۸ با همین نام طویل و عجیب و غریب، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، فنگ چنگ بائو ۸ معروف به «لئوپارد ۸»، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر است که قرار است در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شود و قیمتی در حدود ۶۹,۰۵۰ دلار (معادل ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان) خواهد داشت.

این خودرو نیز مانند مدل دیگر بائو ۵، روی پلتفرم آفرودی سوپر هیبریدی BYD DMO سوار می شود. این خودرو یک پلاگین هیبرید قدرتمند بوده که بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. رسانه های چینی معتقدند که این خودرو به جای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو، دارای یک موتور ۲ لیتری توربو در قلب سیستم PHEV است.

پلت فرم DMO از فناوری CTC استفاده می کند که به کاهش وزن و افزایش استحکام کمک می کند. طبق گفته BYD، فناوری CTC، باتری را با یک قاب فولادی با استحکام بالا ادغام می کند که ایمنی باتری را در شرایط خارج از جاده افزایش می دهد. علاوه بر این، بائو ۸ از سیستم تعلیق هیدرولیک فعال DiSus-P استفاده می کند.

در نمای جلو، چراغ ها با جلو پنجره ادغام می شوند. به طور غیرمعمول کاپوت جلو در واقع در وسط فرورفته است. در نمای جانبی، بائو ۸ دارای طراحی دو رنگ بوده و بدنه پهن و عضلانی آن بیشتر به چشم می خورد. نسبت پنجره ها ۳:۱ است که به سرنشینان دید خوبی را ارائه می دهد.

فنگ چنگ بائو ۸ در هر دو نسخه ۶ و ۷ صندلی عرضه خواهد شد. این خودرو با سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته Eye of the Gods ارائه می شود که شامل فناوری های گسترده کمک راننده و رانندگی خودران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • الگری: افزایش انتقادات؟ هرکاری که دوست داشته باشم را انجام می‌دهم
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • مهدی تارتار: هیچ حمایتی نمی‌شویم و حتی زمین تمرین هم نداریم!
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است