Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گفت:حفاظت از سایت های جاده ابریشم به تقویت و بهبود روابط کشورهای حاشیه جاده ابریشم کمک می کند.

به گزارش ایسنا، جینگ فنگ بعدازظهر دوشنبه یکم مهرماه در نشست ثبت زنجیره ای راه ابریشم در همدان، با بیان اینکه اولین شبکه زنجیره ای ثبت جهانی راه ابریشم بین چین،قزاقستان و قرقیزستان قرار دارد، اظهار کرد:بعد از ثبت جهانی این شبکه کمیته میراث جهانی چندین پیشنهاد برای انجام اقدامات محافظت از شبکه ثبت شده ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته میراث جهانی بعد از برگزاری ۴۰ جلسه به منظور بررسی نحوه های حفاظت از سایت ها و شبکه های ثبت شده خواهان افزودن مولفه پایش و آماده سازی به مراحل ثبت جهانی شد.

جینگ فنگ با بیان اینکه مدیریت و حفاظت از سایت های باستانی کار آسانی نیست بیان کرد:۴۳ سایت باستان شناسی جاده ابریشم در کشورهای حاشیه این جاده وجود دارد.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو عنوان کرد:مدیریت و حفاظت از سایت های میراث فرهنگی جاده ابریشم چالشی بسیار جدی ونیازمند پیگیری در سطح ملی بود تا اینکه قزاقستان و کمیته میراث جهانی اقداماتی برای حفاظت از سایت ها پیش بینی کردند.

وی با بیان اینکه حفاظت از سایت های جاده ابریشم باعث تقویت و بهبود روابط کشورهای حاشیه جاده ابریشم می شود گفت:سیاست سازمان یونسکو تشویق کشورها برای حفاظت از سایت های باستانی جاده ابریشم است.

 در ادامه نخستین نشست ثبت زنجیره ای برگزار شده در ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان،نمایندگان کشورهای چین،قزاقستان و قرقیزستان گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفاظت از اولین شبکه زنجیره جهانی جاده ابریشم را ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری راه ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ارسال پرونده روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری، گفت : وزارت میراث فرهنگی امسال پرونده هشت روستا را به عنوان روستا‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده که متاسفانه بنا به دلایلی نامی از روستا‌های کرمانشاه در این لیست نبود. 

وی تصریح کرد: هر چند در سطح استان تعداد زیادی روستای گردشگری وجود دارد که میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از استان هستند، اما در بین این روستاها، روستای هجیج ظرفیت‌های بسیاری برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های ثبت جهانی شدن دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی موجود در این روستا برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های ثبت جهانی شده، اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، روستا‌هایی که کاندیدای ثبت جهانی شوند، باید دارای یکسری ویژگی‌ها و شاخص‌ها باشند که روستای هجیج تعدادی از این شاخص‌ها را ندارد و باید در قالب یک پروژه مهم استانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن را برطرف کنیم. 

وی اضافه کرد: برای نمونه در زمان‌های پیک سفر در مسیر‌های منتهی به روستای هجیج به دلیل حجم انبوه خودرو‌های ورودی با ترافیک بسیار شدیدی مواجه هستیم و عملا ورودی این روستا کاملا قفل می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند. 

فرمانی عدم رویدادسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی هجیج برای ثبت جهانی شدن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نیاز به مشارکت مردم محلی است و آنها باید همکاری لازم را برای برگزاری رویداد‌های گردشگری منظم داشته باشند. 

وی بر لزوم ساماندهی و توسعه مراکز اقامتی این روستا هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اقبال بسیار بالای گردشگران به این روستا، به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران تاکنون هتلی در آن احداث نشده، لذا باید سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا یک هتل در هجیج احداث شود. ما نیز در بحث صدور مجوز احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به ناکافی بودن تعداد مراکز پذیرایی در این روستای گردشگرپذیر هم اشاره داشت و گفت: در این زمینه نیز نیاز است که تعداد واحد‌های پذیرایی بیشتری فعال شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی به گردشگران داشته باشند و از طرفی غذا‌های بومی محلی این منطقه را به خوبی معرفی کنند. 

وی با تاکید براینکه آماده‌سازی هجیج برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های کاندیدای جهانی شدن به همکاری و مشارکت خود مردم این روستا و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای حل این مشکلات آغاز کرده‌ایم و قطعا برای سال آینده هجیج را در فهرست روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی شده قرار خواهیم داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت