Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به ظرفیت مساجد و کارکردهای مختلف آن، بیان کرد: مأموریت کانون‌های فرهنگی و هنری فرامسجدی بوده و بسترساز ورود خانواده‌ها به مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان، با اشاره به فعالیت ۹۱۸ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان، گفت: از این تعداد افزون بر ۶۵ درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد گیلان هستند،‌ افزود: ۷۰ درصد اعضای کانون‌های مساجد کمتر از ۴۰ سال سن دارند؛ ضمن اینکه ۱۲ هزار و ۹۰۳ نفر از اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانی این کانون‌ها در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت مساجد و ترویج آموزه‌های ایرانی - اسلامی، گفت: ۶ هزار و ۴۸۸ عنوان فعالیت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در فصل تابستان انجام شده است.

 

رضوانی‌نژاد با اشاره به ظرفیت مساجد و کارکردهای مختلف آن، بیان کرد: ماموریت کانون‌های فرهنگی و هنری فرامسجدی بوده و بسترساز ورود خانواده‌های به مساجد است.

 

وی با بیان اینکه مساجد ظرفیت خوبی برای تقویت ورزش بین نوجوانان و جوانان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزشی از اولویت‌های فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که موجب جذب نسل جوان به این مکان مقدس می‌شود.

 

این مسئول فرهنگی با تشریح اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حضور وزیر ورزش و جوانان در شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور، خواستار تعامل و همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان با کانون‌های مساجد در حوزه برنامه‌های ورزشی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس استان همدان کانون های مساجد اردبیل گراميداشت هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بندرعباس کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند

جشن آیه‌های بندگی به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و با مشارکت قرارگاه ایده پردازی فرهنگی مساجد محله سجادشهر بیرجند با حضور بیش از ۲۰۰ نوجوان روزه دار در مسجد امام جعفر صادق (ع) بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی، رضایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان، رمضانی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به اجرا در آمد.

حجت الاسلام محقی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ۹۰ مسجد در سطح شهر بیرجند وجود دارد که از این تعداد می‌توان گفت بیش از ۴۰ مسجد در حوزه کودک و نوجوان برنامه دارند، گفت: ۵۶ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان بوده و ۱۵ هزار نفر در سطح شهرستان بیرجند هستند.

برگزاری مسابقات شاد ویژه ۲۰۰ نوجوان دختر و پسر روزه دار شرکت کننده از مساجد سیدالساجدین، سیدالشهدا، بقیع و امام جعفر صادق (ع) در این جشن، اجرای تئاتر و سرود  از جمله برنامه‌های این جشن بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • «سفالگری»، هنری به قدمت تاریخ گیلان + تصاویر
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است