Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@08:22:29 GMT

بیماری »کلستاز» در زنان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۸۸۹

بیماری »کلستاز» در زنان چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مریم کاشانیان، متخصص زنان و زایمان درباره «بیماری کلستاز در زنان»، اظهار داشت: کلستاز یکی از عوارضی است که موقع حاملگی اتفاق می‌افتد و به صورت خارش‌های شدید در انتهای بارداری نشان می‌دهد.

وی با اشاره به علل بروز این عارضه، ادامه داد: این عارضه به علت تجمع مواد صفراوی در خون اتفاق می‌افتد و عارضه خطرناکی نیست؛ البته درصدی ممکن است روی حاملگی تأثیر بگذارد اما گاهی اوقات بسیار اذیت کننده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص زنان بیان داشت: وقتی خارش کم باشد با درمان‌های علامتی می‌توان از بین برد اما اگر خارش فرد شدید باشد، معمولا درمان‌هایی که سطح املاح صفراوی را در خون پایین بیاورد را به کار می‌گیریم تا خارش را پایین آورده، اذیت نکند و حاملگی ختم شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زنان سلامت زنان خارش پوست حاملگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی