Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان در کردستان گفت: بیش از ۸۰ درصد استادکاران کردستانی به‌دلایلی از جمله کاهش درآمد در کردستان عراق مشغول به کار هستند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میکائیل صدیقی عصر امروز در نشست تشکلات صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی با استاندار کردستان که در این شهر برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات کارگران ساختمانی شد و اظهار داشت: اگر خانواده یک ‌کارگر برای ایجاد اشتغال و راه‌اندازی مشاغل خانگی درخواست وام داشته باشند، باید یک نماینده از انجمن در کارگروه حضور پیدا کرده تا مشکلات خود را حل و فصل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید زمینه حضور نماینده کارگران در کمیسیون‌های اشتغال، کارگری و درمانی فراهم شود؛ افزود: بیش از 80 درصد استادکاران کردستانی به‌دلایلی از جمله کاهش درآمد در کردستان عراق مشغول به کار هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان در کردستان تصریح کرد: کارگران و استادکاران کردستانی در کشور عراق ساماندهی نشده‌اند در صورتی‌که می‌توان با تشکیل هیئتی سه یا پنج نفره متشکل از نمایندگان استانداری، اداره کار و انجمن صنفی و ‌رایزنی با مسئولان کردستان عراقی گامی در این جهت برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل ماهیت فصلی بودن کار ساختمانی امنیت شغلی کارگران ساختمانی کاهش می‌یابد، بیان کرد: امیدواریم باجذب سرمایه‌گذارهای بیشتر در استان شاهد رونق فرصت‌های شغلی برای کارگران باشیم.

پنجمین کارخانه راکد گلستان رونق گرفت/ 80 کارگر بر سر کار برگشتنداراک| جدیدترین جزئیات از وضعیت کارگران بازداشتی هپکو؛ 23 نفر آزاد شدندجزئیات پیشنهادات خانه دار شدن کارگران در شورای عالی کار

صدیقی خاطرنشان کرد: کردستان عراق پاسپورت یک ماه گردشگری برای کارگران صادر می‌کند که در صورت تشکیل یک‌کار گروه و ‌ارائه این مطالب میتوان موضوع را پیگیری کرد.

وی با اشاره به نو پا و تازه تاسیس بودن کانون اظهار کرد: این انجمن هیچ ساختمان مرکزی نداشته و ‌درخواست فراهم کردن مکان آن به شورای شهر و‌ شورای استان داده شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان در کردستان در پایان سخنان خود «افزایش بیمه کارگران ساختمانی، پیگیری شرایط پرداخت دستمزد کارگران و استادکاران ساختمانی، بررسی مشکل مازاد پرداخت حقوق بیمه تامین اجتماعی کارگران» را از جمله مطالبات این انجمن ذکر کرد و گفت: امیدواریم مسئولان مشکلات کارگران را حل کنند.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی