Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدالهام حسینی» سومین ملی‌پوش وزنه‌بردار ایران است که امروز به روی تخته رفت. وی در حرکت اول یک‌ضرب موفق به مهار وزنه‌ ۸۳ کیلوگرم شد. این وزنه‌بردار نتوانست در حرکت دوم و سوم یک ضرب وزنه ۹۰ و ۹۱ کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

بنابراین حسینی با این رکورد در بین ۲۴ وزنه‌بردار در گروه A  و B دسته ۷۱ کیلوگرم در حرکت یک ضرب جایگاه بهتر از بیست و یکم را کسب نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حرکت یک‌ضرب این دسته «الیزابت کاترین نای» از آمریکا با مهار وزنه ۱۱۲ کیلوگرمی جایگاه نخست را از آن خود کرد.

حسینی همچنین در حرکت نخست و دوم دوضرب پشت وزنه ۱۰۳ و ۱۰۸ کیلوگرمی قرار گرفت و آن را با موفقیت بالای سر برد. وی در حرکت سوم دوضرب نتوانست وزنه ۱۱۲ کیلوگرمی را مهار کند و در جایگاه سیزدهم این گروه قرار گرفت.

در حرکت دوضرب نیز « الیزابت کاترین نای» از با مهار وزنه ۱۳۶ کیلوگرمی در جایگاه نخست این جدول جای گرفت.

ملی پوش دسته ۷۱ کیلوگرم در مجموع با ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه شانزدهم جهان ایستاد. وی همچنین توانست در یک ضرب ۵ کیلوگرم، دو ضرب ۱۰ کیلوگرم و مجموع ۱۵ کیلوگرم رکورد ملی را ارتقا دهد.

نفرات اول تا سوم دسته ۷۱ کیلوگرم بدین شرح است:

«الیزابت کاترین نای» از آمریکا با ۱۱۲ یک ضرب، ۱۳۶ دو ضرب و مجموع ۲۴۸ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. وی پیش از این در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۹، در رقابت‌های قهرمانی آمریکا ۲۰۱۹ به مدال طلا رسید و در مسابقات جهانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ مدال نقره را بدست آورد.

«آن مارتا راجرز» از آمریکا با ۱۰۶ کیلوگرم یک ضرب، ۱۳۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۴۰ کیلوگرم مدال نقره کسب کرد. وی در مسابقات بین المللی لاس وگاس ۲۰۱۹ و مسابقات دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۶ به مدال طلا رسید. او در مسابقات قهرمانی آمریکا ۲۰۱۹، قهرمانی آمریکا ۲۰۱۸، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و مسابقات قهرمانی آمریکا ۲۰۱۷ به مدال نقره دست یافت.

«سیم کیم هیو» از کره شمالی با ۱۱۰ یک ضرب، ۱۲۰ دوضرب و مجموع ۲۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. وی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ به مدال طلا رسید. او همچنین در جام جهانی وزنه برداری ۲۰۱۹، بازی های آسیایی ۲۰۱۸، بازی های المپیک ۲۰۱۶، یونورسیاد تابستانی ۲۰۱۳ و قهرمانی نوجوانان جهان مدال نقره کسب کرد. وی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ و قهرمانی جهان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز مدال برنز را بدست آورد.  

مسابقات جهانی وزنه‌برداری تایلند از ۲۷ شهریور تا پنجم مهر در پاتایا درحال برگزاری است و «پریسا جهانفکریان» آخرین نماینده ایران است که در دسته ۸۷ کیلوگرم گروه  فردا (سه شنبه)  به روی تخته می‌رود.

پیش از این «پوپک بسامی» در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه D با  ۷۲ کیلوگرم در یک ضرب، ۸۶ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۱۵۸ کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.

اما پس از برگزاری رقابت‌های سه گروه دیگر دسته ۵۵ کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزنه برداری زنان مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار

به گزارش "ورزش سه" نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با مهر، درباره انتقادها پس از عدم کسب سهمیه المپیک توسط رضا دهدار در آخرین گزینشی المپیک پاریس گفت: صفر تا صد انتخاب وزنه‌ها برای رضا دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند درست و عالی بود، ما تمام جوانب را سنجیدیم و این وزنه‌ها را انتخاب کردیم. هر کس هم به نحو انتخاب وزنه‌ها منتقد است، اشتباه می‌کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که برخی اهالی وزنه‌برداری معتقدند باید دهدار در حرکت اول دو ضرب وزنه ۲۱۳ یا ۲۱۴ را می‌زد، عنوان کرد: افرادی که به انتخاب وزنه‌های دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند انتقاد می‌کنند، همین افراد بعد از اینکه دهدار وزنه‌ها را می‌انداخت قطعاً دوباره به ما انتقاد می‌کردند و می‌گفتند باید دهدار از وزنه‌های سبک‌تر شروع می‌کرد تا اعتماد به نفس بگیرد.

نصیرشلال عنوان کرد: این افراد تنها دوست دارند حرف بزنند. متأسفانه شرایطی در وزنه‌برداری ایران به راه افتاده و یک سری از افراد فکر می‌کنند اگر حرف نزنند از قافله عقب می‌افتند. این افراد فکر می‌کنند با انتقاد دیده می‌شوند و در هر موضوعی اظهارنظر می‌کنند. البته ما به این مسائل توجهی نمی‌کنیم و در جامعه وزنه‌برداری کسی به این اظهارنظرها اهمیتی نمی‌دهد.

سرمربی تیم وزنه‌برداری ایران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که دهدار در دو ضرب با وجود اینکه وزنه تخصصی‌اش است، اما نتوانست رکوردی ثبت کند، گفت: شرایط خیلی خوب بود. او در یک ضرب وزنه‌های خوبی ثبت کرد. در دو ضرب هم شرایط خوبی داشت اما حرکت دوم و سوم را نتوانست بالای سر ببرد. دهدار حتی در پشت صحنه مسابقات هم وزنه‌های خوبی ثبت کرد، اما در نهایت بعضی وقت‌ها آن طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود.

نصیرشلال در مورد احتمال شانس کسب سهمیه از سوی دهدار عنوان کرد: این اتفاق ممکن است رخ بدهد. در حال حاضر دهدار در جایگاه یازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و اگر وزنه‌برداری آزمایش دوپینگ‌اش مثبت شود یا دچار آسیب دیدگی شود، احتمال دارد دهدار جز ۱۰ نفر رنکینگ جهانی قرار بگیرد. این شانس برای او هست اما خیلی کم است. این اتفاق خیلی بعید است و شانس او یک درصد شانس داشته باشد. با این حال باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه بهتر بود میرمصطفی جوادی در شرایط مسابقه قرار می‌گرفت و وزنه می‌زد، گفت: این موضوع به کادر فنی و خود وزنه‌بردار ارتباط دارد و کسی نمی‌تواند در مورد آن اظهارنظر نکند. خیلی از مسائل فنی و روحی و روانی وزنه‌بردار به کادر فنی ارتباط دارد.

نصیرشلال عنوان کرد: وقتی وزنه‌بردار در یک مسابقه نتیجه خوب می‌گیرد همه در این موفقیت نقش دارند به غیر از کادر فنی. یک نفر می‌گوید پدر و مادر وزنه‌بردار، یک نفر می‌گوید مربی شهرستان او یا مسئولان استانش کمک کردند که این وزنه‌بردار موفق شده اما هیچ کس نمی‌گوید این اتفاق با همراهی و همکاری کادر فنی تیم ملی رخ داده است. اگر وزنه‌بردار نتیجه نگیرد تنها کادر فنی مقصر است. متأسفانه این مسائل همیشه بوده و هست و دور از ذهن نیست اما در کل اخلاقی هم نیست. در همین مسابقات جام جهانی تایلند وزنه‌برداران ما چهار رکورد را ارتقا دادند اما کمتر کسی به آن توجه کرد.

وی گفت: علی داوودی در دو ضرب، دهدار در یک ضرب، آیت شریفی در یک ضرب و دو ضرب همگی رکوردشکنی کردند اما کمتر کسی به این مسائل توجهی کرد. رکوردشکنی در هر مسابقه‌ای بسیار سخت است.

دیگر خبرها

  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی
  • حسین رضازاده هنوز طلایه‌دار طلایی‌هاست
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان