Web Analytics Made Easy - Statcounter

براتعلی اصلاحی ،سرنانواز صاحب سبک موسیقی مقامی خراسان امروز پس از مدتی تحمل بیماری در سن ۵۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های مشهد دار فانی را وداع گفت.

به گزارش قدس آنلاین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد براتعلی اصلاحی نوازنده چیره دست سرنا، فردی متواضع ، مردمی و صاحب سبک بود که از بیماری سرطان ریه رنج می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمدرضا محمدی افزود: استاد اصلاحی متولد روستای محمود آباد از توابع شهرستان تربت جام بود که از توانمندترین سرنانوازان موسیقی مقامی در کشور به شمار می رفت و علاوه بر خدمت به مردمان منطقه و علاقه مندان به موسیقی، در کشورهای مختلف و در حوزه بین المللی نیز اجراهای متعدد و افتخار آفرینی های فراوان داشته است. وی اجرا در کشور یونان با همراهی در اجرای افتخارآمیز گروه استاد کیانی وکسب مقام برتر و اجرا در کشورهای آلمان، دانمارک، عمان، ترکیه و قطر را از مهمترین برنامه های حوزه بین المللی این استاد برشمرد. سرنا از جمله سازهای بادی است که در بازی‌ها و ترانه های محلی مورد استفاده قرار می گیرد و نوازندگان سرنا به خاطر اجرا با هوای دم و بازدم اغلب در معرض آسیب های جدی شش و ریه قرار می گیرند. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موسیقی مقامی محمدی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟

به گزارش جماران؛ مهر نوشت: پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

 

دیگر خبرها

  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال قبل اعلام شد
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود