Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:28:54 GMT

عدم تخصیص اعتبار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۹۰۰

عدم تخصیص اعتبار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مروتی، عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات مناسب سازی فضای شهری معلولان که با حضور نمایندگان تشکل‌های معلولان، در سرای محله کاووسیه برگزار شد، با عنوان این مطلب که قانون جامع حمایت از افراد معلول اواخر سال ۹۶ تصویب و اوایل سال ۹۷ توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد، گفت: متاسفانه آیین نامه و دستورالعمل اجرایی این قانون هنوز به تصویب دولت نرسیده و سازمان برنامه بودجه نیز بودجه ای برای آن در نظر نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که اگر قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا شود بخش زیادی از مشکلات این افراد حل می شود، افزود: عدم اجرای این قانون، برای معلولان مشکلاتی ایجاد کرده است.

مروتی در ادامه با عنوان این مطلب که برخی از مواد این قانون در حوزه بهداشت و درمان، کارآفرینی، اشتغال و استخدام دولتی است که هیچکدام از این مواد اجرا نشده است، گفت: برای سازمان تامین اجتماعی به غیر از بازنشستگی وظیفه دیگری در این قانون تعریف نشده است.

وی تاکید کرد: از مسئولین درخواست می کنم به فکر بازنشستگی پیش از موعد معلولان باشند.

مروتی با بیان اینکه وظایف زیادی برای بهزیستی در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت تعریف شده است، افزود: در سال ۹۸ برای سازمان بهزیستی ۱۲ هزار ۵۰۰ میلیون تومان بودجه پیش بینی شده بود. در حالی که فقط با ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شده است که البته همین بودجه اندک هم تعلق نگرفته است.

کد خبر 4726913 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان بهزیستی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی اربعین 98 نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه عملیات امداد و نجات کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جلسه شور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در شهرستان محلات اظهار کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین رسالت فراجا و سایر نهادهای امنیتی چیزی جز این نیست که همواره با تمام توان خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و در بستر فرهنگ جهادی، در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و پلید دشمن، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار پلیس در ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود، افزود: رضایتمندی شهروندان دغدغه پلیس در ارتقا سطح خدمت رسانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس برای ارتقا امنیت مردم و کشور جدی است تصریح کرد: پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا با قدردانی از مردم استان در اجرای طرح نور و حمایت‌های مردمی در این طرح خاطر نشان کرد: مردم همواره پشتیبان پلیس در اجرای مأموریت‌های خود بوده و هستند و این همکاری و همراهی مهمترین عامل موفقیت پلیس در تأمین امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نور اضافه کرد: اجرای طرح نور در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی با همراهی خوب شهروندان در حال اجراست.

کد خبر 747927

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است