Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام روز دوشنبه، روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ناشر در ابتدای این کتاب علت ماندگاری فرهنگ ایرانی را انعطاف پذیری، تعامل فرهنگی و هویت ملی عنوان کرده و بر این باور است که علی رغم تنوع و تکثر موجود در جامعه امروزی، این امر به انسجام ملی کمک می کند چرا که شناخت فرهنگ گسترده کشور، تنها راه شناخت هویت ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در راستای تهیه و تدوین این کتاب و دیگر کتاب ها، گزیده تحقیقات به عمل آمده در هر یک از پژوهشکده های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، به ویژه آثاری که حاصل همکاری مشترک پژوهشگاه و موسسات تحقیقاتی و آموزشی هم طراز بین المللی است، جمع آوری و به منظور رفع نیاز جامعه و تحقق اهداف برنامه راهبردی پژوهشگاه در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
در این کتاب ضمن پرداختن به زندگینامه فیروز باقر زاده به عنوان باستان شناس و مدیر پیشکسوت کشور که عمری را در راه شناسایی ایران و مدیریت مرکز باستان شناسی ایران صرف کرده ، به موضوع پایه گذاری مرکز باستان شناسی ایران توسط دکتر باقرزاده اشاره شده است.
در کتاب یاد شده، مقاله های فارسی همچون ؛ دوره سنگی در دامنه هی غربی کوهستان زاگرس، نگاهی به مهرها و نگین های شاهان ایران، کتیبه نگاری و تزیینات برج مقبره پیر علمدار دامغان، قوم باستان شناختی نمک در استان ایلام و ... و مقاله های انگلیسی چون ردیابی انقلاب نوسنگی در ایران، رویکردهای ریز لایه نگاری، چشم اندازهای نوآوری در ایران پیش از تاریخ و ... چاپ شده است.
گفتنی است، جلوگیری از خروج آثار باستانی از ایران، شکل دهی مناسب بررسی ها و کاوش های باستان شناسی، جوان گرایی و برگزاری همایش های سالانه باستان شناسی ایران، توسعه موزه ایران باستان از اقدامات مهم و ماندگار باقرزاده است که اعتلای ایران و میراث فرهنگی ایران را در پی داشته و این جشن نامه با کوشش تعدادی از دوست داران و شاگردان ایرانی و غیر ایرانی وی فراهم شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مفاخر فرهنگی میراث فرهنگی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  این مراسم که با حضور سعدی پژوهان و در  انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه دارد به صورت همزمان در قالب نشست‌های مجازی پژوهشگران ادبیات کهن دنبال می‌شود.

 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویداد‌های مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار کرده است.

مهدی سربازی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد