Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری هیل در گزارشی با تاکید بر اینکه سیاست "فشار حداکثری" ترامپ بر ایران به جایی نمی‌رسد، نوشت: سیاست درست درقبال ایران باید شامل بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری هیل در گزارش خود با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرده است، آن را بخشی دیگر از کمپین "فشار حداکثری" ترامپ برشمرد و تصریح کرد: اگرچه جهان می‌تواند برای اینکه ترامپ تصمیم به آغاز جنگ نگرفته است، خرسند باشد اما این اقدامات (تحریم ایران) نیز هیچ سودی برای آمریکا در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل در ادامه نوشت: نکته استراتژیک در راهبرد ترامپ درقبال ایران و درون مایه سیاست خارجی کنونی او این است که وی تمایل دارد سرسخت دیده شود و اقداماتی تند به کار می‌گیرد بدون آنکه واقعا مشخص باشد چگونه قرار است به حصول نتایج مورد نظر بینجامند.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه زنجیره حوادث کنونی ناشی از میل ترامپ برای کنار گذاشتن دستاوردهای اوباما است، تاکید کرد: این اقدامات رئیس جمهور آمریکا به هیچ جا نرسیده به غیر از اینکه ایران به تدریج شروع به کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام کرده است. آنچه قابل پیش بینی است، این است که رویکرد یک‌جانبه و اهداف زیاده خواهانه ترامپ دستورالعملی منجر به شکست است. نه تنها اروپا و باقی جهان مایل به حفظ توافق کنونی به شکل کنونی آن هستند، بلکه ایرانی‌های نیز هرگز در برابر خواسته‌های آمریکا تسلیم نخواهند شد.

هیل در بخش پایانی گزارش خود دونالد ترامپ را فردی نمایشگر توصیف کرد که بر مبنای استراتژی تصمیم نمی‌گیرد و افزود: در نهایت باید گفت که رویکرد زشت و سخت‌گیرانه ترامپ در عرصه سیاست خارجی سبب شده تا آمریکا و جهان به جایی ناامن‌تر تبدیل شود. یک سیاست درست درقبال ایران، شامل بازگشت به برجام، برداشتن تحریم‌ها و عقب‌نشینی از تلاش‌های آمریکا برای کنترل خاورمیانه از طریق ابزار نظامی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ حفظ امنیت در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود/ حتی یک موشک ایران به نواتیم رهگیری نشد
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!
  • پیام ویژه تهران به تل‌آویو | رویکرد دو وجهی ایران در عرصه بین‌المللی