Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:02:20 GMT

طعنه ترور خاموش به ژن‌های خوب و آقازاده‌ها + فیلم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۳۹۳۸

طعنه ترور خاموش به ژن‌های خوب و آقازاده‌ها + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مأمور امنیتی «ترور خاموش» برای اینکه میزان ثروت افسانه‌ای زوج قاچاقچی داستان را به خوبی به مردم تفهیم کند، ثروت آقازاده‌ها، ژن‌های خوب و اختلاس‌گران را مثال زد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «ترور خاموش» سریال شبکه یک سیما است که معماهای پیچیده و روابط چند لایه با سوژه اعتیاد را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال به کارگردانی احمد معظمی تا 8 قسمت پیش رفته و  چند پله فراتر از سطح دیگر سریال‌های مرتبط، با پرونده‌های قاچاق و معضلات اجتماعی و حتی پرونده‌های امنیتی برخورد کرده، چرا که سوژه اصلی‌اش «مواد مخدر» است، به ظاهر کلیشه‌ای اما نگاه کلان‌تری را هدفگذاری کرده و جنبه بین‌المللی و مافیایی را دنبال می‌کند.

این سریال به تعبیر ابوالفضل صفری تهیه‌کننده آن، بر اساس پرونده‌های واقعی ساخته شده و سریال از منطقی باورپذیر و انسجام روایت برخوردار خواهد بود و گروهی که قبلاً سریال «سارق روح» را روی آنتن سیما بردند و سعی دارند در راستایِ مفهوم امنیتی، حرف‌های مهم اجتماعی هم داشته باشند.

جلال فاطمی یکی از مأموران امنیتی است که او را بیشتر در نقش بیگانگان و جاسوس‌ها می‌شناسیم و سعید راد که بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران، اینجا در نقش یک مأمور کارکشته‌ ظاهر شده است که در حوزه مسائل امنیتی، آموزش می‌دهد و بعضاً در میان دیالوگ‌هایی که به زبان می‌آورد به تأثیر مسائل روانشناختی می‌پردازد.

در کنار اتفاقات متنوع امنیتی، سیاسی و اجتماعی سریال «ترور خاموش» شب گذشته حاوی طعنه‌های رگباری به کسانی بود که از راه ناصواب، ثروت افسانه‌ای به دست آورده‌اند؛ ماجرا از این قرار است که مأمور امنیتی (حمید عطایی) برای بیان میزان دارایی عجیب زوجی قاچاقچی، از ثروت آقازاده‌ها مثال می‌زند.

در «ترور خاموش» ستاره اسکندری و رضا مولایی نقش زوجی را بازی می‌کنند که آشپزخانه پخت شیشه دارند و از این طریق صاحب ثروتی هنگفت شده‌اند.

اینکه «ترور خاموش» برای نشان دادن بالا بودن ثروت آنها از آقازاده‌ها و ژن‌های خوب مثال می‌آورد، طعنه سنگینی است که تاکنون در سریال‌های تلویزیونی شاهدش نبوده‌ایم.

در این سکانس مامور امنیتی می‌گوید: «این زوج یک ثروت افسانه‌ای دارند که این ثروت افسانه‌ای را نه از اختلاس بانک‌ها، نه از ژن خوب و نه حتی آقازادگی به دست آورده‌اند؛ این ثروت افسانه‌ای چطوری به دستشان رسیده است؟!»

خطرناک‌ترین ابزار "ترور خاموش" در دستان "سعید راد" + فیلم

سریال «ترور خاموش» از قسمت اول تاکنون حاشیه کم نداشته است، از پرداختن به ماجرای کودک همسری تا نمایش دختر موتور سوار و خرید و فروش مواد مخدر با دستگاه کارتخوان!

احمد معظمی کارگردان این سریال تلویزیونی، در میزگرد خبرگزاری تسنیم هم به این نکته اشاره کرد که در «ترور خاموش» علاوه بر توجه به تلنگرهای امنیتی، سیاسی و اجتماعی، خاصه به دغدغه‌های مردم توجه داریم؛ اما قصه اصلی ما مواد مخدر است.

وی با اشاره به ماجرای زن سلطان موادمخدر در سریال، تأکید کرد: در سریال، اتفاق جالبی افتاد که با تمهید نویسندگان، به زن سلطان موادمخدر که نقش آن را "نازنین فراهانی" ایفا می‌کند، اشاره‌ای شد؛ از او می‌پرسند چه شد که آنقدر در شما تحول ایجاد شد و او می‌گوید: در پروازی فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیک» را دیدم و این اتفاق افتاد.

کارگردان سریال «ترور خاموش» به آشنایی مردم با «هیولای» اعتیاد و موادمخدر اشاره کرد و افزود: ما هدفمان در «ترور خاموش» آشنا کردن مردم با مقوله‌ای به اسم موادمخدر در سطح کلان است؛ جلوگیری از این هیولایی که خانمان‌سوز و خانواده‌سوز است. هیولایی که به واسطه مافیای موادمخدر هر روز بزرگتر می‌شود و گریبانگیر شده است.

او تأکید کرد که این پرونده‌ها وجود دارند و واقعی‌اند؛ در واقع هدف از این سریال غیر از آشنا کردن مردم، مقابله جدی با هیولایی به نام «مواد مخدر» است.

باید منتظر بمانیم تا پایان «ترور خاموش» چه سرمنزل‌ و اهدافی را دنبال خواهد کرد و مخاطب را با چه حلقه‌های مفقوده و پرونده‌های مخوف و امنیتی خاصی مواجه می‌کند؟!

سعید راد در نقش دکتر سعید صفایی، سامیه‌لک (الهه)، ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده) و احمد معظمی(کارگردان) به خبرگزاری تسنیم آمدند و در میزگرد بررسی سریال تلویزیونی «ترور خاموش» حاضر شدند که به زودی مشروح این گپ‌وگفت‌ها منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

R1515/P1397/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شبکه یک رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه یک رسانه ملی تلویزیون شبکه یک رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

وی اضافه کرد: بدون یک لحظه استراحت هر روز برای فرصت‌های بزرگ‌ترمان در جهان کار و جهت دریافت کمک‌های عینی‌تر تلاش می‌کنیم.

رییس جمهور اوکراین با اشاره به حمله تنبیهی جمهوری اسلامی علیه تل‌آویو نیز گفت: در دو روز گذشته، درباره جنگ‌های مختلف در اروپا و خاورمیانه، خیلی حرف‌ها شنیدیم؛ حرف از «سطوح مختلف تهدید، حریم هوایی متفاوت و غیره» اما آیا جان انسان‌ها متفاوت است؟ ارزش‌های انسانی چطور؟ نه اینطور نیست.

زلنسکی آشکارا به جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید طعنه زد که گفته است آمریکا بین اسراییل و اوکراین فرق می‌گذارد چون به ادعای وی، سطح تهدید از جانب روسیه و ایران با یکدیگر متفاوت است.

رییس جمهور اوکراین همچنین مدعی شد که با جدیت در حال کار جهت حصول اطمینان از برگزاری اجلاس سازنده صلح جهانی با محوریت «فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای وی» است. این اجلاس قرار است ماه ژوئن به میزبانی سوئیس برگزار شود.

وی در ادامه با قدردانی ویژه از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و همچنین پکن گفت: چین به معنای واقعی می‌تواند به ما در احیای صلح عادلانه برای اوکراین و ثبات‌بخشی به روابط بین‌الملل کمک کند. اجلاس سوئیس به همه فرصتی حقیقی می‌دهد تا به معنای واقعی، منشور سازمان ملل و اهداف و اصولش را پیاده و اجرا کنیم.

شولتز از ۱۲ آوریل در سفری رسمی به چین، در پکن به سر می‌برد. این دومین سفر وی به چین به عنوان صدراعظم آلمان است.

کد خبر 6080843

دیگر خبرها

  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • طعنه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌ های ارشاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل