Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امنیت، آرامش و رفاه امروز را مدیون خون شهدایی هستیم که با روحیه جهاد و ایثار در راه خدا وارد میدان شدند و آزادی و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد حسینی عصر امروز در آئین نکوداشت سردار جانباز میرزا محمد سلگی که با حضور فرماندهان سپاه و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز خون هزار مظلوم را در شیشه کرده و قطعا به تعبیر امام خمینی(ره) ایستادگی در برابر ظالمان جهان همان جهاد فی سبیل الله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: دفاع مقدس تابلویی از زیبایی‌ها، معنویت و ایثار است که به خوبی به نسل جوان ما نمایش داده نشده و نیاز است تا امروز برای معرفی و تبیین ابعاد مختلف این ماجرا به نسل جوان گام برداشته شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مطالعه زندگی شهدا، ایثارگران و جانبازان ما ابعاد و جلوه‌های تازه‌ای از روزهای دفاع مقدس در اختیار ما قرار می‌دهد که باید به چشم یک دارائی معنوی ارزشمند به آن نگریسته شود و برای حفظ و صیانت از آن تلاش کرد.

حسینی عنوان کرد: اگر بتوانیم به خوبی به معرفی این شخصیت‌ها بپردازیم و شکلی از زندگی را که فراتر از روزمرگی‌های ما با معنویت، ایثار و دفاع آمیخته شده نظیر زندگی شهید سلگی بزرگوار که برای دفاع از این خاک هردوپای خود را از دست دادند به جامه نشان دهیم قطعا تحقق همان باور عاشورایی مردم را در دل جامعه خواهیم دید.

وی تاکید کرد: مردم ما با فرهنگ ایثار از بستر عاشورا و وقایعی که امام حسین(ع) در این روز رقم زدند آشنا شدند و از این رو الگوسازی در حوزه ایثار و شهادت به محرم و عاشورای امام حسین(ع) باز می‌گردد و بسیاری از رزمندگان و جانبازان ما نیز با این فرهنگ رشد کرده‌اند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعا اگر نبود چنین روحیه‌ای نمی‌تولانستیم شاهد رشادت جوانان عزیزمان در روزهای دفاع مقدس و دفاع از خاک و ناموس وطن باشیم و اتفاقات عظیمی که در این روزها بر کشور واقع شد با تصدی به همین فرهنگ و همین روحیه به سربلندی ایران و ایرانی منجر شد.

دستاوردهای دفاع مقدس در بین مردم جامعه بازخوانی شودسردار نائینی: بیش از 80 اثر جدید پژوهشی و اسنادی دفاع مقدس رونمایی می‌شوداصفهان| تربیت تخصصی مصاحبه‌گران حوزه دفاع مقدس؛ خاطرات رزمندگان گمنام ثبت و ضبط می‌شود

حسینی تاکید کرد: قطعا فرهنگ ملی‌گرایی در دفاع از ارزش‌ها و آب و خاک یک سرزمین از الزامات است اما کافی نیست، چرا که پیروزی در جنگی نابرابر که همه دنیا یک سوی میدان ایستاده‌اند و با دستان خالی تنها با توکل، ایثار و رشادت ممکن می‌شود و جوانان ما به خوبی توانستند آمیزه‌ای از بهترین اتفاقات در این حوزه را به تصویر بکشند.

وی افزود: همین ماجرا بود که به جنگ تحمیلی که به ما اجبار شد، چهره‌ای آمیخته از زیبایی بخشید و جلوه‌هایی از جهاد، ایثار، مردانگی و آزادی را افزود و امروز این دوران مانند یک کارنامه درخشان و یک آزمون بزرگ در دل ایران می‌درخشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اما مشاهده می‌شود در سالیان گذشته به خوبی نتوانسته‌ایم این روحیه را بین جوانان و نسل بعد انقلاب نشر دهیم، درحالی که دفاع مقدس ارزشمندترین دارایی معنوی ما در کشور است که باید تا قیامت یاد و خاطره روزهای رشادت جوانان مان را روشن نگاه داریم.

حسینی خاطرنشان کرد: همین روحیه مردم و همین رشادت جوانان موجی در دنیا به راه انداخته که ادامه دارد و ابعاد مختلف آن را می‌توان در تحرکات آزادی‌خواه و اسلام‌گرایانه در سراسر دنیا مشاهده کرد.

وی افزود: این که در گوشه‌ای از دنیا جبهه‌ای برای مقاومت شکل گرفته و الگوی خود را مقاومت جوانان عزیزما می‌داند افتخاری برای ماست و مسیر حق و باطل را به دنیا معرفی می‌کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان خاطره‌ای از مواجهه سید حسن نصرالله و امام خمینی(ره) عنوان کرد: امروز رهبر بزرگ مقاومت لبنان در بیان خاطرات خود از الگوگیری از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) سخن می‌گوید و بیانگر این است که مسلمان ایرانی آزادی و رفاه را برای همه مردم دنیا طلب می‌کند و تا تحقق کامل عدالت و رفع ظلم در دنیا از پا نخواهد ایستاد.

حسینی افزود: معنای جهاد سبیل الله در دنیای امروز به تعبیر امام خمینی(ره) همین ایستادگی در برابر ظلم و جنایت است و قطعا مسلمان دنیای امروز در خصوص این ماجرا باید احساس وظیفه داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: امنیت، آرامش و رفاه امروز را مدیون خون شهدایی هستیم که با روحیه جهاد و ایثار در راه خدا وارد میدان شدند و آزادی و آزادگی را برای ما به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • دی 1402؛ آزادی دو دختر خبرنگار و تایید و تکذیب امتیاز استخدامی طلاب در‌ آموزش و پرورش
  • نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا (فیلم)
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • کلین شیت سیدحسین بعد از اعتماد ناگهانی
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست