Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، "اسحاق جهانگیری" روز دوشنبه در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده درباره شرایط اقتصاد کلان کشور از سوی دبیرخانه شورا افزود: با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، به فضل الهی آثار منفی ناشی از فشارها تا حد زیادی کنترل شده و وضعیت اقتصاد به ثبات نسبی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری با تاکید بر این که دولت مصمم است برای جبران کسری بودجه به سمت منابع بانک مرکزی نرود، خاطر نشان کرد: با وجود کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت، با کنترل شرایط و برنامه ریزی بهتر قادر خواهیم بود از تنگناها عبور کنیم.
وی با اشاره به ارائه گزارش دبیرخانه در خصوص بخشنامه بودجه سال ۹۹ کل کشور، از دستگاه های اجرایی خواست همکاری و همراهی لازم را با سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی اصلی تدوین بودجه انجام دهند تا بتوانیم بودجه سال آینده کل کشور را مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری و براساس طرح اصلاحات ساختاری بودجه تدوین کرده و در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.
در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، موضوع تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه نماینده دبیرخانه شورای اقتصاد گزارشی از بخشنامه بودجه سال ۹۹ کل کشور ارائه کرد و به تشریح نقشه کلان طرح اصلاح ساختاری بودجه و رویکردهای اجرایی بودجه سال ۹۹ کل کشور پرداخت.
در این نشست بودجه سال ۹۹ کل کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای جلسه نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص آن مطرح کرده و مقرر شد دستگاه های اجرایی نظرات و رویکردهای خود را در خصوص بخش های مختلف بودجه به دبیرخانه شورای اقتصاد ارائه دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان برنامه و بودجه کشور اسحاق جهانگیری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رفع موانع مشارکت مردم در امر تولید و تحقق دغدغه رهبری در امر اقتصاد با فرهنگ سازی مهمترین محور این جلسه بود.

امام جمعه شهرستان خوی در این جلسه گفت:با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال تلاش خواهد شد.

وی بابیان‌ابنکه اقتصاد، تولید و معیشت مردم، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری خصوصا در یک دهه اخیراست افزود:شرطی شدن اقتصاد با گره خوردن به مسایل برجام، عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی از جمله عواملی مهم است که موجب رکود اقتصاد می‌باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود:حضور و مشارکت موثر مردم در تمامی عرصه‌های کشور موجبات توفیق را فراهم می‌آورد که از جمله ان مشارکت مردم در تولید می‌تواند باشد.

برداشتن قوانین دست پاگیر، مبارزه با قاچاق، منع واردات بی رویه، فساد مالی کارشکنی‌های اداری، از جمله موارد متوجه دولت جهت تسهیل مشارکت مردم در امر تولیدمی باشد.

امام جمعه خوی تصریح کرد:مردمی سازی اقتصاد به معنای واقعی کلمه درواقع تغییر ذهینیت‌ها و اصلاح مقررات زاید می‌باشد به طوری که هر شهروند این فرصت را داشته باشد که بتواند یک کسب و کار راه بیاندازد.

فرماندار ویژه شهرستان خوی هم دراین جلسه گفت:تحقق جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم فرهنگ‌سازی بوده و پیش نیاز‌های فرهنگی این امر باید پیش بینی شود.

وی افزود:تشکیل دبیرخانه تخصصی برای مردمی سازی اقتصاد با رویکرد رفع موانع در جهت تحقق هرچه بهتر شعارسال در اولویت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها