Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاه سعودی مدعی توانایی کشورش برای برخورد با تاثیرات حمله اخیر به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در مناطق بقیق و خریص شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در جریان دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در کاخ السلام جده عربستان حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در دو منطقه بقیق و خریص را که در واکنش به تجاوزگری همه جانبه سعودیها به یمن صورت گرفت، به زعم خود «اقدام خرابکارانه بزدلانه» توصیف و ادعا کرد عربستان قادر به تعامل با تاثیرات این حمله است که عربستان و ثبات جریان انرژی جهانی را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش آرامکوی عربستان به زمان قبل از حملات بازنمی‌گرددفایننشال تایمز: حمله آرامکو ضربه‌ای به طرح بن‌سلمان بودفشار دولت عربستان به ثروتمندان سعودی برای خرید سهام آرامکو

از سوی دیگر، شاه بحرین نیز به زعم خود این حمله را خرابکارانه و تنشی خطرناک برای امنیت و ثبات همه منطقه و جریان انرژی جهانی خواند و از حمایت کشورش از عربستان در برابر کسانی که به گفته او در تلاش برای خدشه وارد کردن به امنیت و ثبات این کشور هستند، سخن گفت.

وی گفت: بحرین از هرگونه اقدامات عربستان برای حفظ امنیت و ثبات و سلامت ارضی خود حمایت می کند.

به نوشته واس، در دیدار شاه سعودی و شاه بحرین تحولات مختلف و چالش های منطقه و راههای تضمین کننده تقویت امنیت و ثبات آن بررسی شد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزگری سعودی‌ها علیه ملت یمن، به تاسیسات نفتی بزرگ عربستان در دو منطقه بقیق و خریص در شرق این کشور با پهپاد حمله کردند که باعث توقف نیمی از تولید نفت عربستان به میزان پنج میلیون بشکه نفت در روز شد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات