Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@15:21:12 GMT

۵روش طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۵۱۸۰

۵روش طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، اگرچه انواع مختلفی از محصولات و روش های پزشکی مبارزه با چین و چروک پوست مانند کرم ها، سرم ها و مکمل ها در دسترس قرار دارند، اما به طور معمول آنها گزینه هایی پر هزینه و گران هستند. برای حفظ شادابی و انعطاف پذیری پوست می توانید برخی درمان های طبیعی که از پشتیبانی علمی برخوردار هستند را نیز مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیده تخم مرغ

چند سفیده  تخم مرغ  را در یک ظرف کوچک ریخته و به خوبی هم بزنید. پوست صورت خود را با این ترکیب ماساژ داده و اجازه دهید برای حداقل 15 دقیقه روی پوست باقی بماند تا خشک شود. پس از آن، پوست خود را با آب گرم شستشو داده و اجازه دهید ویتامین های B و E معجزه جوانسازی خود را انجام دهند!

همچنین، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است که یک لایه محافظتی را روی پوست شکل می دهد. سفیده تخم مرغ می تواند به آبرسانی، آرامش و تسکین پوست کمک کند. البته باید به این نکته توجه داشت که فواید این ماده برای چین و چروک های پوست متوسط و موقتی است. برای پرهیز از چین و چروک های پوست، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 را فراموش نکنید. پرتوهای مضر فرابنفش خورشید می توانند پیری پوست را تسریع کرده و موجب بروز چین و چروک شوند. همچنین، از تخت های برنزه کردن پوست پرهیز کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون  طبیعی می تواند به حفظ نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک کند. پیش از خواب چند قطره روغن زیتون را به آرامی روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از مدتی صورت خود را با یک حوله نرم پاک کنید. روغن زیتون گزینه ای فوق العاده برای تقویت پوست است و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند. همچنین، این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است که خواص ضد التهاب دارند و برای پوست مفید هستند. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، پیش از استفاده از محصولات مبتنی بر روغن روی پوست خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ماساژ

با استفاده از یک لوسیون ملایم می توانید برای چند دقیقه پوست صورت خود را  ماساژ  دهید. روی بخش های دارای مشکل مانند گردن، زیر چشم ها و پیشانی متمرکز شوید. ماساژ صورت می تواند جریان خون به سمت پوست را افزایش دهد که ارسال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به این اندام را در پی دارد. همچنین، ماساژ پوست ممکن است به بهبود تخلیه مایع لنفاوی که می تواند موجب پف صورت و زیر چشم ها شود، کمک کند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین های A و C به بهبود شرایط پوست از درون به بیرون کمک خواهند کرد. میوه ها و سبزیجات از جمله بهترین مواد غذایی دوستدار پوست محسوب می شوند. انواع مختلف آنتی اکسیدان های موجود در این مواد غذایی به مبارزه با اکسیداسیون و فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند که از آسیب پوست و بروز چین و چروک پیشگیری می کند. البته توجه داشته باشید که نتایج مصرف میوه ها و سبزیجات طی یک شب ظاهر نمی شوند. برای دریافت بیشترین مواد مغذی باید بهترین گزینه ها که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند را انتخاب کنید.

آبلیمو

یک لیمو را برش زده و آب آن را روی خطوط و چین و چروک های پوست صورت خود ماساژ دهید. اسیدیته لیمو به روشن‌تر شدن پوست کمک می کند، در شرایطی که ظهور چین و چروک ها را کاهش می دهد. همچنین، اسید سیتریک موجود در  آبلیمو  می تواند به عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل کند و ظاهر و احساس نرمی و لطافت پوست را موجب شود. نوشیدن یک لیوان آب لیمو هر روز صبح نیز می تواند به بهبود شرایط سلامت کلی شما کمک کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین و چروک پوست درمان مد ویتامین چین خواب روغن زیتون سبزیجات مواد غذایی میوه ها و سبزیجات سلامت پوست چین و چروک سلامت پوست سفیده تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵، ۱۳۰ هزار مترمربع معادل ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام که با دیوار سنگی محصور و در آنها غرس نهال با هدف تصرف، صورت گرفته بود، رفع تصرف و به اراضی ملی برگردانده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت به صورت شبانه روزی و در همه شهرستان‌های استان به حراست از عرصه‌ها و جلوگیری از تخریب و تصرف می‌پردازند. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: در راه حفاظت از منابع طبیعی و انفال با هیچ فردی تعارف نداریم و به صورت شبانه روزی مشغول حراست از عرصه‌ها هستیم.  سرهنگ ابراهیم جانی نسب افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • این دختران ایرانی برای زیبا شدن خود را می سوزانند
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • اثر فوق العاده پوست پرتقال در تقویت سیستم ایمنی
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه