Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@01:51:52 GMT

لاستیک خارجی خودروهای سواری ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۰۳۸

لاستیک خارجی خودروهای سواری ارزان می‌شود

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش تعرفه واردات لاستیک از ۴۰ درصد به ۵ درصد، گفت: در شرایط فعلی تولیدات داخلی نیاز لاستیک کشور را تامین نمی‌کند در نتیجه کاهش تعرفه واردات و عرضه بیشتر تایر تنها راهکار ساماندهی بازار است.

کاهش تعرفه واردات عرضه لاستیک را افزایش داده و دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عوامل دست به دست هم داده و در نهایت منجر به کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: کاهش تعرفه واردات عرضه لاستیک را افزایش داده و دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند. این عوامل دست به دست هم داده و در نهایت منجر به کاهش قیمت لاستیک در بازار می‌شود.

تولیدات داخلی نمی‌تواند نیاز بازار لاستیک را تامین کند

وی با بیان اینکه تولیدات داخلی نمی‌تواند نیاز بازار لاستیک را تامین کند، اظهار کرد: باید به منظور حمایت از مصرف کننده و کاهش قیمت‌ها، واردات لاستیک خودروهای سواری و سنگین افزایش یابد چراکه این محصول مصرفی بوده و بخش زیادی از هزینه‌های جاری خانوار را به خود اختصاص می‌دهد.

ضرورت استفاده از اهرم تعرفه واردات برای تنظیم بازار

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هدف از تغییر تعرفه واردات تنظیم بازار است، اضافه کرد: باید از این اهرم فشار در شرایط اضطراری استفاده کرد و با تغییر آن متناسب با شرایط داخلی واردات را کاهش یا افزایش داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توجه به کیفیت لاستیک‌های وارداتی را یکی از الزامات برشمرد و ادامه داد: باید با نظارت‌های دقیق از ورود لاستیک‌های بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کرد، در صورت بی دقتی در این امر منابع ارز و مالی کشور هدر می‌رود./

۲۲۶۲۲۶

کد خبر 1302768

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لاستیک خودرو خودروسازان واردات خودرو واردات تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰  هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به  ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید