Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت که صرفاً با سخنرانی نمی‌توان افراد را تشویق به رعایت حجاب کرد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، آیین آغاز سال تحصیلی 98- 99 "مدرسه مسجد محور شیخ بهایی" در شبستان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در این مراسم دغدغه اولیای این مدرسه را بسیار ارزشمند و در راستای هدایتگری دانش آموزان دانست و گفت: توصیه امیرالمومنین علی (ع) توجه به تربیت نوباوگان است؛ بنابراین هر برنامه‌ای که در این مدرسه برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، باید مطابق با مشخصات و ویژگی‌های سنی آنان باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) درباره نقش بستن علم در ذهن افراد در کودکی، اظهار کرد: باید تلاش شود مهارت دین در همین سنین کودکی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، زیرا بهتر و بیشتر در ذهن آنان مانگار می‌شود؛ یکی از دلایل توفیق مدرسه مسجدمحور و سایر مدارس مشابه توجه به موضوع مهارت آموزی است. 

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: باید دانش را تبدیل به مهارت کرد و بر همین اساس باید تربیت دانش‌آموزان به گونه‌ای باشد که فضایل اخلاقی در ذهن و جان آنان نقش ببنند، به عنوان مثال، صرفاً با سخنرانی نمی‌توان افراد را تشویق به رعایت حجاب کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی درباره نهضت مهارت‌آموزی را تکلیف رسانه ملّی می‌دانند، یادآور شد: مهارت‌آموزی باید با تجربه انجام شود، همان‌طور که امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: تجربه بالاتر از دانش است. تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب آن را مطرح کردند، در مسجد شکل می‌گیرد. متأسفانه مسجد محوری در کشور ما به قهقرا رفته است، حضور مستمر کودک در مساجد اثرات ارزنده و پایدار معنوی تربیتی بر او دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت‌افزایی و کرامت انسانی از جمله رویکردهای اسلامی است که در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در جامعه ما از آنان غفلت می‌شود؛ مقام معظم رهبری تاکید دارند که ما معارف خوبی داریم، اما نسبت به آن کم توجهی می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به دغدغه‌های دینی اولیای مدرسه مسجدمحور شیخ بهایی، وابسته به مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرری گفت: ارتباط با روحانیون بسیار خوب است، مطمئناً خداوند نیز با مدیران و دست‌اندرکاران این مدرسه کمک خواهد کرد.

آیت‌الله "عیسی قاسم" مهمان ویژه نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)شهادت امام سجاد (ع) هیئت کجا برویم؟ماجرای تبدیل یک مسجد به مقر ضد انقلابکمیته اربعین کانون‌های مساجد کشور تشکیل شداحکام محرم(3)| آداب ورود هیئت‌های مذهبی به مساجد

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام مسجد عفاف و حجاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام مسجد عفاف و حجاب اهل بیت علیهم السلام مسجد عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود