Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@06:55:27 GMT

فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۳۲۹

فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمود مدنی بجستانی ظهر دوشنبه در نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان که در ساختمان اداری جامعه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که حلقه‌ای از حماسه عاشورا است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شاگرد مکتب امام حسین(ع) بود که خیل عاشقان آزادی را رهبری کرد و دوران دفاع مقدس با این عظمت رقم خورد و قطعه‌ای از کشور به دیگران واگذار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واگذاری افغانستان، هرات، بحرین، شط العرب، آذربایجان و سلیمانیه خاطرت تلخی بودند که اتفاق افتادند و با احترام به حق حاکمیت همه کشورها این صحنه‌های تلخ تاریخی در ذهن همه ما وجود دارد؛ هیچ‌کدام از جنگ‌های تحمیلی به گستردگی جبهه دفاع مقدس نبوده چون تمام قدرت‌های جهانی مانند آمریکا، فرانسه و کشورهای عربی و اتحاد جماهیر شوری با ارسال تسلیحات جبهه بعث را تقویت می‌کردند اما ملت ما با اتکا به خدا و فداکاری توانست این جبهه جهانی را در برابر اراده پولادین خودش به خضوع و خشوع وادار کند.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان افزود: ظرفیت ارزشمند و قابل توجه علمی و پژوهشی در جامعه بانوان وجود دارد که نیاز به معرفی، تبیین و آگاهی بخشی دارد و نباید مجموعه مهم جامعه الزهرا(س) مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) بزرگترین تجمع حوزه بانوان در جهان تشیع است و در هیچ‌کدام از کشورها و ایران حوزه علمیه بانوان با چنین گستردگی وجود ندارد، گفت: حضور بیش از ۲۰ هزار طلبه در این مجموعه آموزشی و پژوهشی ظرفیت ارزشمندی است که شایسته ترین مکان برای ظرفیت علمی بانوان، جهت دهی و ساماندهی به مطالعات حوزه بانوان است.

حجت‌الاسلام مدنی بیان کرد: مرجعیت علمی در حوزه علمی و دینی از جمله چشم اندازهای این مکان علمی است و کتاب سال بانوان هم در همین راستا قدم برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این همایش در راستای بهره بردن از ایده‌های مشترک در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در سال گذشته ۶۰۰ اثر از بانوان در حوزه زن و خانواده مورد بررسی قرار گرفت و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد؛ در همایش امسال از شورای سیاست‌گذاری گسترده بهره بردیم که از نهادهای علمی، پژوهشی حوزوی و غیر حوزوی در این شورا حضور دارند تا از توان و تجربیات آن‌ها بهره ببریم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه اقدام به آسیب‌شناسی همایش اول کردیم تا ضعف‌ها برطرف شود، ادامه داد: کتاب سال بانوان می‌تواند چراغ فروزان در مسیر علمی و دانشی باشد؛ این همایش مختص حوزویان نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت کنند.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم تا دبیرخانه دائمی این همایش را به صورت جدی در تمام سال فعال کنیم و شاهد نتایج این همایش، شناسایی شخصیت‌ها و نخبگان علمی و قلم‌های توانمند باشیم و خلاهای مطالعاتی حوزه دین و بانوان را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به اینکه از معیارهای اساسی برای برگزیده شدن یک اثر این است که مطابق و مرتبط با نیازهای جامعه به معنای گسترده کلمه باشد، گفت: جامعه الزهرا(س) این آمادگی را دارد که از آثار معطوف به مسائل جدی و جاری زندگی و مسائل بنیادی مورد نیاز جامعه پشتیبانی کند و مساعدت علمی و پژوهشی با مولفین اینگونه آثار داشته باشد.

وی ادامه داد: مراحل اجرایی همایش توسط جامعه الزهرا انجام می‌شود اما شورای سیاست‌گذاری همایش از همه اندیشه‌ها، آراء و نظرات بهره می‌گیرد.

رئیس دومین همایش ملی کتاب سال بانوان گفت: نقطه کانونی این همایش بانوان هستند و جامعه الزهرا محموعه متعلق به خواهران خودش را متعهد می‌داند تا مردم و مسئولین را به این ظرفیت عمیق بانوان توجه دهد.

شرایط ارسال آثار به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان

مدیر جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند یا مراجعه حضوری به دبیرخانه همایش واقع در جامعه‌الزهرا(س) داشته باشند.

وی مهلت ارسال آثار را تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ اعلام کرد و گفت: این زمان با تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری قابل تمدید است؛ پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کنند و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.

حجت‌الاسلام مدنی در ادامه به آثار مورد پذیرش در این همایش اشاره کرد و افزود: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است در این همایش پذیرفته می‌شود.

وی همچنین به محور ویژه این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آثار بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر شده به‌عنوان محور ویژه این همایش در نظر گرفته‌شده است.

قابل‌ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 4726716

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه الزهرا س حوزه علمیه خواهران کتاب سال هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته بندی کرده ایم که موضوع ایمن سازی توسط مالکین انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین ایستگاه آتش نشانی بانوان کشور در شرق تهران افتتاح خواهد شد، ادامه داد: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنین ادامه خواهد داشت. تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود، تصریح کرد: لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

منبع: شهر

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • سقف حمایت‌های بنیاد ملی علم افزایش یافت
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران