Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@06:43:27 GMT

پنالتی زنی که هرگز پنالتی نزده بود!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۳۳۰

پنالتی زنی که هرگز پنالتی نزده بود!

هافبک استقلال در بازی با پرسپولیس یک پنالتی از دست داد تا استقلال شانس پیروزی در دربی را از دست بدهد و در پایان بازی از حریف خود شکست بخورد اما اتفاق عجیب در نحوه انتخاب پنالتی زن بازی افتاد.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای فرار از بحران بازی را تهاجمی تر از پرسپولیس آغاز کرد، این تیم در همان ابتدای بازی هم یکی موقعیت ساخت تا اینکه نوبت به دقیقه 25 بازی رسید، در این دقیقه از بازی شجاعیان روی تکل شجاع خلیل زاده به زمین افتاد و دو دقیقه بعد این علی کریمی بود که ضربه اش را به سمت دروازه زد، توپ چندان زاویه نداشت و علیرضا بیرانوند توانست آن را مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما نگاهی به سابقه علی کریمی یک اتفاق عجیب را نشان می دهد، علی کریمی تا قبل از بازی با استقلال تا کنون هرگز در عمر فوتبال حرفه ای خود (چه در سپاهان، چه در دیناموزاگرب و چه در استقلال) در جریان بازی پنالتی نزده بود. او در طول دوران فوتبال خود فقط یک بار با پیراهن سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی برابر ذوب آهن ضربه پنالتی زد که دقیقا مشابه همین پنالتی اش برابر پرسپولیس بود و رشید مظاهری که در آن زمان در ذوب آهن بازی می کرد آن را مهار کرد و در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و حذف شد، نکته مهم اینکه در آن بازی بازی تک گل سپاهان را وریا غفوری غفوری که هم اکنون کاپیتان استقلال است به ثمر رساند اما در بازی با پرسپولیس ترجیح داد پشت ضربه پالتی قرار نگیرد.

 

علی کریمی زمانی که در سپاهان بازی می کرد برای پنالتی زدن رقبای  مهمی به نام هادی عقیلی و البته احسان حاج صفی و محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی داشت که ضربات پنالتی را می زد و در استقلال هم در طول یک سالی که در این تیم بازی کرد، وریا غفوری پنالتی زن اصلی بود و در طول فصل هم بازیکنانی مثل الحاجی گرو، پاتوسی و فرشید اسماعیلی به سمت دروازه پنالتی زدند تا هرگز نوبت به علی کریمی نرسید که پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

اما سوال اصلی این است که چرا علی کریمی که در دوران فوتبالش هرگز پنالتی نزده بود ترجیح داد در بازی با پرسپولیس پنالتی بزند؟ آن هم برابر بیرانوند که حالا به متخصص مهار پنالتی تبدیل شده است.  آنطور که از صحنه پنالتی مشخص بود زمانی که موعود بنیادی فر صحنه خطا را اعلام کرد، دقیقا مثل بازی برگشت فصل گذشته چند بازیکن برای زدن ضربه پنالتی اعلام آمادگی کردند که به نظر می رسید مرتضی تبریزی متقاضی جدی زدن این ضربه بود اما در نهایت کنار خط استراماچونی اعلام کرد که کریمی بازیکنی است که باید پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

آنچه هنوز مشخص نیست این مساله است که آیا مثل بازی با پرسپولیس استقلال بازیکنی را به عنوان پنالتی زن اول خود مشخص نکرده بود یا از قبل معلوم بود که قرار است علی کریمی ضربه را به سمت دروازه بزند.

 

علی کریمی استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علی کریمی استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم فوتبال افغانستان دربرابر هند

تیم ملی فوتبال افغانستان در دیدار برگشت مرحله گروهی دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، با نتیجه دو بر یک پیروز شد. 

دیدار دو تیم سه‌شنبه‌شب، ۷ حمل در ورزشگاه ایندیرا گاندی هند برگزار شد.

در نیمه نخست این دیدار، هند با تک گول سونیل چهتری از روی نقطه پنالتی یک بر صفر از افغانستان پیش افتاد.

در نیمه دوم بازی، رحمت اکبری در دقیقه ۷۰ گل خورده را جبران کرد و نتیجه بازی یک بر یک مساوی شد.

در ادامه، در دقیقه ۸۸ بازی افغانستان صاحب یک پنالتی شد و شریف محمد آن را به گل تبدیل کرد و نتیجه بازی دو بر یک به نفع افغانستان شد.

با این نتیجه، افغانستان در جایگاه سوم گروه A جدول دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار می‌گیرد و هند نیز پس از قطر در جایگاه دوم قرار دارد.

در ادامه این رقابت‌ها، افغانستان در ماه جون سال روان میلادی به مصاف قطر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمار عجیب در لیگ عربستان: 100 ضربه پنالتی!
  • کدام ۱۲ ورزشکار بزرگ تتو ندارند
  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • تساوی تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا در نبردی پرگل
  • گره کور عشق آباد به دست کنعانی باز شد!
  • لهستان به یورو 2024 صعود کرد
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • پیروزی تیم فوتبال افغانستان دربرابر هند
  • کاش هیچ وقت به استقلال نمی‌رفتم!/ اگر زمان به عقب برگردد...